27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

הליכוד עומד כחומה בצורה אל מול הקולוניאליזם החילוני-קיצוני

הליכוד אינו מעוניין בהדרת בתי הכנסת ברעננה ופועל לפיוס על רקע מחלוקת ממשית בין דתיים וחילוניים בנוגע לבניית בית כנסת בעיר.

 

סיעת הליכוד ברעננה הביעה מחאה לאור העובדה שתושבים ברעננה הגישו תביעה לבית המשפט, כנגד בנייתו של בית כנסת ברחוב ברנדס, פינת שמריהו לוין ברעננה.
מדובר בבית כנסת ספרדי ששוכן במקום למעלה מ-20 שנים וכעת פנו מספר יזמים בהצעה לשפצו, בהתאם לכך שהייתה דרישה מצד הציבור הדתי-לאומי, שהגיע בהמוניו מצרפת לעיר רעננה.

 

תושבים רבים הגישו את הסתייגותם מכך שבית הכנסת הספרדי ברחוב ברנדס, פינת שמריהו-לוין, ישופץ וטוענים שאיכות חייהם תפגע משמעותית מכך שיתקיימו במקום תפילות המוניות.

 

אילן כהן, חבר הנהלת עיריית רעננה מטעם הליכוד,הביע את הסכמתו לשיפוצו של בית הכנסת המקומי וציין בוועדה לתכנון ובנייה בעיריית רעננה, כי אין מקום להדרת דתיים מרעננה.

 

“לשמחתי, ברעננה חיים בהרמוניה הן דתיים והן חילונים ויש קומץ של תושבים חילונים שאינם רואים בדו-קיום הזה דבר חיובי ולכן הם מנסים בכל כוחם למנוע את שיפוצו של בית הכנסת הוותיק הזה ברעננה. אני לא אתן את הסכמתי לכך שבתי כנסת לא יוכלו לפעול ברעננה. כפי שאנו לא רוצים לראות שיש התנגדות לבניית בתי כנסת בפולין, או בגרמניה, כך איני רוצה לראות התנגדות לבניית בית כנסת ברעננה.

 

כהן הוסיף ואמר, כי “אותו קומץ של תושבים מרעננה עושים משגה חמור, משום שדו הקיום ברעננה חי וקיים עשרות שנים ואנו פועלים ביחד עם ראש העירייה, שהוא חילוני ממפלגת העבודה, ועד לפני שנה וחצי גם סיעת “מר”צ פעלה בקואליציה.
אני מצדד בבנייתו של בית הכנסת ומברך את הקהילה הצרפתית שהגיעה לרעננה וחיזקה את הציונות. אין מקום להדרת דתיים ובתי כנסת”. דברי כהן.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משפחת הליכוד אבלה על לכתו של רון נחמן

אלי חזן

יחסי האיחוד האירופי – ישראל : שנה חדשה, עידן חדש ?

אריק זיו ויזר

בית הדין חותר תחת הוועדה המוניציפלית

הרויזיוניסט

קרב רב קרית גת

אריק זיו ויזר

הפנים החדשות של הליכוד – הכירו את אלי ורד חזן

אריק זיו

נפתלי בן סימון מביא קהלים חדשים לליכוד

Gilad Trugbild
דילוג לתוכן