18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

המוסר הכפול של חברת הכנסת יחימוביץ'

בעקבות כתבה שפורסמה בעיתון ישראל היום בתאריך 28/2/11

וועדת האתיקה של כנסת ישראל, היא הוועדה שתפקידה כאמור להנחות את חברי הכנסת של מדינת ישראל כיצד לנהוג מבחינה מוסרית- ערכית , ולהטיל עונשים על חברי כנסת שאינם פועלים על פי כללי האתיקה, ואשר ביצעו התנהגות שאינה הולמת נבחרי – ציבור.                                                            .                                                                                                                 
בראשות וועדת האתיקה של כנסת ישראל מכהנת כיום העיתונאית לשעבר וחברת הכנסת בהווה שלי יחימוביץ         (העבודה ) שהודיעה לכולנו בתאריך 28/2/11 על כוונתה להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, כשהיא מצהירה כי היא זו שיכולה לחלץ את מפלגת העבודה מהמשבר הערכי,  מנהיגותי  והציבורי שהיא נמצאת בו לדבריה.             
            
והנה , תוך כדי קריאתי בעיתון "ישראל  היום " מתאריך 28/2/11 צדה את עיני הכותרת: "הכבוד האבוד של האתיקה"  תחת המדור  "כנסת היום" , כאשר מתחתיה כתבה גדולה הפרושה על פני עמוד שלם, עם תמונתה של מיודעתנו חברת הכנסת חנין זועבי, כשהיא מצולמת על הספינה " מאווי מרמרה ", אותה ספינה טורקית שעשתה את דרכה לעזה, במטרה לפרוץ את הסגר הימי שהטילה מדינת ישראל, וכשעל סיפונה נמצאים מחבלים ערבים חמושים שנלחמו , היכו , פצעו ואף ניסו להרוג, את לוחמי הקומנדו הימי שלנו.                                       .                                                                                                                    
קריאת הכתבה העלתה את העובדה,  לפיה מאז המשט הטרור הטורקי לעזה בחודש מאי 2010 שרויה וועדת האתיקה של כנסת ישראל במשבר חמור. שכן , מספר מחבריה מחרימים בתוקף את הדיונים, זאת לאור העובדה שחברת הכנסת שלי יחימוביץ , אשר עומדת כאמור בראש הוועדה, מסרבת בכל תוקף,  לדון בעשרות התלונות שהוגשו נגד חברת הכנסת הערבייה חנין זועבי (בל"ד) בשל השתתפותה במשט טרור זה.                                                                                                            
ח"כ אלדד ( האיחוד הלאומי ) צוטט בכתבה אומר: " אין לחברת הכנסת יחימוביץ סמכות לקחת תלונות ולהכניס אותן למקפיא ו- שיחימוביץ עושה מניפולציות פוליטיות ונמנעת מלדון בנושאים פוליטיים שקרובים לליבה."             
        
אבל לא פחות היה מעניין, לקרוא על הנימוק בו נאחזת חברת הכנסת יחימוביץ , בניסיון להצדיק את התנהגות זו, שמונעת כאמור דיון אתי – ערכי, בעניין התנהגות של ח"כ במדינת ישראל, שעה שאין על התנהגותה זו אין כל ויכוח עובדתי. שכן, זו צולמה ותועדה לעיני כל משתתפת במשט זה נגד מדינת ישראל, אשר ניסה לפרוץ סגר ימי שהטילה מדינת ישראל על רצועת עזה, ואשר היו עליו מחבלים מזוינים שהתקיפו, פצעו וניסו להרוג את חיילי צה"ל.              
ח"כ  יחימוביץ  צוטטה בכתבה מנמקת את החלטתה זו כך :                                                                      

" וועדת האתיקה אינה וועדה חוקרת, אין לה את כלים לחקירה.  ברגע שגורם משפטי חיצוני כמו היועץ המשפטי לממשלה, המשטרה, הפרקליטות או המבקר חוקר את העובדות לגבי ח"כ שהוגשה נגדו תלונה, אין לוועדה אלא לגלות איפוק ואורך רוח ולחכות לתוצאות הבדיקה…".                                                                                   
                               
והנה, כשקראתי את הכתבה הזו בעיתון  " ישראל היום " ואת הנימוק הזה בו אוחזת ח"כ יחימוביץ, כדי למנוע את הדיון הערכי גרידא, בהתנהגותה החמורה של חברת הכנסת זועבי, לא יכולתי שלא לשוב ולהיזכר בהתנהלותה של ח"כ נכבדה זו בפרשת נשיא המדינה קצב, שאגב לידיעת הסקרנים אין לי כל קשר משפחתי אליו , אבל בקרוב יתפרסם אי"ה המאמר הנוקב שכתבתי על התנהלות רשויות שלטון החוק והתקשורת במדינת ישראל בפרשה זו ושגם חלקה של ח"כ נכבדה זו לא נעדר ממנה.                                               .                                                                               
שכן, הנה הפלא ופלא,  אך כנראה ממש לא פלא , לאותה ח"כ יחימוביץ יו"ר וועדת האתיקה של כנסת ישראל , והעיתונאית לשעבר,  שעדיין לא נשכחה מאוזניי אותה התבטאות בלתי ערכית  ואומללה שהפיק פיה בשידור ברדיו שעה שעבדה כעיתונאית, כאשר הציעה לקרוא לכלב בשם " ביבי " , שזהו כאמור כינויו הידוע של ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו ,  להצטרף בלהט רב , בקולות תרועה ובצהלות מלחמה לחבריה הטובים בתקשורת, שעה שאלה ערכו לנשיא מדינת ישראל את משפט השדה והלינץ תקשורתי.                                                   .                                                                

כשח"כ יחימוביץ ממלאת בו כאמור,  בו זמנית , הן את תפקיד הרשות החוקרת והן את תפקיד הרשות השופטת במדינת ישראל, וכל זאת יודגש כאשר החקירה המשטרתית רק בחיתוליה,  ובשלב כה מוקדם בו אף לא הוכנה טיוטת כתב אישום, שהוכנה רק בשנת 2007 ,  וקל חומר בשלב שלא הוגש עדיין כלל כתב האישום לבית המשפט המחוזי בת"א, שהוגש רק בשנת 2009, ובטרם ניתן פסק דין חלוט ( דהיינו פסק דין שאין עליו עוד אפשרות ערעור ).                                   .                                                                                                                        
כאשר בעיתון הארץ 25/8/06 בכתבה שפורסמה על כך שנשיא המדינה משה קצב נחקר זה היום השני ברציפות באזהרה צוטטה ח"כ שלי יחימוביץ בכותרת קובעת כבר בפסקנות שיפוטית : " המתלוננת נאנסה ע"י קצב ".                                                                                                              
ובהמשך כתבה זו בשנת 2006 , סופר לכל אזרחי המדינה מעל גבי העיתון , על העדות שחשפה המתלוננת א' מבית הנשיא בפני ח"כ יחימוביץ, ועל התרשמותה ופסיקתה של ח"כ יחימוביץ לגבי עדות זו . וכך נרשם:                         
"…במשך כשלוש שעות שמעה אתמול חברת הכנסת שלי יחימוביץ ( עבודה ) את סיפורה של א' , עובדת בית הנשיא לשעבר, שגוללה בפניה כיצד נאנסה על ידי הנשיא קצב.  " מעדותה עולה באופן ברור , שאין מדובר במקרה של תחום אפור, אלא בתיאור אונס תחת הפעלת אלימות וכוח. מדובר בשורה של עבירות מין חמורות" אמרה ל " הארץ " ח"כ יחימוביץ,                                                                            .                                                                                                              
כן נזכיר בעניין זה גם את קריאתה של ח"כ שלי יחימוביץ כבר בתאריך 3/9/06 להרחיק את הנשיא קצב שהינו אבא וסבא מלהיפגש עם ילדים קטנים ,כאשר צוטטה מגיבה על ביקור הנשיא קצב ורעייתו בבית ספר בגבעת שמואל כשהיא אומרת כך :                                                                                                                                 

" לא ייתכן כי מי שנחקר במשטרה בחשד לעבירות מין יבוא במגע עם ילדים". אגב למיטב ידיעתי הייתה גם חברת כנסת זו מאוחר יותר לעדה מטעם התביעה במשפט הנשיא קצב. כן, כך ממש, תאמינו או לא.                                                             .                                                                               
וכן נזכיר את העובדה שלאותה ח"כ יחימוביץ לא הפריע עובדה זו להיות כבר בשנת 2006 – 2007 בין מובילי מהלך ההדחה של נשיא המדינה מכהונתו בטרם הוגש כתב אישום לבית המשפט ובטרם ניתן פסק דין חלוט , הנימוק להחלטתה זו היה אתי – ערכי.                                                                                                                 .

ויודגש שכל ההתנהלות והאמירות החמורות האלה של ח"כ יחימוביץ, נאמרו כאשר נשיא מדינת ישראל משה קצב היה עדיין כל אותה עת בחזקת חף מפשע , והכל תוך רמיסת חזקת החפות , שהינה מאושיות שיטת המשפט שלנו,  תוך רמיסת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו , תוך רמיסת שמו הטוב שהוא הנכס היקר לו ביותר לכל אדם , והכל תוך התערבות בוטה וחמורה בהליכים משפטיים מתקיימים.                                                                                 

כל זאת נעשה מתוך מודעות בכח או בפועל, שע"י משפט השדה הזה וע"י יצירת דעת הקהל העוינת בתקשורת לנשיא המדינה קצב יהיה גם כדי להשפיע על רשויות התביעה וחמור מכך להשפיע גם על החלטות שופטי בית המשפט שידונו במשפט קצב לכשיוגש כתב אישום, שכן, גם הם בני אדם בשר ודם וגם הם מושפעים מהתקשורת.                                
כבוד שופט בית המשפט העליון ( בדימוס ) מישאל חשין בראיון בעיתון סופשבוע 19.3.10 אמר כך :                                                                                           
" אני חושב שמה שקרה בעינינו הוא שערורייה בקנה מידה בינלאומי. אנשים שכחו שמשפט נערך בין כותלי בית המשפט ולא בטלוויזיה, ברדיו או בעיתון. היה ניצול לרעה של אמצעי התקשורת נגדו, שפטו אותו בטרם משפט , ואני לא הגנתי על קצב מעולם, הרי לא הכרתי את העובדות, רק אמרתי שהדברים צריכים להתברר במקום שראוי להם להתברר, ואם אומרים מראש שהוא אשם, זהו זיהום ההליך המשפטי, לא פחות. ואז הפמיניסטיות יצאו נגדי. אמרו איך הוא מעז ? ואני לא מבין , הן לא רוצות משפט צדק ? אולי א' או ג' או ז' משקרות ? יצאה חברת כנסת אחת     ( שלי יחימוביץ ה.ש. ) ומיהרה להכריז שהיא דיברה עם אחת המתלוננות ואין לה ספק שהיא דוברת אמת.  מה זה, גמרה להיות עיתונאית וחברת כנסת ועכשיו היא שופטת ?". ( ה.ש. )                                                    
          .                                                                        
ובראיון נוסף  התבטא כבוד שופט העליון ( בדימוס ) חשין כך :                                                                   

" התערבות התקשורת פוגעת באופן חד-משמעי בהליך השיפוטי. אם תשאלו אותי, הנשיא כבר הורשע – עד כדי כך, שמחר יכולים פרקליטיו לקום ולבקש למחוק את האישום משום שהייתה שפיטה, והוא כבר הורשע … הבעיה היא שבתי המשפט נמצאים תחת לחצים אדירים מכל פרסומי התקשורת , ושופט צריך להיות אדם-על כדי לנתק עצמו מכל מה ששמע או ראה ולנהל משפט כמו שצריך, שופטים מושפעים גם בתת – ההכרה…".                               

