16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

הכלכלה שהפכה לקללה /מאת:אריק זיו

כמו בעבר כך גם הפעם, העובדה הבאה ידועה לכל : המשבר הכלכלי בארה"ב משפיע על מדינת ישראל. אף על פי כן יהיה זה ראוי לומר כי המדיניות הכלכלית של נתניהו הייתה טובה ל – 2003 אולם בשנתיים האחרונות הופיע צל של משבר שעמד מעל המדינה ואצלנו ? החגיגה נמשכה כאילו אין מחר.

בארה"ב עומדת המערכת הבנקאית בפני קריסה לאחר ששיא המשבר עוד לפנינו. אך אצלנו המצב עדיין סביר : מחיר הנדל"ן לא נפל אלא עלה בעשרות אחוזים בחודשים האחרונים והבורסה, לעת עתה, שומרת על יציבות יחסית.

אך זהו לא המצב האמיתי. זאת מכיוון שיש לנו ממשלה שבחרה שר אוצר רק בגלל שהוא חבר של ראש הממשלה. שר אוצר ללא חזון ויכולת של מנהיגות כלכלית.

אירוניה היסטורית שהציבור הישראלי קיבל שני שרי אוצר מעתיקים. האחד העתיק בעבר, עד שהתגלה גל של חשדות כבדים בעוון שחיתות נגדו, ואילו השני מעתיק כרגע וביחד שניהם מעתיקים מהסיפור הצלחה בנימין נתניהו. כל אחד יודע שכאשר אתה מעתיק אתה מקבל עותק דהוי וחלש יותר.

שר האוצר רוני בר און היה ונשאר עו"ד חרוץ ומצליח אך רוני בר און מתגלה כמעתיק חלש ועלוב.

הבעיה האמיתית היא שציבור החוסכים הישראלי עומד לאבד כרבע מערך החסכונות שלו. יחד עם זאת, המצב כרגע הוא שיש לנו שר אוצר שורד אשר שורד לא למען המדינה אלא שורד למען עתידו הפוליטי ולעזאזל העם.

דווקא כאשר צריך לתת מענה אמיתי יושב בר און באפס מעשה ולא מתפקד ברמה הכלכלית. הצונאמי שעובר על ארה"ב יגיע לפה אך אין לנו מנהיגות שיכולה להכין את הכלכלה ולמזער את הנזקים.

עכשיו עומדים להקים ממשלה זמנית. הרי הדבר ידוע לכל. הדבר מעלה מספר שאלות קריטיות :
מה המחיר של הקמת הממשלה ? כמה ישלמו לש"ס כדי להיכנס? מי יעמוד בפרץ ?
רוני ?ציפי ? ואולי יביאו גם את צחי.

דבר אחד טוב קרה למדינה. נתניהו לא מכהן כשר האוצר כבר שנתיים וכך לא יאשימו אותו בנפילות הכלכליות. האמת היא שעוד יצטרכו אותו על מנת לשקם הריסות, את הריסות קדימה.

יושב לו במשרד האוצר שר שברור שרואה שהצונאמי מגיע אך הוא משותק ואינו יודע כיצד לפעול.
בר און מזכיר לי אדם שטובע וראשו צף מעל המים, האדם רואה כיצד הוא שוקע אך נאחז גם בגזיר עץ,
ברור שגזיר עץ לא יעזור לו אך נשארת לו התקווה להישרדות שלו.

תקופת שרון השחורה והקמת קדימה יצרה אצל רבים בציבור תהליך של איבוד התקווה במדינה.
הייתה קרן אור אחת : הכלכלה. כן, הכלכלה שנתניהו הציל ב – 2003. זאת הכלכלה שנתנה למדינת ישראל את האפשרות לעבור מלחמה והתנתקות ללא גיוס כסף נוסף. כזכור, במלחמות קודמות היה מוטל מס על הציבור למען המלחמה.
עכשיו כאשר הנפילה הכלכלית תגיע, גם את התקווה הזאת לקחו לעם ועם האיבוד של התקווה נראה אולי את שרי קדימה רצים לראשון טורס.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישראל כץ יעביר 250 מיליון שקל למגזר הערבי

אריק זיו ויזר

בוגי : מצג השווא של החמאס משדר חולשה

מחווה לחג הקורבן: השר יעלון מקל על הפלשתינים

Gilad Trugbild

סקר השר החברתי : גמליאל הפופלארית ביותר

אריק זיו ויזר

זוכרים את אריה (לובה) אליאב

אריק זיו ויזר

הרמת כוסית לחג הפסח שערך השר שלום עם מרכז השלטון המקומי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן