34.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

הליכוד, קדימה, השוויון בנטל וחבר הכנסת פלסנר.

יעקב וידר, חבר מרכז מבני ברק, במספר תובנות לקראת שינוי חוק טל

 

אז, מה היה לנו..

‘גיוס לכולם’ נמרחו יומיים לפני הבחירות המילים באותיות קידוש לבנה מעל תמונותיו של המועמד לראשות הממשלה אהוד ברק, יומיים לאחר הבחירות שעה שהדיו עדיין לח, כבר פקד שיכחון עז את ראש הממשלה הנבחר אהוד ברק עד כי לא זכר את זעקות שלטי הבחירות שלו עצמו.

שנים לא רבות לאחר מכן, קם איש בשורה חדש, טומי לפיד ואחרה אחריו אודות גיוסם המהיר ללא כל מו”מ וללא כל ניסיון להסכמה, אולם חלפו ביעף השנים, ואדון לפיד זכה לגעת בכתר המלוכה  עת ישב על השיבר בממשלת שרון, אבל כן, גם הוא לקה במחלת השכחה ולא ביצע את הבטחותיו החצובות בקירות משדרי הבחירות.

ההיסטוריה הפוליטית הקצרה מלאה בדוגמאות מרובות לאמירות בושר, מבהיקות ונוצצות בנושא גיוס בחורי הישיבות, אשר לעולם לא הבשילו וזכו להפוך לפרי לאחר שאומריהם התיישבו על כסאות העור.

לא, אינני בא ללעוג להם ולספר בגנותם, אני רק רוצה להסביר כמה הדבר מסובך לא פשוט וצריך מחשבה מעמיקה תבונה ופרקטיקה מעשית, התלהמות, הסתה ואיבוד רסן מילולי היא מילת גנאי, שבעייני תמיד תטמון בחובה מטרה שונה ונסתרת, שהיא האדרת שם הזועק ותו לא! לא פתרון, לא גיוס לכולם ואף לא לחלקם, רק רווח פוליטי מהיר ועצבני.

שינוי, בחוכמה ובהסכמה.

המצב הקיים מצריך שינוי זה ברור לכל, כעם וכמדינה אל לנו לנתק מגזר שלם מהשתתפות בהגנה קיומית, ישנו שינוי גדול בקרב הצעירים החרדים, הן בשוק העבודה, הן בשיעורי הגיוס לצבא, לא תמיד זה נמדד במספרים עקב כך שרבים מהם לא מתגייסים למסלולים המיועדים לחרדים.

נכון, המצב עדיין לא אולטימטיבי, אולם השאלה היא כיצד ואיך עושים זאת תוך כדי הסכמה רחבה ככל הניתן, תוך דאגה שהמהלך לא יפגע באורח חייהם החברתי דתי ומרקמי בו חלקם מאמינים.

אני מאמין שניתן לעשות זאת, עם קצת חדשנות מחשבתית ורצון כנה להגיע למצב בו הרצון לאחד ולשמר שולט ולא הרצון בקרע ובפירוד הוא זה ששולט, הייטיב להגדיר זאת ראש הממשלה: “יש לדאוג לחוק שוויוני, מבלי לשסות ציבור בציבור..”.

מה רוצה קדימה…

וכאן נכנסת לתמונה ‘קדימה’, כחבר ליכוד הרוצה בהמשך שלטונו ומאמין כי ראש הממשלה נתניהו הוא האיש הנכון להנהיג את המדינה, חוששני כי שגגה נעשתה תחת ידו בהחלטה המהירה שבהקמת הוועדה במתכונתה הנוכחית,

אינני מתיימר להיות נביא, אולם בתבונתי הפוליטית אף כי דלה היא, אני חושש שקדימה ונציגה יו”ר הוועדה שעטו פנימה לקואליציה בכדי לחגוג על גבה של תנועת הליכוד, קחו לעצמכם אופציה אפשרית: קדימה דקה לפני הקמת ממשלת האחדות, הגיעה בסקרים לגובה מי התהום, ישבו וחשבו בלשכת מופז ומצאו רעיון, נכנס על בסיס הזעקה המוכרת לנו של ‘גיוס לכולם’, תוקם וועדה, בראשה יעמוד איש שלנו הידוע כשש אלי קרבות, אולם את מרביתה יחלוקו דווקא אנשים שלא מקדימה, ובבוא רגע האפס עת יהיה ניסיון להסכמה רחבה (אפילו שבשתיקה, מצד המגזר החרדי) נקים קול זעקה, ונפיל על תנועת הליכוד והעומד בראשה בכך ששוב נפל שדוד בידי החרדים המשתמטים.

אולי, היה כדאי שבראש הוועדה יעמוד דווקא נציג הליכוד, אולי היה כדאי שכל חבריה יהיו אנשי ציבור, אנשי מקצוע וכו’ ולא פוליטיקאים, אולי. כולי תקווה שנבואתי שקר היא, ומהוועדה יצא רק טוב למען כולנו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שיווין בנטל

אלי חזן

שלוש שנים של חיים נורמליים

אלי חזן

עם (הספר) הכותרות

אלי חזן

קשה לבנות קל להרוס

אלי חזן

וועדת אדמונד לוי – “מפת דרכים” להחזרת יו”ש לדרך המלך

אלי חזן

שלטון מתקדם…במדרון

אלומה עברון
דילוג לתוכן