24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

הליכוד עושה היסטוריה באירופה

לאחר תהליך שנמשך מספר חודשים התקבלה הליכוד כחברה אזורית ב – AECR – ברית השמרנים והרפורמיסטים האירופים. המפלגה היא מפלגת מרכז – ימין בפרלמנט האירופי. נכון להיום היא השלישית בגודלה ומבחינה פוליטית היא נחשבת למפלגה שצומחת הכי מהר.
המפלגה נוסדה ב – 2009 על ידי המפלגה השמרנית הבריטית אך חברות בה גם מפלגת השלטון בפולין יחד עם עוד 20 מפלגות מרחבי אירופה. הליכוד הפך לחברה אזורית יחד עם מפלגות כמו המפלגה הרפובליקנית האמריקאית, המפלגה השמרנית מקנדה, המפלגה הליברלית מאוסטרליה ומפלגת איסתיקלאל ממרוקו.

בינואר 2016 הגיע אלי חזן – מנהל אגף קשרי חוץ של הליכוד – ללונדון והניח את היסודות להצטרפות עת נפגש עם נציגי המפלגה הקונסרבטיבית הבריטית ובהם השר היהודי רוברט חלפון וחבר הפרלמנט הפרו ישראלי מארק פילד. המתווך היה דיויד ברנס – יהודי בריטי פעיל המפלגה. בחודש מרץ האחרון ביקרה בשטרסבורג משלחת של שמונה חברי ליכוד בראשות חזן והיא הגישה את בקשת ההצטרפות.

ביום שישי האחרון הושלם התהליך כאשר חזן הגיע לפראג יחד עם סמנכ”ל הליכוד ומקורבו של ראש הממשלה צורי סיסו. בפראג התקיימה ועידת המפלגה בהשתתפות מאות נציגים. לאחר הרצאה קצרה על תנועת הליכוד ועל השינויים שחולל ראש הממשלה בנימין נתניהו  במדינת ישראל ולאחר שהופנו שאלות מהקהל לגבי סוגיות הקשורות למדיניות אושרה ההצטרפות וטקס החתימה נערך זמן קצר לפני כניסת השבת.

במהלך הועידה נפגשו חזן וסיסו עם חברי פרלמנט מאירופה. חבר הפרלמנט מלוקסמבורג – (Fernand Kartheiser) פרננד קרטהייזר בירך על הצטרפות הליכוד ואמר : “לאחר כל כך הרבה שנים בהן חיפשתי כתובת שתשלח לי חומרים על ישראל ותסביר לי את הסיטואציה המתרחשת באזור כך שאוכל להגן על ישראל בפרלמנט הלוקסמבורגי נראה כי מצאתי זאת לבסוף אצל חזן. הוא מעיין משרד חוץ משני של ישראל”.
בעבר ניסה הליכוד להצטרף ל – EPP, מפלגת העם האירופית הגדולה בפרלמנט, אך נדחה. ה – EPP העדיף את השותפות עם קדימה של ציפי לבני שבינתיים התפרקה. רבים מחברי ה – AECR הם פרו ישראלים מובהקים שהצביעו נגד סימון המוצרים מההתנחלויות.

אלי חזן : “הפעילות הפוליטית ברמה המפלגתית היא מאוד חשובה ובעיקר באירופה. מצאתי שה- AECR הוא הבית האידיאולוגי הטבעי שלנו וחברי פרלמנט כמו דניאל האנאן (Daniel Hannan) מבריטניה ויאן זהרדיל (Jan Zahradil) מצ’כיה הם חברי פרלמנט שיש הרבה מה ללמוד מהם”.

ההסכם הוא הסכם בקנה מידה היסטורי. זוהי פעם ראשונה שמפלגת מרכז ימין ישראלית מתקבלת כחברה אזורית במפלגה אירופית וכל זאת  בזמן שישראל נלחמת על מעמדה הבינלאומי. אין ספק שזאת עוד מכה לתנועת החרם. החל מעתה יוכל הליכוד להשתתף בחלק מדיוני הברית ולהשפיע באופן אפקטיבי על החלטות הקשורות לישראל. חזן הזמין את כל 76 חברי הפרלמנט והארגונים הקשורים לברית, לביקור בארץ ובקרוב יארח הליכוד ביקור רשמי של הברית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תוצאות הבחירות למועצות הערים

אריק זיו

שומר על המסורת הליכודית

אלי חזן

פליסיה מתמודדת על משבצת ירושלים

אריק זיו ויזר

מהרסיך ומחריביך מחרות יצאו

אריק זיו ויזר

נתניהו תכריע : אדלשטיין יו”ר הכנסת

דניאל נחמיה

בימין הפגינו בעד שוויון ללהט”ב במצעד הגאווה בירושלים

אלי חזן
דילוג לתוכן