19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

הימין הליברלי ניצח

עמיר פוקס, ליכודניק מובהק, מבהיר בעיתון “הארץ” מה החליטו הבוחרים בבחירות האחרונות 

הישגה יוצא הדופן של מפלגת “יש עתיד” בבחירות נבע מכמה גורמים, ובהם המחאה החברתית והעדר מפלגת מרכז דומיננטית אחרת. אך מבחינת מאזן הכוחות הבין-גושי, עולה בבירור גורם נוסף: כמה מנדטים שהיו באופן מובהק בימין, הצביעו בעבור מפלגתו של יאיר לפיד(יחד עם ציבורים נוספים כמובן). אין להתפלא על כך. אותו ציבור של ימין ליברלי נותר חסר בית במערכת הבחירות הנוכחית. הליכוד, המפלגה הלאומית הליברלית, סילקה בבושת פנים משורותיה כמעט את כל מי שייצגו את הזרם הליברלי. במקומם נכנסו, ובמקומות גבוהים, תומכיו המובהקים של גל החקיקה האנטי דמוקרטית, וגורמים המדגישים את עליונות הפן היהודי על חשבון הפן הדמוקרטי באופי המדינה.

וכאילו אין די בכך, הברית עם ישראל ביתנו הפכה כל מצביע ליכוד למצביע בעל כורחו בעבור אביגדור ליברמן, פאינה קירשנבאום ודוד רותם – מי שהגו את הצעות חוקי “הנאמנות-אזרחות”, את ועדת החקירה המקארתיסטית נגד ארגוני זכויות האדם, שליברמן כינה אותם “סייעני טרור נטו”, ואת חוק ועדות הקבלה הגזעני.


להמשך המאמר המקורי לחצו כאן 

פורסם לראשונה בעיתון “הארץ” 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שובר את שיאי החוצפה

אריק זיו ויזר

פרשה אקטואלית: ויחי – השר כץ סלל את הכביש לפילוג – מאת זאב פז

אריק זיו ויזר

ז’בוטינסקי בין מופת לחזון לאומי

אריק זיו ויזר

אקוניס, עשייה ערכית ואמיתית

אריק זיו ויזר

איום המנהרות (בעזה) תחילה

אלי חזן

פנס בעין של הפלשתינים

אביגדור הדר
דילוג לתוכן