22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

המחנה הלאומי בליכוד: "סיכול הסכם מגרון – פוטש לרשות המבצעת"

עו״ד יוסי פוקס מראשי המחנה הלאומי בליכוד, פנה לרוה״מ כראש הרשות המבצעת נוכח הפוטש שביצעה בו הרשות השופטת בפרשת מגרון, בדרישה לפעול יחד עם יו״ר הכנסת כראש הרשות המחוקקת ולהעביר את חוק ההסדרה עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת.

 

 

ליכודניק מתכבד להביא את הנוסח המלא של המכתב :

בס"ד

ג' בניסן התשע"ב

27.03.2012

לכבוד

מר בנימין נתניהו

ראש הממשלה

משרד רוה"מ

מכובדי,

הנדון: סיכול הסכם מגרון – פוטש לרשות המבצעת

 

אתמול נתנה החלטת בג"צ אשר סיכלה למעשה את הסכם העתקת הישוב מגרון בדרכי שלום, אשר נחתם בין הממשלה לבין תושבי מגרון וזאת לאחר מו"מ אינטנסיבי אשר התנהל במשך חודשים בין השר בני בגין, לבין נציגי הישוב וראשי ההתיישבות, אשר עשו כולם לילות כימים במטרה להגיע להסדר אשר ימנע עימות.

עיקרי ההסדר פורסמו בכל מדיה אפשרית, זמן רב לפני שהצדדים הגיעו לנוסח מוסכם וחתמו על ההסכם והיה ניתן להניח, כי השופטים בירושלים, אותם אלו שציינו מפורשות בפסק הדין כי יש לעשות מאמץ לפינוי המאחז בהסכמה ובדרכי שלום, אכן ערים למאמץ העילאי שהושקע במו"מ בין הצדדים ויכבדו הסכם חתום של ממשלת ישראל שמביא לשלום בין הצדדים.

בכל הכבוד הראוי לבית המשפט העליון, החלטתו לסכל את הסכם מגרון הינה נקודת שיא במגמה עקבית של נגיסת הרשות השופטת ברשות המבצעת וביצוע פוטש של ממש לרשות המבצעת, אשר חתמה על ההסכם עם המתיישבים.

לצערי התברר שוב, כי בית המשפט הגבוה לצדק, הולך בדרכה של "שלום עכשיו" ומתקרב לעמדותיה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, כאשר למונח "שלום" אצלם משמעות אחת בלבד: עקירה בכוח של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון גם במחיר של ריב ומדון, ההיפוך המוחלט של "שלום בית" בתוך עמינו או "שלום אמת" עם שכנינו הערבים.

בתגובה להחלטת בג"צ, אמרת אתמול כי "ממשלת ישראל, כמו גם כל אזרחי ישראל, מכבדים את החלטות בית המשפט ופועלים על פי חוקי ישראל. וכי לפעמים, גם המובן מאליו צריך להיאמר."

ואכן, עלינו לחרוק שיניים ולכבד את החלטת בג"צ אך כפי שציינת, אנו מחויבים גם לפעול על פי חוקי ישראל. נזכיר, כי על שלחן הכנסת הונחה לפני חודשים ארוכים הצעת חוק להסדרת המאחזים, חוק שיביא לשלום בית ולעשיית צדק עם מתיישבים שהמדינה יישבה במגרון או בגבעת האולפנה, וימנע הריסת בתים אשר נבנו בתום לב על אדמות נפקדים, אך עד עתה סירבת בתוקף לאפשר חופש הצבעה לשרי הממשלה על חוק ההסדרה וכך הגענו עד הלום.

אדוני ראש הממשלה, לעת הזאת הגעת למלכות! נבחרת כדי לקדם את המדיניות של המחנה הלאומי ולא כדי לחזור על טעויות העבר ולהוביל למיני התנתקות ולפינוי כפוי של ישובים ביהודה ושומרון.

אני קורא לך כראש הרשות המבצעת, לפעול יחד עם ראש הרשות המחוקקת, יו"ר הכנסת ולהעביר את חוק ההסדרה מיד עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת ולמנוע מהשמאל להשיג את מטרתו ליצור תקדים של פינוי ישובים ביהודה ושומרון, בכלים משפטיים.

בכבוד רב

 

עו"ד יוסי פוקס

 

העתק:

יו"ר הכנסת, חה"כ ראובן ריבלין

 

טל. 03-7512066 פקס. 03-6130956 נייד. 050-7503833 דוא"ל:[email protected]



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קיר הברזל נגד הסרבנות

אריק זיו ויזר

ההילולה הגדולה של הטריפוליטאים אצל יואב דבוש

אלי חזן

שישי ישראלי ליכודי מספר 3

עינר אביב

שר התחבורה, ישראל כץ: מתנגד בתוקף להקפאת בנייה ביהודה ושומרון

אלי חזן

אלוף במיל' ישראל זיו חשף אירוע מודיעיני, האם יעמוד לדין.

אריק זיו ויזר

סוף עידן במכון ז'בוטניסקי : יוסי אחימאיר יוצא לדרך חדשה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן