21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

היצירתיות של ח”כ קיש

במאמר מיוחד לעיתון הנחשב USA TODAY קורא יו”ר ועדת הכנסת יואב קיש לשנות את המחשבה לגבי המצב עם הפלשתינים ולעזוב קונספציות מיושנות. ליכודניק מביא את תרגומו המלא של המאמר

 

אלי חזן, מנהל אגף קשרי חוץ של הליכוד, אמר לליכודניק בהקשר הזה : “המאמר של ח”כ קיש מייצג את תפיסתם של ליכודניקים רבים שאינם מוכנים לשמוע על פתרון המדינה האחת – כי זה יביא לקץ המדינה היהודית והדמוקרטית, וסולדים מפתרון שתי המדינות – משום שההנהגה הפלשתינית הוכיחה יותר מפעם אחת שהיא רוצה מדינה במקום ישראל ולא לצד ישראל. יש לקוות שבשיח שמנסה ליצור קיש ישתתפו כמה שיותר ליכודניקים”.

להלן התרגום המלא של המאמר :

“המזרח התיכון משתנה ללא הרף ומייצר סיכונים רבים אך גם הזדמנויות. בפנינו “מזרח תיכון חדש” בו התפרקו כבר שלוש מדינות לאום: סוריה, עירק ולוב, וקמה מדינה אסלאמית בדמות דאע”ש. האוכלוסייה הערבית כבר לא מתחלקת לפי מדינות לאום או עמים אלא לפי עדה, זרם דתי או שבט (סונים, שיעים, עלאווים ועוד). רק בסוגיית הסכסוך עם הפלשתינים עולם כמנהגו נוהג ופתרונות האתמול שכשלו במבחן המציאות מובאים לפתחנו שוב ושוב.

מדינת ישראל נמצאת כיום בנקודת זמן קריטית, כשחלון הזדמנויות נפתח בפניה. במשך למעלה מעשרים שנה ניהלה מדינת ישראל תהליך שלום עם הפלשתינים, תהליך שאמור היה להביא שלום ובפועל רק הגביר את הטרור והאלימות.

הכאוס המזרח תיכוני ושקיעתו של תהליך השלום הביאו לפתחנו הזדמנות לשינוי ולחשיבה מחדש. מדינת ישראל צריכה להוביל וליזום מהלכים מדיניים שקולים ואחראיים ולא להיגרר. יש לעשות זאת תוך שמירה על האינטרסים החיוניים לנו, הערכיים והמעשיים כאחד.

כיום מוצגות לציבור הישראלי שתי תכניות אפשריות להסדרה. הראשונה, שתי מדינות לשני עמים במתכונת של משא ומתן או במתכונת של נסיגה חד-צדדית מרוב השטח, והשנייה, מדינה דו לאומית. זהו מצג שווא המציג מציאות של שחור או לבן, שתי אלטרנטיבות שהן אסון מבחינת עתידה של מדינת ישראל.

אנו מחויבים להציג אלטרנטיבה בין שתי האופציות העומדות על השולחן כעת. אלטרנטיבה שמצד אחד תשמור על האינטרסים הבטחוניים של ישראל ומצד שני תאפשר שליטה גדולה יותר לערבים בענייניהם הפנימיים”.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שגריר חדש לישראל בטורקיה

אריאל אילוז

צעדת האמהות יוצאת לדרך!

דניאל נחמיה

הדור הבא של הימין: הכירו את המשפיען עידו גבעוני

רועי אזולאי

הדס שון לוי: פרשת האונס מדירה שינה מעיניי

מערכת ליכודניק

1:0 לח”כ קרעי – ההפסד כולו של הקואליציה

מערכת ליכודניק

יעקב ברדוגו איש השנה בתקשורת של ליכודניק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן