29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
ליאור גרוסמן

הכבל המיותר של חוק ישראל היום

ליאור גרוסמן חוזר מהפסקה והפעם עם מכתב כה אירוני לאיתן כבל בנושא חוק ישראל היום. לא נגענו

 

לכבוד

 

חבר הכנסת איתן כבל

 

הנדון: חוק ישראל היום

 

 

בפרוס עלינו חוק “ישראל היום”, אני רוצה לברך אותך בהמשך עשיה פוליטית אמיצה, למען הציבור בכלל, ונוני מוזס בפרט.

 

למרות שפרט למדור התשבצים ו”הציור השבועי לילד” איני מרבה בקריאת עיתונים (לדעתי מדובר בבזבוז זמן מוחלט, ואף הופתעתי לגלות שזה מוריד צבע שחור על הידיים והרהיטים בבית), ולמרות שבאופן אישי מעולם לא שילמתי עבור עיתון (תמיד יש חבילה ליד המכולת מוקדם בבוקר לפני שהוא פותח, ואפשר לקחת בלי לשלם), ברי לי שהיה צורך  לתקן את העיוות שהיה קיים בחוק עד היום, ולפיו הותר רק ל”ישראל היום” לחלק עיתונים חינם, בעוד שהדבר נאסר על “ידיעות אחרונות”.

 

כידוע, “הדמוקרטיה היא כלב השמירה של העיתונות”, ויפה עשו, אפוא, חברי הכנסת כשפעלו ברוח זאת מבלי לשכוח מי הוא הכלב ומי האדון.

 

כמי שרואה את עצמו משויך לציבור הנאור ולרוב הדומם (בהנהגת הגב’ ציפי לבני), אני אף מרגיש צורך למחות נגד השימוש הפופוליסטי שעושים מתנגדי החוק במושג “חופש הביטוי”, תוך התעלמות מכוונת מכך שחוק זה נועד דווקא לחזק את חופש הביטוי, וכמו שכבר אמר וולטיר:  “אינני מסכים עם דעותיך, אבל אגן עד מוות על זכותך לגבות תשלום בעד הפצתן”.

 

עם זאת, אני חש חובה להתריע בפניך, שגם החוק החדש הותיר מספר פרצות שיש לגדור:

 

ראשית, גם על תחום זה לא פסחה תופעת הפיראטיות ברשת האינטרנט, ואתרים מפוקפקים למיניהם מציעים לציבור חדשות ללא תשלום. מבדיקה קצרה שערכתי עולה כי רק אתר “הארץ” –  הלא פופולרי –  מכבד את חוקי חופש הביטוי החדשים, ולעומתו משגשג דווקא האתר הפיראטי “וויינט”, המפיץ חדשות בחינם.

 

שנית, כמו תמיד גם כאן מתגלה “הישראלי התחמן” במלוא כיעורו,  וכל מיני עסקים “לגיטימיים” לכאורה, עוסקים בהפצת עיתונות כתובה בחינם בניגוד לחוק (ויעיד על כך כל מי שעיין חינם בעיתון בתור למספרה או לרופא השיניים).

 

אני מתאר לעצמי שלא קל למגר תופעות כאלו, אך כאזרח שומר חוק אני מתכוון לתת דוגמה אישית, ועבור כל ידיעה חדשותית שתגיע אלי חינם, אני מתחייב מעתה לתרום סכום של 5.70 ש”ח (או של 4.80 ש”ח עבור ידיעות מאיזור אילת) שיועברו לטובת קמפיין הבחירות שלך, או ישירות לנוני מוזס – לפי בחירתך.

 

בברכת “אין מחיר לחופש”,

 

ליאור גרוסמן

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליאור גרוסמן מגחך על הניוזלטרים של חברי הכנסת

אלי חזן

חברת החשמל – מועקת חינם

אלי חזן

נשבר מתאגידי המים ? ליאור גרוסמן מגחיך אותם

אלי חזן

מטרידים טלפוניים, באמת נמאסתם

אלי חזן

נשבר מתאגידי המים ? ליאור גרוסמן מגחיך אותם

אלי חזן
דילוג לתוכן