34.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

הישג מצוין לממשלת נתניהו

ד”ר בן גד על הסיבות להצלחתו הדיפלומטית של נתניהו

הדפלומטיה הישראלית השיגה הישג אדיר.  לפני מספר חודשים היה משבר חריף עם ממשל אובמה.  היו התבטאויות לא ידידותיות כלפי ישראל מאישים בממשל.  ראש הממשלה התקבל בבית הלבן בקרירות.  היו שאמרו שהמשבר עם ארה”ב הפעם חריף במיוחד. 

 

ראש הממשלה בסבלנות רבה ובתחכום רב הצליח לשנות פני הדברים.  הבקור של ראש הממשלה בוושינגטון נחל הצלחה אדירה.  הנשיא אובמה ואישים אחרים בממשל עשו כל מאמץ להוכיח שהם ידידי ישראל.  הנשיא עצמו טרח להופיע בערוץ טלביזיה ישראלי ולהסביר שמה שהוא עושה זה רק לטובת ישראל.  אפילו את שמו “חוסיין” טרח להסביר שאינו מעיד על נטיתו לטובת העולם הערבי.

 

הממשל האמריקני היום עומד בראש המדינות שעושות מאמצים למנוע מאיראן נשק גרעיני, כועס על ממשלת ארדואן שבמועצת הבטחון הצביעה נגד ההחלטה להטיל סנקציות על איראן.  מציין שההנהגה הפלשתינאית צריכה לבוא למו”מ ישיר עם ישראל ולהפסיק את ההסתה ומאשר מחדש שהמדיניות המסורתית של ארה”ב כלפי הגרעין הישראלי לא השתנתה.

 

איך קרה כל זה?  שני גורמים עקריים גרמו למהפך הזה.

 

ראשית – אין ספק מדיניות נבונה ונכונה של ראש הממשלה וצוותו דחפו לכוון הזה.  ללא התלהמות, בעבודה יסודית באמצעות ידידי ישראל בקונגרס ובדעת הקהל ואני מניח בעזרת הצוות המסור של השגרירות בוושינגטון, קרה השינוי הזה.  הישג עצום ללא ספק.

 

שנית – סיבות פנימיות אמריקאיות.  הנשיא הבין שהוא טעה כאשר לחץ את ישראל לקיר ואפילו הודה בכך.  באמצעות הלחץ הזה על ישראל גרם להקשחת עמדות בצד הפלשתינאי במקום לקדם את שיחות השלום.  הנשיא תיקן שגיאה זו.  לחצו של הנשיא על ישראל גרם לכך שידידי ישראל הרבים, יהודים ולא יהודים ובמיוחד בקונגרס, התחילו לתמוה ולשאול שאלות.  מעמדו של אובמה נפגע ובמיוחד אצל היהודים.  כל זה קורא לפני הבחירות של נובמבר 2010.  לדמוקרטים סיבה רצינית לדאגה.

 

מדיניות נכונה של נתניהו וסיבות פנימיות אמריקאיות גרמו לשינוי לטובת ישראל.  הדתיים שבתוכנו בוודאי יאמרו:  “סיעתא דשמיא”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הגיע הזמן לדבר ערבית לעולם הערבי

אריק זיו ויזר

“ג’יי סטריט” – ארגון מזיק לישראל

אבו מאזן – משכתב את ההסטוריה

אריק זיו ויזר

ליברמן צודק: אין להתנצל לתורכים

אריק זיו ויזר

מה צריכים הח”כים הערבים להגיד לקדאפי

אריק זיו ויזר

למה ירושלים בירתנו?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן