29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הפסקול של מלחמת השחרור

הכי מאיר את אב”א

אלי חזן קיים הערב סיור בבית אב”א ברמת גן. הוא חזר נפעם 

 

אחת התחושות המספקות ביותר של אדם באשר הוא אדם מתרחשת כאשר הוא מגלה דבר מה חדש. כך למשל כאשר תינוק מגלה משחק שגורם לו הנאה או מדען שיוצר המצאה חדשה. כזאת הייתה תחושתי לאחר שסיימתי סיור קצר יחסית בבית אב”א אחימאיר ברמת גן. 

 

אב”א אחימאיר הוא אחד מאבות הציונות הרוויזיוניסטית. האדם שנולד בבוברויסק ברוסיה עלה לארץ לשם הגשמת הציונות פעמיים : לראשונה כאשר היה בן 15 והפעם השנייה לאחר מלמת העולם הראשונה. הוא החל את פעילותו דווקא בתנועת “הפועל הצעיר” אך מהר מאוד הגיע למסקנה כי הדרך הזאת מוטעית. 

 

זהו המסע המתחיל עם הכניסה למוזיאון אותו הקים בנו יוסי בדיוק בבית שבו חי אב”א אחימאיר בעשר השנים האחרונות לחייו ובו נפטרה אשתו השנייה ואם ילדיו – סוניה. לבא בשערי הבית מחכה עולם של גילויים חדשים ישנים של מנהיג דגול שהוקע על ידי הממסד הסוציאליסטי. אחימאיר עזב את הפועל הצעיר ועבר לתמוך במובהק בזאב ז’בוטינסקי ובתנועה הרוויזוניסטית. ואולם, המנהיג האינטלקטאול, שקיבל תואר דוקטורט מאוניברסיטת וינה כאשר הגיש את עבודת הדוקטורט על אוסוולד שפנגלר – פרופסור גרמני שכתב על “שקיעת המערב”, הפך עד מהרה למוקצה על ידי חבריו הקודמים שעה שהוביל מדיניות חדשה ופורצת דרך שמהותה התנגדות לבריטים. 

 

אב”א הקים את ברית הבריונים וכתב את “יומנו של פשיסטן”. הוא הואשם בפשיזם על אף שהוביל הפגנה שבה הסיר משגרירות גרמניה בארץ ישראל את דגל המפלגה הנאצית ועל אף שרב היה המרחק המעשי והאידיאולוגי בינו לבין אותו פשיזם…

בשנת 1933 נרצח על חוף ימה של תל אביב חיים ארלוזורוב-ראש המחלקה המדינית של הסוכנות. אב”א, יחד עם שניים אחרים, הואשם ברצח שלא ביצע על ידי מפא”י זמן קצר לפני הבחירות להסתדרות הציונית, דבר שסייע לאותו ניצחון של הסוציאליסטים. אחימאיר זכה לתמיכה ממקומות בלתי צפויים – אחד מהם הוא מהרב קוק הגדול אבל אף על פי כן הוא הרגיש נרדף כל חייו. 

 

ביקור במוזיאון מאפשר לנו להיחשף לא רק לסיפר ההיסטורי אלא גם לתמונות, דוקומנטים ואביזרים המשחזרים בצורה אותנטית את תולדות חייו. ההרצאה של אחימאיר הבן רק מוסיפה את הפרטים הנדרשים להשלמת התמונה.

 

אחימאיר האב נפטר ב-1962. היוזמה של אחימאיר הבן היא יוזמה מבורכת שמצליחה לפתוח צהר לעולם מופלא של מנהיג דגול שהוקע על ידי הממסד הציוני אבל היום עומדת בפנינו הזמדנות הפז לגלות מחדש את אשר ידענו בעבר – האמיתות בצדקת דרכו של אחימאיר. 

בסוף הסיור לא יכולתי שלא להיזכר במילתו של  ארכימדס לאחר שמצא את שביקש לגלות במשך תקופה ארוכה – אאורקה. זה בדיוק מה שאני חשתי לאחר סוף הסיור. 

 

לאתר בית אב”א לחצו כאן 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חדשות 2 באינטרנט מעבירים בשידור חי את הדרמה מחוץ ללשכתו של בנימין נתניהו‎. הנדון:

אריק זיו ויזר

בשביל ישראל

אריק זיו ויזר

פרופ’ ארנס: הכול נובע מאי-השלמת המלאכה במבצע עופרת יצוקה

אלי חזן

ההיסטוריה חוזרת על עצמה – לא זכרו דבר לא למדו דבר

אלי חזן

שיחת היום – “אריק זיו, עורך האתר ליכודניק, האם ביבי יפסיד מחר”

אריק זיו ויזר

מדוע התקשורת הזרה כל כך אנטי ישראלית?

אלי חזן
דילוג לתוכן