38.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

היכן הדוגמא האישית?

 לאחרונה יש טרנד גדול מאוד לדבר על ערכים. השר לאיומים אסטרטגיים, משה יעלון, כותב על כך בספרו ‘דרך ארוכה קצרה,. שר החינוך, גדעון סער, שם לעצמו מטרה להכניס את ערכי היהדות וההיסטוריה היהודית לכיתות הלימוד. וכמובן, השיא היה בנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכנס הרצליה על החזרה למורשת היהודית. אך דיבורים לחוד ומעשים לחוד.

כדי שהרעיונות היפים האלה שכולנו תומכים בהם יניבו פירות שנרגיש בהן במציאות, לא ניתן שתהיה סתירה בין הדיבורים למעשים. לא ניתן לדבר על אהבת הארץ ובו בזמן לבעוט בציבור המתיישבים ביהודה ושומרון. לא ניתן לדבר על אחדות ירושלים וחיזוקה ובו בזמן להזניח את מזרח העיר או להשאיר את משרדי הממשלה בתל אביב. לא ניתן לדבר על גיוס לצבא ובו בזמן להניח לגלעד שליט להשאר עוד יום אחד בשבי. לא ניתן לדבר על חיזוק הפריפריה ובו בזמן לא להגדיל את התקציבים לעיירות הפיתוח. לא ניתן לדבר על קליטת עולים ובו בזמן להתייחס באופן מחפיר לעולי אתיופיה. לא ניתן לדבר על נכים ואנשים במצוקה ובו בזמן לא לספק להם אנשי מקצוע כגון עובדים סוציאלים. לא ניתן לדבר על תאונות דרכים ובו בזמן לא לטפל בכבישים בעייתים.

אני יודע. אני מגזים במידה מסויימת ויש עשייה מסויימת – עליה אני מברך את הממשלה. אך למרבה הצער הנושאים הבוערים שעולים לכותרות, אותם ציינתי לעיל, לא מטופלים כראוי. הערכים עליהם מדברים ראשי העם צריכים להתבטא במדיניות שננקטת על ידם ובמימושה. העם ובייחוד הדור הצעיר זקוקים לדוגמא אישית.

דוד שאין הוא סטודנט לתואר שני ביחסים בינלאומיים ודובר תא לביא באוניברסיטה העברית



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בין אירן לבין עזה: הפחד מהרתעה

אלי חזן

העם עם הליכוד

אריק זיו ויזר

היזהרו מפופוליזם

אלי חזן

מו”מ בתבונה

עינר אביב

גזים בסוריה ואנחנו

אלי חזן

מסמנים את נתיב החירות

אלי חזן
דילוג לתוכן