כאמור , לח"כ יחימוביץ שסיפרה בתאריך 28/2/11 לכל אזרחי המדינה כי היא רוצה להיות יו"ר מפלגת העבודה ואני מניח שבעתיד גם להיות תאמינו או לא גם ראש ממשלת ישראל, ואשר לא מוכנה לאפשר כאמור ולו רק דיון ערכי בנוגע להתנהגותה החמורה של ח"כ זועבי בעניין השתתפותה במשט הטרור לעזה, בנימוק לפיו כאמור אין לטענתה לוועדת האתיקה כלים לחקור אותה ושבנוסף גם מתנהלת חקירת משטרה ובדיקת יועץ משפטי לממשלה ושראוי להתאפק ולהמתין ראשית לתוצאותיה , לא הפריעה כלל  לנהוג 180 מעלות הפוך מכך , בפרשת הנשיא קצב.        

זאת שעה שהיא העמידה עצמה כאמור עוד בראשית החקירה המשטרתית, עוד בטרם החלטת היועץ המשפטי לממשלה , ועוד ובטרם הוגש כתב אישום לביהמ"ש נגד נשיא המדינה , הן כרשות החוקרת והן כרשות השופטת גם יחד , וכך שמעה בין היתר את עדויות המתלוננות שלאחריהן גם פרסמה את פסק דינה , בו פסקה ופרסמה ברבים באופן בלתי חוקי, בלתי מוסרי ובניגוד לכל כללי הצדק הטבעי שנשיא המדינה אנס וכל עוד בטרם החל משפט , כאשר להתנהלות זו שלה ושל חבריה  בתקשורת יהיה משקל רב להשפעה על החלטת ביהמ"ש הנכבד במשפטו של הנשיא קצב, זאת גם אם לא יודו כמובן בכך שכן היה עליהם לפסול עצמם לשבת בדין ,  אבל על כך זאת תקראו כאמור במאמרי שיתפרסם אי"ה בימים הקרובים.                                                                                         

ראוי לציין כי ח"כ דנון  ( הליכוד )  הגיש תלונה נגד יו"ר וועדת האתיקה ח"כ יחימוביץ מאחר והיא מסרבת כאמור לדון בעשרות התלונות שהוגשו לוועדת האתיקה נגד ח"כ זועבי.                                                    .                                                                                                  
אשר על כן , אני קורא לח"כ יחימוביץ לקבל החלטה ערכית – אתית ולאפשר לאלתר את הדיון בוועדת האתיקה של הכנסת בעניין התלונות בגין השתתפותה של חברת הכנסת חנין זועבי במשט הטרור הטורקי לעזה,  או שלחילופין תתפטר לאלתר מתפקידה כיו"ר וועדת האתיקה. ושאם לא תעשה אחד מאלה , הרי שאני קורא כבר עתה ליו"ר כנסת ישראל ח"כ רובי רבלין להתערב בעניין חמור זה ולעשות כן בתוקף סמכותו כדין ולהחזיר לוועדת האתיקה של כנסת ישראל את הכבוד הראוי לה.                                                 .                                                                                                                          

הח"מ אינו קרוב משפחה של נשיא המדינה נבון ו/או של נשיא המדינה קצב.

עו"ד נבון קצב
דרום תל אביב – יפו
1 מרץ 2011



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בין 18 המשפחות למנהלים הגדולים

אלי חזן

שתי מדינות לשתי עמים

השבוע : פרשת דברים

עינר אביב

עננים שחורים מעל דמשק

אלי חזן

אמיר אוחנה – שר לביטחון פנים הבא!

דניאל נחמיה

האם האו"ם רלוונטי ?

אלי חזן
דילוג לתוכן