26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית לא תקדם פתרון באזור

יו"ר הכנסת לסגנית מזכ"ל האו"ם: אין מקום באזורנו לפתרונות כפוייים

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש הבוקר (א') עם סגנית מזכ"ל האו"ם, ד"ר אָשה ‏רוז מיגירוׁ((Asha Rose Migiro‏. השניים שוחחו בעיקר על הנושאים המדיניים והאזוריים שעל הפרק.
ריבלין אמר לגב' מיגירו, כי הכרה אפשרית של עצרת האו"ם במדינה פלסטינית, אם וכאשר תובא להצבעה בספטמבר, היא מהלך חד צדדי חסר תוחלת, שנזקו יהיה רב מתועלתו. "אם מישהו ינסה לכפות עובדות על ישראל או לבצע קיצורי דרך בינינו לבין הפלסטינים הוא ישיג את ההיפך. רק הישראלים יחליטו על גורלם באמצעות הכנסת, כפי שעשו לגבי מהלכים מדיניים אחרים", אמר יו"ר הכנסת לבת שיחו. "הפרלמנט הוא הדרך היחידה לקבל החלטות על עתידה של ישראל ועל גבולותיה."
ריבלין הדגיש, שבכל הסדר על ירושלים להישאר מאוחדת בריבונות ישראל, שכן חלוקתה עלולה לדרדר אותה להיות "בלפסט שניה". "הדתות השונות מתקיימות בה בכבוד הודות לכך שיש בה ריבונות אחת ולא למרות זאת. לכן כל חלוקה היא מרשם לאסון", הזהיר. 
יו"ר הכנסת תקף בחריפות את דברי אבו מאזן על "פלסטין נקיה מיהודים", ואמר: "מה היה קורה אם הייתי אומר שאני רוצה מדינה יהודית נקיה מערבים? הביטוי הזה חורג מכל גבול של שיח לגיטימי, אין לו מקום ולא יתכן שאמירה גזענית כזו תעבור בשקט בזירה הבינלאומית".
"אנחנו נכונים להידבר עם כל גורם באזור, ובלבד שיכיר תחילה כנקודת מוצא בזכותה הלגיטימית של ישראל להתקיים כאן בבטחה. זהו תנאי בל יעבור שכל צד למו"מ לא היה מעלה בדעתו לוותר עליו. לכן, אין שום היתכנות ואיננו רואים גם כל טעם בהידברות עם ממשל פלסטיני שארגון הטרור חמאס, זרוע של טהרן לכל דבר וענין, הוא חלק מרכזי בו."
ריבלין מחה באזני מיגירו, על שהאו"ם נתן במה לנשיא אירן אחמדיניג'אד, המטיף לשנאה ולהשמדת עם. סגנית המזכ"ל אמרה כי אכן, אין מקום לעמדות כאלו מעל בימת האו"ם, וכי היא מקווה שהדבר לא יישנה.
כמו כן דנו השניים בהעצמת נשים בישראל ובזירה הבינ"ל. ריבלין מתח ביקורת על מה שהגדיר "הפוליטיזציה שמאפיינת חלק מהחלטות והמהלכים של אונסק"ו" (ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם).



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הקו הישר של מיקי איתן ?

אלי חזן

השופט לנדוי יצר את כור ההיתוך של המשפט הישראלי

האם ישראל ערוכה לאסון בקנה מידה כמו זה שאירע בבירות?

אברהם (אבי) אילון

בכיר בליכוד " היוהרה הוציאה את עליזה מדעתה"/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

אין סובלנות מול טרור

אריק זיו ויזר

הבטחנו "ירושלים אחת" – אבל לא קיימנו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן