16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

היוזמה המדינית של דני דנון

זאב בן-יוסף סוקר את היוזמה המדינית שהעלה ח"כ דנון בכינוס ח"כים ופעילים בכנסת שבמרכזה העברת חוק החלת הריבונות הישראלית על כל השטחים ביו"ש בהם יושבים יהודים אם תוכרז מדינה פלשתינית חד-צדדית

היוזמה המדינית אותה מציע ח"כ דני דנון לראש הממשלה נתניהו, שנחשפה בכינוס שנערך בכנסת בנוכחות שישה ח"כים ותמיכת ארבעה שרים, מהווה תשובה ברורה והחלטית לכל אלה הטוענים שהממשלה נגררת ולא יוזמת מהלכים מדיניים. היוזמה גם מציעה פיתרון לכל מי שמוטרד ממה שתחליט עצרת האו"ם בספטמבר. דנון מציע לנתניהו לומר לנשיא אובמה ולהודיע לעולם כולו, שצעד חד-צדדי של הפלשתינים שיביא להכרה של העצרת במדינה פלשתינית ללא מו"מ מוקדם עם ישראל, יגרור העברת חוק בכנסת שיחיל את הריבונות הישראלית על שטחי C, בהם מצויים יישובים יהודיים ביהודה ושומרון.

 

ח"כ דני דנון אמר עוד במפגש הפעילים בכנסת, בו נכחו גם כל ראשי המועצות האזוריות והמקומיות ביהודה ושומרון, כי שהמסר לנתניהו מהמפגש הוא של תמיכה וחיזוק בהנחה שראש הממשלה נאמן לדרך הליכוד ועקרונותיו שבגינם נבחר הוא ונבחרו גם כל שאר נציגי הליכוד לכנסת, במיוחד לאחר שכיום נשקפת סכנה של מדינת אל-קאעידה וחמאס במדינת ישראל; שכן היחיד במזרח התיכון שגינה את חיסול בין-לאדן, הזכיר דנון, היה בן-הברית החדש של הרשות הפלשתינית – ראש החמאס איסמעיל הנייה; כך שברור שאין היום עם מי לדבר על הסדר מדיני.

דנון הבהיר כי מאחר שבהסכמי אוסלו יש תנאי מפורש שצעד חד צדדי של אחד משני הצדדים יעניק רשות לצד השני לנקוט אף הוא בצעד חד-צדדי, הרי שגם על פי החוק הבינלאומי יש לישראל במקרה כזה זכות מלאה להחליט חד-צדדית על החלת ריבונותה ביהודה ושומרון.

דנון האיץ בנתניהו לקבל החלטה אמיצה כפי שקיבלו ראשי ממשלות כמו בן-גוריון (הכרזת המדינה והעברת הכנסת ומשרדי הממשלה לירושלים), אשכול (העברת עצמות ז'בוטינסקי לישראל) ובגין (החלת הריבונות על רמת הגולן), והזכיר שאף לפני שהחלה הסברה בעניין, מגלים הסקרים שרוב הציבור תומך בסיפוח אזורי התיישבות ביו"ש לישראל, אם תקום מדינה פלשתינית במהלך חד-צדדי של הפלשתינים.

 

ח"כ מירי רגב תמכה בהתלהבות רבה בעמדת דנון, המליצה לנסות להעביר את הצעת החוק עוד לפני נסיעתו של ראש הממשלה לארה"ב, ודרשה להפסיק להעביר כספים לרשות הפלשתינית. כמי שנושאת את הדגל החברתי בליכוד הודיעה ח"כ מירי רגב שככל שיהיה חשוב ומרכזי הנושא המדיני, הליכוד הוא גם מפלגה חברתית שהציבה במצעה את הנושא החברתי במקום מרכזי, ולכן יש להילחם בהעלאת מחירי הדלק שהפכו בלתי אפשריים ממש. רגב ביקשה מפעילי הליכוד – "אתם בחרתם אותנו לנציגיכם והיום אנו מבקשים שתחזקו אותנו במאבקינו המדיניים והחברתיים למען העם והחברה בישראל.

 

ח"כ זאב אלקין, ראש הקואליציה אמר שהתפתחה לאחרונה אופנה לפיה אנו מכים את עצמנו כדי למנוע מאחרים להכות אותנו, כך שיכאב לנו פחות, אבל הניסיון הראה שתמיד כואב לנו יותר, וההלקאה העצמית רק מעודדת אחרים להכות אותנו הרבה יותר; אם נמשיך להילחץ ילחצו אותנו עוד יותר, והכול תלוי במה שאנחנו נעשה ולא במה שיאמרו אחרים.

 

ח"כ ציפי חוטובלי הדגישה שהמהלך להחלת הריבונות על יו"ש לא בא בתגובה על צעד זה או אחר אלא משקף את את יכולתנו לומר שעד כה היה עוול היסטורי ועתה יש הזדמנות לומר בקול גדול ובגלוי שהגיעה העת לתקן את העוול.

 

ח"כ ציון פיניאן, המתגורר בצפון הארץ הזכיר את מה שאירע בגבול הצפון ביום הנכבה, מה שמוכיח שלא יהודה ושומרון חשוב לפלשתינים, אלא הם רוצים את טבריה, עכו, יפו ובמיוחד את ירושלים. פיניאן הציע להאמין לאיש היחיד הדובר אמת ומשקף את מה ששאר הערבים חושבים אך מסתירים בליבם – ראש החמאס האנייה.

 

ח"כ כרמל שאמה הכהן אמר כי בביקורו בארה"ב נפגש עם ראשי הממשל ומנהיגי הקהילות היהודיות, ולאחר שהוברר לו שיש תמיכה מלאה בעמדתה של ממשלת ישראל, הודיע שהמפגש בא לחזק ולא לחשק את ראש הממשלה לפני יציאתו לאמריקה.

 

ראש מועצת יו"ש דני דיין אמר כי המזימה בספטמבר פירושה הכרזת מלחמה מדינית, שעליה יש להגיב בביטול נאום בר-אילן והחלת הריבונות הישראלית ביו"ש.

 

 

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צעירים ובוגרים בדרך תרומפלדור

יְרוּשָׁלִַיִם – שיר ליום שחרור ירושלים תשע"ג-2013

אלי חזן

הפיתרון של נתניהו לסוף הסכסוך

אריק זיו ויזר

החישוב הקיומי של איראן

אלי חזן

קיצונים מימין ומשמאל

אלי חזן

הסוציאליזם הבית"רי של ז'בוטינסקי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן