39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

המדינה תקים רשות ציבורית להנצחת מורשות עדות ישראל

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת, להקמת רשות ציבורית שתרכז את הטיפול בכל עדות ישראל. השרה לבנת: “עם חלוף השנים, מתמעטים ותיקי העדות ומתחדד הצורך לשמור על מורשות אלו מפני אובדן ושכחה”
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום פה אחד את הצעת חוק הרשות לשימור המורשת של עדות ישראל שהגישה שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת. על פי ההצעה שאושרה, הרשות שתוקם תפעל להנצחת מגוון העדות והנחלת תרבותן לדורות הבאים. בין היתר היא תפעל להיכרות הציבור עם יוצרים שפעלו בתפוצות, רבנים ופוסקי הלכה מהעדות השונות והוצאה לאור של פרסומים בשפה המקורית.

בעוד שכיום ישנם מספר מרכזים לשימור מורשות של מספר מצומצם של עדות, הרשות החדשה תפעל באופן שוויוני ובראייה כוללת למען קידום, פיתוח והנחלת מורשות כלל העדות לציבור.

הרשות תשתף פעולה עם מוסדות ציבור שונים הפועלים כיום בתחום עדות ישראל כגון בית התפוצות ומרכז יד בן צבי העוסקים במחקר.

שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת:
“עם חלוף השנים, מתמעטים ותיקי העדות המכירים מקרוב את תחום המורשת, ומתחדד הצורך לשמור על מורשות אלו מפני אובדן ושכחה. חוק זה אשר התחלתי בקידומו עוד בכהונתי הקודמת כשרת תרבות, הינו צעד משמעותי לקידום כלל מורשות עדות ישראל ובכך יש תרומה רבת חשיבות לתרבות ישראל”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עבר בקריאה שלישית: קידום נשים לדירקטוריונים של חברות ציבוריות

השלום הבטוח של הנגב והגליל

אריק זיו ויזר

“הגיע הזמן שכל שונאינו ידעו עד כמה מדינת ישראל חיונית עבור חייו של כל אחד ואחת מהם”

ארדן בחר בסביבה

אריק זיו ויזר

זכרו של פאבל פרנקל הונצח בסער

אלי חזן

עידן חדש לעם היהודי – נתן שרנסקי יו”ר הסוכנות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן