20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הישנה נתניהו עורו

אתניקס למען הטייקונים, המחאה רוצה אלימות כמו לונדון ואבטלה כמו אצל אובמה, האם נתניהו עושה פרסה במדיניות הכלכלית, בית שמש כמשל, העושק השבועי יעקב פרי

בעבור חופן דולרים
עולם המוסיקה הישראלי כמרקחה פוליטית. אמנים שניתנה להם הזכות מאז ומעולם להוביל דעת קהל נמנעו לעשות כן. מתי מעט כן העזו ואף על פי שרובם התבטא בזכות השמאל מוכרחים לברך על כך. מכל מקום, להקת אתניקס הטילה ביקורת חריפה כנגד מרגלית צנעני הידועה יותר בשמה העממי "מרגול". חברי להקת אתניקס ביקשו לשאול מדוע למרגול הייתה ביקורת על מארגני המחאה? מייד יצאו כל "שוחרי הדמוקרטיה", כתזמורת מאורגנת, באיומי חרמות. נו, באמת. לאתניקס אני מבקש לומר "טלו קורה מבין עיניכם". המוזיקה שלכם מצוינת אבל פרק בהלכות מוסר ראוי שתלמדו ובהקדם. שהרי, הטלתם ביקורת על מרגול ואיימתם בהחרמתה, ממש יפי נפש. אתם ראויים למדליית צביעות משום שהופעתם בפני באי המחאה אך רצתם להופיע בחתונת בתו של דנקנר. נוחי דנקנר. לא אמנון דנקנר. נוחי. סמל העושק של העם בישראל. אתניקס רצו לפריץ לכן הצביעות שלהם היא גדולה ומתברר כי בעבור חופן דולרים הם מוכרים את נשמתם, חבל.
אובמה
השבוע האחרון מהווה אולי שיאו או את אחד מהשיאים של תהליך כואב בכלכלה העולמית. דירוג האשראי של ארה"ב ירד. זו הייתה האות לירידת מניות מסיבית בשווקים העולמיים. אפקט 2008 ממשיך. מדדי הבורסות ממשיכות לרדת. ההערכה היא שהבורסות ימשיכו לרדת. אובמה עמד והתקיף את מי שהוריד את דרוג האשראי. הפרשנים אצלנו הציגו אותו כמנהיג עם אומץ שבא לעצור את המפולת.
אך המציאות הייתה אחרת. נאומו של אובמה רק האיץ את המפולת. יש לזכור כי הבעיה הכלכלית של ארה"ב  החלה אצל אובמה, היא תוצאה של מדינויות של עשרות שנים של חיים על גרעון מצטבר, אך אובמה נבחר כאשר הוא ידע על המצב וכן ניהל קמפיין של שינוי סדר יום. אובמה דיבר על סדר יום חברתי, אך בפועל אובמה נכשל משום שדירדר את ארה"ב מבחינה כלכלית. מעניין כי אצלנו מתגעגעים לימים של הדפסת כספים. המחאה שהופיע אצלנו זאת מחאה צודקת אבל צריך הרבה אורך רוח ולבנות תהליך מתקן ללא זעזועים מיותרים.

תיקון
בשנים האחרונות אני מתריע כי הליכוד ישלם בקלפי על יוקר המחייה כאשר יש שני סמלים למצב. הסמל הראשון הוא קרטל המזון שעושק אותנו יום יום והסמל השני הוא בועת נדל"ן שגדלה וגדלה. נבחרינו שמעו ועברו ליד שני הסמלים. בשבוע שלפני הופעת המחאה היו מספר שרים שקיבלו ממני או ממקורבים אלי את ההתרעה כי יש צונמי של מחאה חברתית בדרך אלינו. שר בכיר אמר לי מספר ימים אחרי הופעת המחאה : "זה קרה בדיוק כמו שאמרת. תגיד, כמה שילמת להם כדי שתצדק"?
חבל שנתניהו מתעלם מאלה שיש להם ביקורת חברתית, חבל שנתניהו לא פונה לחברי ליכוד שפועלים מבחינה חברתית. יש בליכוד הרבה פעילים חברתיים שקמים בבוקר ועוזרים לחלשים. יש הרבה פעילים שקולם אינו נשמע. נתניהו הוא מתעלם מהקול החברתי בליכוד.
אפילו בימים האחרונים כאשר הקימו את הועדה לא נשמע כיוון של שינוי. נתניהו ממשיך באטימות שלו כלפי הפעילים שלו.
נתניהו תבנה פתרונות לעם. יש מלא פתרונות, אחד מהמקורות הכספיים הם תמלוגי הגז העתידיים. כזכור, הממשלה שלך הצילה מאתיים מיליארד שקל מציפורני הטיקונים, הקם איגרות מילווה שבסיסו תמולגי הגז, והזרם את הכסף לפיתרונות.

לונדון לא מחכה לנו
האם המחאה תגלוש אצלנו לאלימות כמו בלונדון? נקווה שלא, אך צריך לזכור כי האלימות היא כפסיק. כבר בהפגנות הראשונות היו נסיונות להוביל לביזה אך מארגני המחאה בחוכמה עצרו זאת, אך יש שלב שגם מארגני המחאה לא יצליחו למנוע את האלימות ברחובות.
אלדד יניב המזוקן הודיע כי הם ימשיכו עד להפלת הממשלה. בשדרת המחאה הופיעה גליוטינה, חברי המחאה הלבישו את נתניהו במדי קצין נאצי, כפי הנראה גויס אבישי רביב [גילוי נאות: בהסתה של השמאל הראדיקלי ניסו להלביש על אתר ליכודיק כמי שעומד מאחורי הלבשה של נתניהו במדי הנאצים], כזכור מי שהלביש את רבין במדי אס אס.
היה סוכן השב"כ אבישי רביב שכונה בשם "שמפנייה" , בעת ההיא האש כוונה כנגד נתניהו שהוא עומד מאחורי ההסתה, עכשיו שוב זה חוזר.

מחאת הרופאים
נתניהו אל תיכנע לרופאים. מתמחי איכילוב חוצפנים ואלה שתומכים בהם מושחתים. לא ראיתי את דפני יוצאת נגדם.  ההסכם שהאוצר נתן לרופאים היה עם כוונה לעזרה לפריפריה, כאשר ניתן תיגמול למי שיעבוד בפירפריה, השבוע נחשף שוב הדרישות של המתמחים והרופאים, דרישה לפתוח את בתי החולים הציבוריים לשר"פ, התוצאה של השרפ יצרה תופעה של רפואה לעשירים מי שיש לו כסף מקבל תור מיידי ומי שאין לו כסף מקבל תור בעוד מספר חודשים, וכאשר מגיע התור דוחים לו לעוד מספר חודשים.
לכן פה נתניהו אל תיכנע נקודה.

בית שמש
בבית שמש יש מאבק אמיתי של צעירים. שם, החרדים שניצחו בבחירות הופכים את בית שמש לבני ברק חדשה. הצעירים החילוניים נאבקים כבר למעלה משנתיים על דיור בבית שמש ולא בתל אביב, אך קולם לא נשמע בתקשורת, לשם דפני לא מגיעה. למה ככה, שם, פתרונות הדיור נועדו לחרדים בלבד. זהו מאבק על דמותה של בית שמש ועל דמותה של המדינה, על כל דירה שנועדה לבניה לחרדים נתניהו חייב לתת דירה לחילוניים.

יד עזר לעושק
זהו פרק שבו נחשוף כל שבוע מי במשק שייך לאלה שגנבו מכיס האזרחים במשך שנים צחקו ונהנו כל הדרך אל הבנק. ראשון העושקים הוא יעקב פרי. יעקב פרי הוא דוגמה שלילית ביותר. הוא ניהל את חברת הסלולר סלקום כאשר החברה הזאת הייתה אחת השודדות הגדולות, חברה זאת גבתה קנס [כמו שאר החברות] על מי שרצה לצאת מהסדרים כובלים. אצל פרי השיטה התנהלה ברוח "חתמת נעשקת". לאחר ששדד אותנו בסלקום עבר לעבוד בבנק המזרחי ושדד את מעמד הביניים בעמלות מטורפות, בקיצור פרי שייך לחזירים ששודדים אותנו כל יום.
צריך לזכור ולא לשכוח.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המנדט ה 48

אריק זיו ויזר

מיזוג עוקף מרכז

אריק זיו ויזר

מחזירים את הליכוד לליכודניקים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

אשת הברזל מכה שנית

אריק זיו ויזר

האוזר ממשיך אין מחליף

אריק זיו ויזר

למי קראת בוגד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן