20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

הכנסת מתחברת : מיומנו של יועץ יו"ר הכנסת

שלומי וריאט – יועצו של יו"ר הכנסת שיתף את עוקביו בפייסבוק על יוזמת הנגשת הכנסת. התוכנית "מתחברים לכנסת" הושקה לראשונה לפני קצת יותר משנתיים, בקרית אתא ועכו מאז צוותי הכנסת הגיעו לעשרות מקומות ולאלפי ילדים במדינת ישראל. התוכנית מורכבת מסדנאות חוויתיות לילדים ובני נוער מגן חובה ועד התיכון. סימולציות של ועדות הכנסת, מליאה והכנת חוקים לקטנים ודיון מהותי לגדולים.

זה מה שכתב שלומי בעמוד שלו :

"היום נעשה עוד צעד להנגשת הכנסת לאזרחיה.
חינוך הדור הצעיר לאזרחות, דמוקרטיה ומעורבות הינה ערובה לחברה אזרחית בריאה ופעילה.
גדלתי והתחנכתי (בגאווה גדולה) בעפולה של שנות ה-90, פריפריה חברתית וגאוגרפית שהייתה ידועה כבירת הגרעינים של ישראל במקרה הטוב. אני ורבים מחברי לא הסכמנו להיות חלק מהמשוואה הזו.
היום, יש לי את הזכות ליישם את חזונו של יושב ראש הכנסת, חה"כ יולי אדלשטיין כיועצו ועוזרו ולהביא את הכנסת לכל פינה בארץ ולכל מגזר ומגדר.
התוכנית "מתחברים לכנסת" הושקה לראשונה לפני קצת יותר משנתיים, בקרית אתא ועכו מאז צוותי הכנסת הגיעו לעשרות מקומות ולאלפי ילדים במדינת ישראל.
התוכנית מורכבת מסדנאות חוויתיות לילדים ובני נוער מגן חובה ועד התיכון. סימולציות של ועדות הכנסת, מליאה והכנת חוקים לקטנים ודיון מהותי לגדולים.
לאחר עבודת מטה ארוכה שכללה שיתוף פעולה מוצלח עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל הושק היום יום שיא של "מתחברים" בגליל המזרחי שנפרס ברחבי אשכול שלם של ישובים עירוניים וכפריים, מהמגזר היהודי (ממלכתי וממלכתי דתי) והלא יהודי (ערבי ובדואי).
שמחתי לראות את הירתמותם של חברי הכנסת מכל סיעות הבית לצד הנהלת הכנסת לקריאתו של יו"ר הכנסת לעלות לגליל.
פתחנו את היום בברכות וקבלת פנים לבבית עם ראשי הרשויות המשתתפות בפארק קצרין העתיקה עם יו"ר הכנסת אדלשטיין והשר דרעי בו הוצג החזון של "מתחברים" והועלה סוגיות הקשורות לבעיות הגליל.
חברי הכנסת הרבים שהגיעו התפזרו לנקודות השונות ברחבי הגליל, אפשר לעקוב אחרי הפעילות שלהם במהלך היום באמצעות #יום_שיא מתחברים לכנסת בפייסבוק.
היו"ר ביקר בצפת בגן חובה ואולפנת בנות, צפה בדיון, השתתף "בוועדה" ואפילו נפל בחלקו "להכריז" על חוק. סיכום היום התקיים במתנ"ס יגאל אלון בעיר עם 500 תיכוניסטים מרחבי הגליל ששאלו שאלות מעניינות, קשות ואפילו מתוחכמות.
את היום נעלנו בהפנינג "מתחברים" במרום הגליל.
הברק והתיאבון להעשרה אצל הילדים והדרישה לתשובות והבהרות לשאלות אצל בני הנוער ביום זה מסכמות את המטרות והיעדים של התוכנית.
ברצוני להודות לדוברות הכנסת על ליווי היום ותודה מיוחדת לצוות מרכז המבקרים של הכנסת ובראשם ליאת קוניצקי על המקצועיות והמסירות לאורך כל תוכנית ובמיוחד ביום שיא זה.
מחכה בקוצר רוח ליום שיא הבא! "

שוה לעקוב אחרי שלומי

https://www.facebook.com/shlomi.var



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לאן יוביל תפקיד יו"ר האופוזיציה את יאיר לפיד?

מזל מועלם - אתר אל מוניטור

גמליאל הגיעה אל הוד השרון

אריק זיו

עצותיו של קמלמכר

גיא קמלמכר

פרשת משפטים : מפסגה לחיי שיגרה.

הרויזיוניסט

ליכודניק משתתף בצערם של חיים וגדי בשארי

מערכת ליכודניק

פרשת השבוע של אלי כהן – תרומה

אלי כהן
דילוג לתוכן