30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

המהפך המדיני של סנדרה רג'ואן

מתוך מגזין ליכודניק לפסח – 2011

סנדרה רג'ואן, ירושלמית ואם לשתיים הנשואה לתעשיין ישראלי, חוללה מהפיכה של ממש בסניף ירושלים הרדום כשאִרגנה שורת פעילויות מרשימות, ובתוך כך מותירה רישומה בישראל ואף ברחבי העולם כמנהלת לשכת המסחר של ישראל-ברזיל, יועצת של שרים וחכי"ם לענייני הסברה באמל"ט ופעילויות הסברתיות במדינות שונות, הצליחה לזכות בהוקרה רבה בקרב אנשי מִמשל ישראלים וברזילאים בכירים ובקרב מנהיגי העולם היהודי, במיוחד לאחר שליוותה את הנשיא שמעון ופרס ואישים נוספים בביקורם הרשמי בברזיל. 

 

מדוע הצטרפת דווקא לתנועת הליכוד? 

סנדרה רג'ואן: ראשית – זו תנועה הנושאת את הדגל החברתי. בעיניי, מדינה שאיננה מציבה את הנושא החברתי בראש מעייניה איננה צודקת. שנית – רק הליכוד יכול להבטיח תהליך אחראי של הסדר מדיני תוך שמירה נאמנה על הביטחון ועל ערכים של צדק לאומי היסטורי כפי שלמדנו מראש בית"ר זאב ז'בוטינסקי. ההיסטוריה מוכיחה שרק ממשלות בראשות הליכוד, שידעו לנהל מו"מ תוך כיבוד הצד השני, הגיעו להישגים בתחום המדיני מבלי שנפגע האינטרס המדיני שלנו. בעוד שהשמאל, בהנהגת העבודה וקדימה, הסכים לוותר על הכול –  ונכשל למרות הכול.

 

לאחרונה התפרסמת, כסגנית יו"ר "מועצת ירושלים ובנותיה", כמי שמובילה ודוחפת את פיתוח ירושלים וסביבותיה. מדוע הוצבה ירושלים במוקד פעילותך?

נכון שאני פועלת בכנסת לפיתוח ירושלים רבתי ומרבה לעודד צעירים ומבוגרים כאחד לסייר בירושלים, בעיקר במזרחה, באמצעות האִרגון "אם אשכחך". המטרה היא לבקר באתרים המוכיחים כי הציונות לא התחילה עם הרצל, אלא היא חיה וקיימת מאז ימי אברהם אבינו, יציאת מצרים, שיבת גולי בבל ומרד היהודים ברומאים. כך הצלחנו להבהיר ליהודים ולא יהודים, פוליטיקאים בישראל ובעולם, אנשי תקשורת ומקבלי החלטות, את חשיבותה של ירושלים מאוחדת תחת ריבונות ישראלית. אני סבורה שהליכוד צריך להוביל בארץ, בתפוצות ובזירה הבינלאומית את דגל ירושלים השלמה והמאוחדת שלא ניתנת לחלוקה. 

 

מהי תרומתה של "מועצת ירושלים ובנותיה" לחיזוק בירת ישראל?

מועצת ירושלים רבתי בראשות אריה הס, מתבססת על הסכמה רחבה שירושלים בגבולותיה הנוכחיים מיצתה את פוטנציאל הצמיחה שלה, כך שבשנים הבאות ירדו יותר ויותר מספר התחלות הבנייה למגורים, ולכן תלך ותגבר מצוקת דיור שכבר היום הולכת ומחריפה. במטרה להתמודד עם מצוקות הדיור והתעסוקה בבירה, אנו פועלים בכנסת בקרב עשרות חברי כנסת ושותפים בייזום וקידום חוק ירושלים רבתי אותו מובילה ח"כ ציפי חוטובלי יחד עם ח"כ דני דנון, ח"כ זאב אלקין וחברי כנסת נוספים שהצטרפו ליוזמה זו. בנוסף אנו דוחפים להקמת ועדה פרלמנטארית שתציע פתרונות מעשיים גם לבעיות התעסוקה והחינוך, שכן אם לא נשמור על ירושלים – לא נוכל לשמור על מדינת ישראל.

 

שמך הולך לפנייך כאשת הסברה בארץ ובעולם. מה דעתך על מערכת ההסברה של ישראל?

סנדרה רג'ואן: ההסברה שלנו הייתה תמיד לקוייה. בהיעדרה – פולשת התעמולה של אחמדינג'ד, החמאס והחיזבאללה. מסיבה זו עוברת ישראל תהליך של דה-לגיטימציה בדעת הקהל העולמי שברובה כבר נכונה לקבל הכרה חד-צדדית של מדינה ערבית נוספת ביהודה ושומרון. יש לציין את חוסר השוויון ביחס לישראל באו"ם לאור העובדה שאין דו"ח גולדסטון על אפגניסטן, על צ'צ'ניה או על סודאן, שם מבצעים השמדת עמים. ההסברה חייבת להדגיש את ההצדקה המוסרית והחוקית של זכותנו להגנה עצמית בארצנו, לא רק בחו"ל אלא גם בישראל. גם בויכוח וגם במשא ומתן אפשר לגשר בין הצדדים בתנאי שמוותרים על התקפות מיותרות ועל דרכים נוקשות, ובכך לזכות בשיח מנומק ועשיר ולהגיע לפתרונות יצירתיים מבלי לוותר על זכותנו הבסיסית לריבונות על חלקי הארץ שבידינו.

 

האם בדרך זו יש לדעתך סיכוי להגיע לשלום?

"שלום" הוא מונח כללי ערטילאי. זאב ז'בוטינסקי לימד אותנו שהערבים לעולם לא יסכימו מרצונם לריבונות יהודית בארץ ישראל, וככל שנוותר להם הם יקשיחו יותר את עמדתם. מה שהיה נכון אז, לפני שמונים שנה, נכון גם היום. אינני מאמינה בנייר שעליו נכתב "הסכם שלום", אבל לדעתי יתכן הסדר מדיני בתנאי שהערבים יכירו בריבונות היהודית על ארץ ישראל, מולדתנו ההיסטורית היחידה. כך נחזק את ממשלתנו ואת תנועת הליכוד כדי להבטיח את שלטון המחנה הלאומי לשנים רבות נוספות, למען עם ישראל ומדינת ישראל.

 

דוא"ל: [email protected]

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כנס צעירים עם השר כץ

אריק זיו ויזר

כמה משפטים על נסיקתו של דנון

אלי חזן

גזענות או שרלטנות

אריק זיו ויזר

יממה לפני סגירת סקר היועצים-שינויי מגמות

אריאל אילוז

תגובת גיל שפר לפרסום בליכודניק

אלי חזן

המימונה של המדינה

דילוג לתוכן