19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בחירות 2013

“איפה הכסף?”

האיחוד הציל את הליכוד מקריסה כללית ל – 17 מנדטים עד לניצחון דחוק, אולי ניצחון שכולו הפסד.

הליכוד לאחר האיחוד היה צריך להיות עם 10 מנדטים נוספים מהתוצאה שהתקבלה. כאשר התקבלה ההודעה על האיחוד נפגשתי עם מועמד בבחירות המקדימות, במקביל נוסף להודעה ספין, כי גם בליכוד תהיה ועדה מסדרת, אמר לי המועמד, שאני עלול להיות נפגע הכי רציני כי בלי פריימריז לא אוכל להוציא עיתון , צחקתי ואמרתי אם זה טוב לליכוד ולמדינה מה זה משנה.

אז ניתחתי לו איך אני רואה את מערכת הבחירות, טענתי כי ליברמן יודע לשנע את המצביעים לקלפי מה שבליכוד שכחו גם הפעילים וגם המנהיגים, כך ליברמן ימקסם את המנדטים לרשימה המשותפת.

אופן ניהול המטה של הליכוד משול למלחמת יום הכיפורים, סמסונוב את ארדן את סער הימרו על הפרסום בשבועיים האחרונים, הם התבטאו שאז יבא הבליץ של הקמפיין, עד עכשיו מחכים בליכוד לבליץ.

המצב היום משול לקריסת הקונספציה של מלחמת יום הכיפורים, כאשר יצרו את האווירה השחצנית שנתניהו הוא ראש ממשלה והשאלה היא רק כמה חזק.

מתברר כי ליברמן את הסחורה שלו הביא ורק מטה הליכוד קרס, כאשר העלנו את הבעיות של מטה מקצועי, אנשי מפלגת העבודה במטה מרכזי, אנשי בנט שתולים במערכת. יותר מזה, מי שהיה עמוד התווך במטה גלעד ארדן שלום שלמה, מיד אחרי הפריימריס בליכוד הופיע לצידו של בנט, כך גם מי שעמד בראש המטה של גדעון סער, המשרד שלו בפרסום היה עם בנט, בהמשך למטה המבצעים של הליכוד הביאו מקצוען מהמעלה הראשונה, רק כמה חבל שהוא איש מפלגת העבודה.

כבר באוקטובר מונה מנהל מקצועי להיות מנהל המטה של הליכוד, המינוי הזה היה סימפטום של מפלגה שאולי תנהיג את המדינה בקדנציה הקרובה, אך בפועל זאת מפלגה שנמצאת בסוף דרכה. הליכוד במתכונת הזאת גמר את תפקידו במדינת ישראל, בפועל זאת מפלגה שבעה שאיבדה את הצעירים במדינה, את הנשים, את הגמלאים ועוד.

הליכוד, לאחר שהגיע ל 12 מנדטים, הלך לשיקום, אך הניתוח הצליח והחולה עבר לגסיסה איטית.

מנהיגי התנועה, כלומר חברי הכנסת אך בעיקר השרים, עברו את הגבול המותר: הם חברים במפלגה אחת אך בפועל מי שיצא ראשון, גדעון סער, נשאר בודד בצמרת תרתי משמע.

גדעון חבר לחיסול חבריו במפלגה בכל צורה, כאשר נאמנו צחי ברוורמן מקבל אתנן כדי להביא לו את הסחורה. כך ברוומן וסמסונוב השפיעו על הבחירות המקדימות בליכוד הם עזרו לצמד סער וארדן, ואף הצליחו. נשמעות הרבה טענות שהעזרה עברה את גבולות המותר. לכל הטענות אין כרגע אקדח מעשן, אבל יש הרבה עשן ואין עשן בלי אש.

במטה הבחירות לא בחלו בשום דבר כדי לכסות את ערוותם. כאשר פניתי לקבל תגובה על גובה המשכורת של יקירם של סער וארדן התשובה של המטה הייתה לקונית ולא עניינית ‘הסכום לא כמו שנאמר בליכודניק’ כאשר בקשתי לקבל את החוזה שלו שיוכיחו לי, הבטחתי שאני יורד מהסיפור, אמרו לי ‘אנחנו ניתן דין וחשבון למבקר המדינה’.

גדעון סער, שיש לו תדמית של אדם נקי כפיים ענה לקונית, שהוא לא יודע כמה מרוויח מנהל המטה שלו.

נו באמת, זאת תשובה של מנהיג עם תדמית נקייה? כבר הייתה לנו מנהיגה שדיברה על פוליטיקה נקייה והתברר, כי מסביבה הכל זוהמה.

אין חולק, כי קמפיין הליכוד שהיה באחראיות הצמד היה קמפיין הכושל בהיסטוריה של מדינת ישראל.

השניים קיבלו את מטה הבחירות כמטה החלומות של כל ראש מטה , מטה ללא גיבנות של חובות, מטה שהיה בו את האפשרויות הבלתי המוגבלות, ומה קיבלנו? מטה יותר גרוע מבחירות הפילוג של קדימה עם ה 12 מנדטים, שם פעילי הליכוד שנשארו נלחמו על כל מצביע , למרות שגם אז לא תקצבו את השטח של הליכוד אז הליכוד נהנה מנאמנות ללא הגבלה של פעילי הליכוד.

הפעם התברר כי הוקם מטה של התנתקות מפעילי הליכוד, אל המטה המקצועי לכאורה הגיעו גורמים שרק מקורבים לגדעון סער כאשר מאחורי הקלעים עומד סמסונוב, זה אותו אחד שעמד מאחורי הנפילה של הליכוד ב 2006, ואז הוא יצא והוכיח כי הוא מונע מתוך כיתתיות, כי אחרי שהגיעו תוצאות המדגם אמר אז, כי אם הליכוד הגיע ל 12 מנדטים עדיף שיקבל 10 כדי שישראל כץ לא יכנס.

צריך לזכור כי בליכוד יש מאגר של למעלה מעשרת אלפים חברי מוסדות ונבחרי ציבור, חברי מועצות סניפים חברי מרכז ושאר בעלי תפקידים, אך במטה הבחירות סגרו את הדלת לכל מי שבא לעזור, אפילו כשחבר הכנסת יריב לוין פנה לגדעון סער לקבלת תפקיד במטה, קבעו לו פגישה “בעוד שבועיים” ממועד הפנייה.

כאשר פנו בעלי ניסיון במערכות בחירות, נסגרה הדלת, הסבירו להם שעובדים כמטה מקצועי.

גלעד ארדן, בעל אגו עצמי מטורף במטה ההסברה, גורמים שעבדו איתו מדברים על אדם מוכשר אך בנושא של מערכות יחסים פשוט בלתי אפשרי לעבוד איתו.

גלעד בנוי מהתפרצויות ללא שליטה עצמית, אחד מעמיתיו אמר, שחבל שהמורה שלו לא לימדה אותו “לספור עד 10” , ואנחנו אומרים, חבל שנתניהו לא לימד אותו לספור עד 42…כלומר, 42 מנדטים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פוליטיקה אמינה? ציון 1 מ-5 ליאיר לפיד במדד האמינות

אלי חזן

שטייניץ הצהיר על צמצום הפערים, שטייניץ צדק

אלי חזן

בעקבות הכשלון : סער הודר מצוות הקמת ממשלת נתניהו השלישית

אריק זיו ויזר

כחלון מוסיף המון

אריק זיו ויזר

כנס הליכוד לעולי צרפת בנתניה

אלי חזן

אדלשטיין: “מעודד מאוד מהשטח”

אלי חזן
דילוג לתוכן