20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הליכוד הוא שטח כבוש

*כשחסן נפגש עם חזן  * הליכוד בעיני שמיר * ההסדר על פי סער *  שולץ האיום * נתניהו והנשיאות

כישלון ב (1)E

הפגנת הימין ב E1 במעלה אדומים הייתה על פי כל הפרמטרים הפגנה מרשימה. אך גם אם היא מרשימה ביותר ניכר שמשהו מרכזי וקריטי במערכת הפוליטית  היה חסר בה : ליכודניקים בהפגנה.  מאז ימי סבסטיה, עת החלה ההתיישבות בחבלי מולדת ששוחררו, עמדו תמיד בחוד החנית חברי הליכוד. דוגמאות יש למכביר. למשל : בעת ממשלת ברק התקיימה הפגנת כוח של הימין במעלה אדומים. אז הגיעו 5000 ליכודניקים שקיימו יום שלם סיור בבקעה ובסופו של יום אסיפה גדולה באמפי של מעלה אדומים.

עכשיו נשארו רק ילדות האולפנה ותלמידי הישיבות התיכוניות. הם הם המסה הגדולה של המפגינים .
זאת תוצאה של אובר השפעה שנוצרה על ידי מתפקדי הציונות הדתית בתוך הליכוד. תנועת הליכוד משולה לשטח כבוש. חברי התנועה מסתכלים ימינה שמאלה ואינם מכירים את התנועה וכך התנועה מתרוקנת מבוחרים ותומכים .
בוגי הוא הדוגמא הכי טובה. בוגי הוא שר הביטחון. אחראי. שקול. מדוד. אך אלו שכבשו את הליכוד, המריונטות של אורית סטרוק בליכוד, תוקפים את בוגי כאילו היה ברק ומיד אחרי זה הם באים אליו ומתנצלים . מצב זה הוא המשך לקדנציה הקודמת כאשר הם מצאו שיטה : הם יוצרים בעיה או מוצאים מתחת לשטיח ואז פותחים בקמפיין מתואם : אימליים , מסרונים , איומים ועוד. כך התנהלה הקדנציה הקודמת וככל שהליכוד התקפל לדרישות, התיאבון גדל.
אך השיא היה בעת הבחירות שאותם אלו שדרשו מהליכוד רשימה ימנית יותר, בלי מרידור ובגין, ולאחר  שקיבלו זאת, הם אצו רצו להצביע לבית היהודי. נגמרו הבחירות והם בשלהם. רק שיסתכלו בקהל שמגיע להפגנה. זהו קהל שאיתו נפסיד בכל משאל עם כי הקהל הזה הוא אמוני משיחי אך הוא לא יבא את הרוב.

שאלתי השבוע את אחד מבכירי הליכוד : “למה אתה לא הולך ביום חמישי להפגנה?” הוא הסתכל עלי בבוז ואמר : “אם אני מגיע עכשיו ביום ראשון הם באים בעוד דרישות וזה “כמעיין המתגבר”. כך אני שומר אותם על אש קטנה עד הפריימריז, תראה מה הם עושים לבוגי”.
צריך להבין : הליכוד כרגע לא במשחק וזה הזמן להתעמק בנסיבות.


 

המקרר מאשדוד

יש באשדוד בחור מלא שנראה כמו מקרר. הוא יכול להיות גובה של הוצאה לפועל. הוא נראה מפחיד ומאיים. השבוע כתב אלי חזן על “אשקלונה בליכוד”. המאמר של חזן הגיע לאחר הצהרה של אותו מקרר בשם אלון חסן שיפקוד מתפקדים לליכוד על מנת להפיל את ישראל כץ שדבק ברפורמת הנמלים.
לא עבר זמן ואלי קיבל טלפון מאיים מאלון חסן . מה שאלון חסן עוד לא הבין הוא כי הוא אולי חסן אך אלי הוא חזן.
חסן נפגש עם מישהו שאיומים לא מפחידים אותו כפי שהאיומים לא מפחידים את ישראל כץ. כמות הטלפונים והמסרונים שקיבל ישראל כץ רק מדרבנת אותו יותר. היו פעילי ליכוד שהרימו טלפון והתחייבו : אל תיכנע. אנחנו מתחייבים להביא לך תמיכה יותר גדולה מאשר אלו שהברברן יפקוד.


יאיר שמיר

 

השבוע פגש שמיר את אחד הפעילים של הליכוד והוא אמר לו :  אני כל כך שמח שלא באתי לליכוד. כאשר אני רואה את רמת התיעוב שמשודרת בהנהגת הליכוד בישיבות הסיעה המשותפת אני נושם לרווחה שאני לא חלק מהמצב.
אין להם גבולות.


ההסדר על פי סער

 

השבוע הופתעתי כאשר גדעון סער הצהיר כי צריך להאריך את תקופת השירות של ישיבות ההסדר. מתברר כי לדרישה הזאת יש לא מעט תומכים. סער מגלה בעת האחרונה ניצנים של מנהיגות כאשר הוא נוהג בנחישות מול המסתננים ומצליח להגדיל את כמות היוצאים מרצון. זאת הוא עושה מול חבריו בשבט הלבן הצפונבוני מתל אביב ועכשיו הוא יוצא בהצהרה על הארכה של הגיוס של תלמידי ההסדר. צריך למר לתלמידי ההסדר כי מי שדורש מהחרדים שוויון בנטל : נאה דורש נאה מקיים.


שולץ האיום

 

בנט וסיעתו יצאו ממליאת הכנסת כאשר יו”ר הפרלמנט האירופאי העלה טענות שקריות במליאת הכנסת. הוא הסביר בצדקנות מאוסה שצעירים פלסטינים “סיפרו לו” על כך. מנגד השמאל הישראלי, במקום לבוא ולהגן על מדינת ישראל יצא בתרועות כנגד בנט. רק מה שהרגיז אצל בנט שהוא ישווה את עצמו לאחמד טיבי שקרא קריאות כנגד ראש ממשלת קנדה.  אין ספק כי הנציג האירופאי נמצא תומך בטרור הפלסטיני כאשר הם ממריצים את החרם על ישראל ומנגד הפלסטינים מקשיחים את העמדות שלהם. למה להם להגיע להסכם ? הרי בכל מקרה מאשימים את ישראל, אז האינטרס שלהם שלא יהיה הסכם. הם יפתחו באינתיפדה נוספת. למה לעזאזל הם צריכים הסכם כאשר כבר כל מנהיגי הימין המסורתי כבר מוכנים להתפשר? ביבי וליברמן משדרים שהם מוכנים להסכם רק אבו מאזן לא מוכן והוא מנצח בנקודות.

הדוגמה הכי טובה לחזית הסירוב האסלאמית היא טורקיה. בסיפור המרמרה אין ספק כי מדינת ישראל נקטה בצעדים להגן על עצמה. הטורקים היו המתגרים לאורך כל הדרך, ארדואן דרש התנצלות וקיבל אותה מנתניהו, ליברמן אז תקף את נתניהו שלא היה צריך להתנצל , עכשיו ליברמן חזר למשרד החוץ והפך להיות מי שהוביל להסכמה עם הטורקים. הוא כבר היה מוכן גם לשלם פיצויים ואחרי שפורסם שישראל מסכימה בא ארדואן ושם את תנאי פתיחת המצור על עזה.

על זה נאמר גם כאשר אריה הופך להיות פודל הנמר נשאר להיות טורף.

ועכשיו יעבור זמן והאירופאים יבואו וידרשו את הסרת ההסגר על עזה כתנאי לביטול החרם.


האחריות של נתניהו על מוסד הנשיאות

 

נתניהו יגרום לאיבוד הנשיאות לשמאל. מאחר שנתניהו לא קיבל החלטה את מי הוא רוצה לראות כנשיא נראה כי הליכוד בסופו של יום ימצא את עצמו עם פואד כנשיא.  נתניהו חייב להחליט את מי הוא רוצה כנשיא ולהתחיל לחתור שאותו מועמד יקבל מקסימום קולות. כאשר שמעון פרס התמודד על הנשיאות אולמרט וכל קדימה התאבדו על כל קול ופה נתניהו מתחשבן עם המועמדים בצורה מיותרת. הוא צריך להגיע להחלטה ולהביאה לסיעת הליכוד להצבעה, ללא ישראל ביתנו, ומרגע ההחלטה הוא צריך להביא לניצחון המועמד של הליכוד.

אריק שרון ניצח עם קצב מתוך האופוזיציה. אולמרט ניצח עם פרס כאשר היה ראש ממשלה, ונתניהו כנראה הולך להיות המפסיד אם פואד ינצח. מה שברור הוא ניצחון של פואד זהו גם ניצחון של בוז’י הרצוג, מהלך כזה ייתן לב’וזי הכשר בקרב הציבור.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הגז שווה זהב

אריק זיו ויזר

לא איראן אלא עסקי אהוד ברק באבטחת אישים

אריק זיו ויזר

חיים חדשים בליכוד

אריק זיו ויזר

המריחה הגדולה של השופט גרוס

אריק זיו ויזר

ברק רוצה פירוק הליכוד

אריק זיו ויזר

התחיה שנולדה בהפגנת הענק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן