20.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

היהפוך נשיא שחור עורו

מדוע אובמה הזמין את נתניהו, הבחינה במתמטיקה חטא בלי עונש, לשכת נתניהו מתבוססת בבוץ.

היפוך נשיא שחור עורו ?

 

לישראלים רבים, בייחוד אנשי הימין, השם ברק אובמה מעורר קונוטציה שלילית. ולא בכדי.

מאז שנבחר הוא דאג, חזור ודאוג, להוכיח לעולם הערבי לא רק שהוא רוצה להגיע לפיוס עימו אלא גם שהוא עשה זאת תוך כדי שהוא מבליט את השפלות נתניהו ואת הגישה האנטי ישראלית בבית הלבן.

 

לאובמה היה קשה עם האמון שנתן העם בישראל לנתניהו. נתניהו לא שייך לאזור החיוג שלו ו”הנחרצות הנתניהותית” שבאה מבית אבא, נגוש מתנגשת, עם הצ’מברליניות האובמאית.

 

פתאום קם אובמה בבוקר ומרגיש שהבחירות בנובמבר עלולות ללכת פייפן ומזמין את נתניהו אליו לבית הלבן. שלא יהיו ספקות, כשם שסרג’יו קונסטנצה מגבעת חלפון נענה לקריאת הגיוס לצה”ל כאשר נרדף על ידי ויקטור חסון ואמר “צה”ל קורא סרג’יו עונה”, כך כאשר נשיא אמריקאי קורא נתניהו חייב לענות.

 

ומצד שני, צריך לזכור שאובמה לא הפך להיות “נתניהופיל” (אוהב נתניהו). העניין פשוט מאוד : בנובמבר ישנן בחירות לבית הנבחרים. לומר כי מצבו של אובמה רע זה לתאר פשוט מציאות עקומה. מצבו קטסטרופאלי. לצד זאת, לא נעלמת מעיניו העובדה כי רוב הציבור האמריקאי חש רגשות סימפטיה עצומות כלפי ישראל ורואה בה, בניגוד לרוב ציבור  האירופאי ולרוב האליטה האקדמית, בת ברית בעלת ערכים משותפים.

אבל השאלה היא האם שינוי המגמה יישאר בכיוון אחד או שמא בנובמבר, שנייה לאחר הבחירות, יחזור אובמה להיות מיסטר הייד האנטי ישראלי.

 

אנו בישראל לא שוכחים וגם לא נשכח את התנהגותו המביישת של אובמה כלפי נתניהו. אם יחזור לסורו יזכור תמיד את נובמבר 2012. בכל מקרה, סיכוייו להיבחר נכון להיום נמוכים.

הפקידים ומבחן הבגרות כמשל

השבוע רעשה הארץ כאשר מבחן הבגרות במתמטיקה דלף. נו, לא חלפה לה שנייה ומיד החלה מתקפה על השר הממונה – גדעון סער. אך לא שר מוכשר כסער ייבהל מההתקפות ומייד החזיר “מתקפת נגד” תקשורתית. תוקפיו אכלו, גם הפעם, את הכובע.

אך בדבר אחד טועה סער. הוא ממשיך לטעות על אף שכבר הזהירו אותו בכך. אגב, יש להדגיש כי הוא לא היחיד. כל השרים בממשלה טועים בעניין זה. מה העניין? הפקידות המשרדית שהשחיתה כל חלקה טובה במשרדי הממשלה.

העובדות הן כדלקמן : בחינת הבגרות במתמטיקה הודלפה והופצה לכל עבר. השר והמנכ”ל, במטרה למנוע פגיעה בטוהר הבחינות, החליטו לקיים את הבחינה בכל זאת עם שאלונים אחרים.

ובכן, המסמכים דלפו. ראש האגף שאגפו המסמכים דלפו צריך לשלם את המחיר. לנהוג באחריות ולפרוש. הנורמה הפסולה במדינת ישראל היא שפקידים מפשלים ואין מחיר, פקידים מפשלים והשר משלם את המחיר. הפקידים לא מוחלפים וממנים את חבריהם על אף כל הבעיות. ומי תומך בהם לרוב ? היועצים המשפטיים של המשרדים השונים שגם דרך מינויים בעייתית.

בצורה הזאת, משרד החינוך מחנך לנחשלות…

צריך לומר את האמת. התופעה הזאת קיימת לא רק במשרד החינוך אלא שהתופעה בכל המשרדים, הפקידים תוקעים מקלות במערכת ואין מי שיקרא אותם לסדר.

לכן טעה סער רק בדבר אחד, אחרי שהבחינה דלפה היה צריך להשעות לאלתר את ראש האגף.

 

לשכת נתניהו התוקעת

נתניהו ממריא והלשכה מתבוססת בביצה שנוצרה. מאז שארי הרו עזב עקב מחלה דומה כי סביבת נתניהו אינה יודעת מימינה ושמאלה.

ראש הצוות נתן אשל מסתובב כמי שכפאו שד. אשל הוא יהודי נחמד ואדם טוב, אך כפי הנראה כמנהל – ראש הצוות הוא לא מתאים. עד היום הלשכה בנויה טלאים טלאים וכאשר משווים את הלשכה של נתניהו ללשכות ראשי ממשלה קודמים הלשכה הזאת מקבלת ציון נכשל.

מאות מינויים תקועים כי אין מי שיחליט על הסכמה על המועמדים. הדוגמא המובהקת ביותר היא  רשות השידור. השר שהיה ממונה רצה את למנות את אמנון דיק כיו”ר הרשות. לאחר חודשים מספר הפיל נתניהו את רצונו של השר ואז השר החזיר לנתניהו את המפתחות, ומאז ועד היום הרשות לא מתפקדת.

כך, יש בצנרת מאות תפקידי מפתח שלא מאוישים, אך בעיקר אצל שרי הליכוד. שר בכיר אמר  : “כל מינוי צריך לעבור את הלשכה של נתניהו ושם זה נתקע”.

השר הוסיף ואמר : “עבדתי מול לשכת שרון שם קיבלתי תשובות. פה הכול מריחה אחת גדולה, הסחבת היא הנורמה. בכל פעם שאתה פונה לאנשי ראש הממשלה הם אינם מסוגלים לתת תשובה, הם ממתינים להחלטה של הבוס, אפילו תשובה לא יכולה להגיע אחרי מספר שבועות, הכול מריחה אחת גדולה וזה מתסכל. ובכלל, נתניהו מתנהל כראש צוות לא כראש ממשלה”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“הם יאכלו מרור ואנחנו נאכל הרבה חרוסת”

אריק זיו ויזר

אין שטח אין ניצחון.

אריק זיו ויזר

קו פרשת המיים של נתניהו

אריק זיו ויזר

Easy Come פירון וגל Go

אריק זיו ויזר

נתניהו רוצה ליכוד אחר

אריק זיו ויזר

המילקי גדל על עצי ברלין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן