22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

היכן מושקעים כספי הקולנוע? – לידיעת השרה מירי רגב

ידוע לכל כי שרת התרבות והספורט מירי רגב קיבלה תוספת למשרדה של כ450 מליון שקל. לאן הכסף הולך? נתמקד בקולנוע

הכלכלן אמציה סמקאי פרסם סטטוס בו חשף את נתוני מכירות הכרטיסים ואת ההשקעה הממשלתית בסרטים אלו.

"80 מיליון הפסד. זה ההישג של הקולנוע הישראלי בשנת 2015. שימו לב גם להישגי משנה הנפלאים: הסרט "צילי" עלה 1.55 מיליון ש"ח מתוכם מיליון על חשבון משלם המסים וצפו בו 301 איש. הסרט "הגבעה" עלה יותר מ-8 מיליון ש"ח וצפו בו 1,021 איש.
7830 ש"ח על כל צופה. מדהים."

אאא

כמובן שברשימה נמצאים גם אני אנשי שמאל קיצוני כמו שירה גפן ועמוס גיתאי.

במאמר שנכתב באתר מידה מסביר ארז תדמור כיצד הקולנוע הישראלי הפך לבית של השמאל:

תחום הקולנוע הוא מקרה המבחן המושלם כדי להבין כיצד אליטות השמאל מתמרנות את ממשלות ישראל השונות על מנת להנציח ולבצר את הגמוניית השמאל במוקדי הכוח, תוך שימוש בכוחה של המדינה כדי להשתיק קולות אחרים.

בהתאם לחוק הקולנוע מממנת המדינה את ענף הקולנוע בסכום של כ־80 מיליון שקלים בשנה, מתוכם כ-45 מיליון מיועדים לקולנוע עלילתי. המימון מועבר ליוצרים באמצעות שתי קרנות לתמיכה בסרטים עלילתיים, הפועלות כעמותות עצמאיות. קרן הקולנוע הישראלי הפועלת החל משנת 1979, וקרן רבינוביץ' הפועלת בתחום הסרטים העלילתיים החל משנת 1988. בעשור האחרון הופקו בישראל כ־300 סרטים עלילתיים באורך מלא: רק בודדים מהם, פחות מאצבעות יד אחת, לא קיבלו מימון ממשלתי כלשהו. המשמעות פשוטה: קבלת מימון ממשלתי היא תנאי ליצירת סרט עלילתי בישראל.

בחינת רשימת הסרטים שזכו לתמיכת הקרנות מציגה תמונה חד־משמעית של הטיה פוליטית חריפה. מבין מאות הסרטים העלילתיים שהופקו בישראל בשני העשורים האחרונים, ניתן למצוא עשרות סרטים המקדמים אג'נדת שמאל מובהקת לגווניה. מסרטים "נגד הכיבוש", דרך ביקורת חריפה כלפי המפעל הציוני, ועד תמיכה בטרור והצגת מחבלים שרצחו ישראלים כגיבורים וכלוחמי חירות. מנגד, לא ניתן לאתר ולו דוגמה בודדת אחת לסרט עלילתי באורך מלא המציג אג'נדה ימנית, לאומית או שמרנית. אפילו סרטים בעלי אמירה פוליטית פרו־ישראלית הם מחזה נדיר.

הפתרון הפשוט ביותר לכל הבעיות היא פשוט הפסקת התקצוב.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השב״כ,ערוצי התרעלה,הגנרלים ובן גביר

אריק זיו ויזר

אירוע השקת הקמפיין של צחי הנגבי באיירפורט סיטי

מערכת ליכודניק

מי עומד מאחורי ליכוד NEWS

אריק זיו ויזר

ארדן הודיע כי לא יתמודד בפריימריז

מערכת ליכודניק

דנון והצ'אקרות

פוסט של אלי חזן

ליכודניק משתתף בצער אלי ארביב במות אחותו עליזה ארביב ז"ל

מערכת ליכודניק
דילוג לתוכן