30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

"המלחמה בדרום היא מחיר אסון ההתנתקות"


כך, מתייחסת היום סגנית השר לאזרחים וותיקים ד"ר לאה נס לאירועי הימים האחרונים. בראיון אישי לצוות ליכודניק מספרת נס, מי שהגיעה בפריימריז הקודמים למקום העשירי והייתה לאישה הראשונה ברשימת הליכוד, על המצב הקשה בדרום, על האיחוד עם ישראל ביתנו ומסכמת שתי קדנציות גדושות פעילות ציבורית.

 

סגנית השר לאה נס היא ד"ר לביוכימיה, אם לחמישה ילדים, נשואה לעו"ד ורו"ח ד"ר שלמה נס ומתגוררת בגבעת שמואל, בה כיהנה בעבר כסגנית ראש העיר. נס היא בעלת רקורד של שתי קדנציות פעילות הן כחברת כנסת והן כסגנית שר העומדת בראש המשרד לאזרחים וותיקים, מטעם הליכוד. 

 

מה דעתך על מבצע "עמוד ענן" ועל המחיר הכבד שמשלמים תושבי הדרום משך שנים ארוכות?

המלחמה בדרום ממחישה עד כמה תוכנית ההתנתקות הייתה הרת אסון ולצערי, את המחיר עליה אנחנו משלמים עד היום. בימים הקשים של ההתנתקות שילמתי גם אני מחיר אישי על התנגדותי הנחרצת למהלך, סירבתי להצעה לכהן כשרה בקדימה וכוניתי 'מורדת'. אין בי חרטה, המראות הקשים שראיתי כשהייתי עם המגורשים בגוש קטיף בתקופת הגירוש, מלווים אותי עד היום, ואני יודעת שעשיתי את הדבר הנכון ונשארתי נאמנה לארץ ישראל ולערכים שאני מאמינה בהם. היום, מבינים גם בחוגי השמאל את גודל הטעות והאסון הלאומי שגרמה תוכנית ההתנתקות. אין ספק כי  לאחר שנים של ירי מתמשך על תושבי הדרום, מבצע "עמוד ענן" הוא הכרחי ונדרש וזו הדרך היחידה לאפשר לתושבי הדרום לחיות בשקט ובביטחון כפי שראוי לכל אזרח במדינת ישראל. בהזדמנות זו, אני מבקשת לחזק את תושבי הדרום ולהביע את הערכתי לחוסן הנפשי שהם מגלים שעה שעה, כמו כן אני שולחת את תנחומיי למשפחות השכולות ומתפללת לרפואה שלמה לכל הפצועים.

 

בימי הבחירות שומעים לא מעט על אנשים המשנים את מפלגתם ודעותיהם, מהי התייחסותך לכך?
מזה עשור שאני מוכיחה עקביות לדעותיי ולערכיי. תמכתי בהרחבת הבניה ופיתוח ההתיישבות, התנגדתי להקפאה ופעלתי נגד פינוי מגרון ובית האולפנא. אני לא מתאימה את דעותיי וערכיי לתקופת הבחירות אלא פועלת לאורך כל שנות עשייתי הציבורית על פי הערכים עליהם חונכתי ובהם אני מאמינה. עבורי אידיאולוגיה ימנית אינה אופנה חולפת – היא המהות שלי כאדם, ואותה אני מוציאה תמיד הלכה למעשה בעשייה הציבורית שלי.

 

לא מעט קולות נשמעו בנוגע לאיחוד ליכוד ביתנו,  מה עמדתך בנושא?

היו לא מעט קולות שהתנגדו וחששו לאיחוד המדובר. אך מרגע שהתקבלה ההחלטה אנו עומדים מאוחדים מאחוריה. האיחוד בין הליכוד וישראל ביתנו מחזק למעשה את גוש הימין הציוני ובזה יתרונו המשמעותי. בעת הזו בה מדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים מורכבים, וביניהם המלחמה הקשה בדרום, נדרשת לכידות. עם זאת, היום יותר מתמיד חשוב לשמור על ערכי המורשת והמסורת היהודית. כאישה דתית, וכאם לחמישה ילדים המתחנכים במסגרות דתיות, אני חשה כי חשוב שיהיה מי שידאג לצורכי הצבור הדתי והמסורתי ובכוונתי לדאוג לכך. 

 

למה לדעתך צריך להצביע ליכוד ולא להצביע למפלגות הדתיות שנראה כי כוחם עולה בימים אלו?

רק דרך מפלגת השלטון ניתן להשפיע באמת על הנעשה במדינה. נציגות דתית ציונית בתוך הליכוד היא כוח משמעותי יותר ובעל השפעה מכל כוח או מפלגה דתית חיצונית.  סדר היום המדיני החברתי והכלכלי נקבע על ידי מפלגת השלטון ולכן קיימת חשיבות עליונה לנציגות דתית משפיעה במפלגה. עם כל הערכתי למפלגות הדתיות אין תחליף לנוכחות בשלטון.

 

איך היית מסכמת את שתי הקדנציות שלך בכנסת, כחברה בכנסת ה-16 וכסגנית השר לאזרחים וותיקים בכנסת ה-18 ?

לשמחתי, עסקתי במגוון תפקידים מעניינים ומאתגרים כחברת כנסת כיהנתי כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה וכיו"ר הועדה לאיכות הסביבה ועל פעילותי קיבלתי את אות הנשיא להצטיינות. כיום, כסגנית שר לאזרחים וותיקים, אני מובילה רפורמה ארצית שהוטמעה כבר במרבית הרשויות המקומיות המחוללת מהפכה ביחס אל האזרח הוותיק ולראשונה מזה שנים,דואגת לשירותים הנדרשים לו ומעניקה את המקום הראוי לו בחברה הישראלית. זאת לצד פעילות בכל תחום הנוגע לחיי הוותיקים, בריאות, רווחה פנאי, עזרה במיצוי זכויות והנגשתם לוותיקים ופעילות למען רווחת ניצולי השואה. נעשה הרבה, אך תמיד ראוי וצריך להמשיך להרחיב ולתת משום שאלו הוותיקים שלנו המייסדים, סוללי הדרך. עבורי זוהי זכות גדולה שיכולתי לשנות ולהוביל מהפכה אמיתית שתשפיע על ההורים שלנו ועל כלל האזרחים הוותיקים בישראל.

 

הפעילות שלך מעוררת עניין רב, מדוע היא לא באה לידי ביטוי מספיק בתקשורת?

אני מאמינה במעשים לא מעשיות ולכן ריכזתי את עיקר מאמציי בפעילות ציבורית ולא ברדיפה אחרי התקשורת. נבחרתי לכנסת לא בשביל היוקרה אלא כדי לקדם את הערכים בהם אני מאמינה. אם הייתי משקיעה את מאמצי בחשיפה תקשורתית הייתי בוודאי מתפנה פחות לעשייה ולפעילות הציבורית ואלו לא סדרי העדיפויות שלי.

 

איך את רואה את הקדנציה הבאה שלך?

בכוונתי לכהן בתפקיד משמעותי שיאפשר לי להשפיע על החברה והכלכלה ועל חיינו במדינת ישראל. אני מאמינה שכל משרד ממשלתי אמון על תחום חשוב  ובכלל זה גם המשרד לאזרחים וותיקים שהווה עבורי אתגר וסיפוק רב. לכל תפקיד שאמונה אדאג לצקת את הערכים והאמונות שלי ולחולל שינוי  של ממש לטובת עם ישראל.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מדוע לא אצביע לקרן ברק

אלי חזן

לקראת הדיבייט הקרב בין ראשי המפלגות – העימות בין יחימוביץ' לשטייניץ מכה גלים

אלי חזן

ד"ר עמנואל נבון מתגייס למען מערכת הבחירות של הליכוד

אלי חזן

דני דנון – 121 – חושב ימין! עושה ימין!

אלי חזן

ברם המנכ"לות החשובה – ראיון עם אריק ברמי

אלי חזן

האם יש מקום לדילים בפריימריז?

אלי חזן
דילוג לתוכן