25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

הכנסת התייחדה בדקת דומיה עם הנספים באסון ביפן: ”העם בישראל בוכה אתכם”

יו”ר הכנסת ליפנים במליאת הכנסת: “העם בישראל בוכה אתכם”

הח”כים עמדו היום (ג’) לדקת דומיה לזכר הנספים באסון הצונאמי ביפן. המחווה הפרלמנטרית נערכה במעמד שגריר יפן בישראל, טָאקהוּצ’י (TAKEUCHI‏)יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, אמר במליאה לשגריר יפן, כי “הכנסת ואזרחי ישראל עוקבים בדאגה עמוקה אחר התמודדות אזרחי יפן וממשלתה, עם גלי המים האדירים, שהמחישו באופן הנורא את עוצמתם של איתני הטבע ואת התמודדותו של האדם מולם. בשם הכנסת  והעם בישראל, אני מבקש להביע  את תחושת השותפות והכאב שלנו.  העם בישראל בוכה אתכם,  ומזדהה עם העם היפני ,נוכח התמודדותו עם המשבר. יש בנו גם מידה של הערצה נוכח עמידתכם האיתנה, מול משימה שנראית בלתי אפשרית, ומול גילויים של קור רוח ויכולת אנושית כבירה לעמוד במבחנים קשים.”
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוסיף ואמר לשגריר היפני: “העם בישראל משתתף בצערכם. אין לנו ספק שהעם היפני, למוד הסבל, יפנה את כל כוחו לשיקום הריסותיו, גם אם הדבר יארך זמן רב. רצון החיים יגבר על ההרס, התקווה תנצח את הייאוש והמחר יביס את האתמול. נשמח להושיט כל סיוע נוסף ככל שנתבקש.”
יו”ר האופוזיציה, ציפי לבני, הביעה אף היא את כאבו של העם בישראל, והביעה את בטחונה כי העם היפני יידע כיצד להשתקם, למרות הקושי.  
סגן שר החוץ, דני איילון, אמר במעמד זה, כי ישראל הייתה מהראשונות להציע סיוע ליפן, והיא אחת הבודדות אליהן פנתה יפן באופן פורמלי. הוא עידכן, כי צוות רפואי מקדים נחת בטוקיו שלשום, במרחק בטוח מאזורי הקרינה, ובמוצאי שבת הקרובה ייצא מטוס חה”א עם כ – 70 איש ומטען שיכלול בין השאר 10,000 מעילים ו- 150 שירותים כימיים, שביקשה יפן. “נמשיך לעמוד בקשר הדוק עם יפן, ואנחנו מאחלים להם שיתגברו על האסון במהרה”, אמר איילון.
יו”ר אגודת הידידות הבין-פרלמנטרית, ח”כ שי חרמש, שיזם את הדיון, אמר לשגריר יפן: “העם בישראל תומך ומחזק אתכם בשעה קשה זו.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מרי רגב מביאה את: דברי אבו מאזן בתאריך 27.4.09 בפני פרלמנט הילדים ברמאללה.

ח”כ כץ: “משרד האוצר לקח חיילים בשבי”

אריק זיו ויזר

ח”כ ציון פיניאן: “אבקש דיון דחוף בוועדת החינוך בנושא מחאת האמנים

אריק זיו ויזר

קבלו את שאול מופז – לא בדיחת השבוע אלא בדיחת העשור

אלי חזן

“איננו שוחטים פרות קדושות, אך מבקרים אותן”

אריק זיו ויזר

ישועת הסטודנטים

Gilad Trugbild
דילוג לתוכן