40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

החתול השחור של שלום

ליברמן צודק. קדימה לממשלה? מבחן בוזגלו לבייניש, אלוף בן מוביל הזיה

החתול השחור של שלמה

במערכת הפוליטית של נתניהו נוצרה מעיין חלוקה של מי מטפל בחברי הכנסת. מתברר כי היועץ הפוליטי שלום לא רק מכדרר את פעילי הליכוד אלה גם את חברי הכנסת. בתקופה האחרונה הוא התעלל בבכיר בליכוד שהיה מאלו האחרונים שעוד פרגנו לו. עכשיו זה סופי. גם בין הבכיר הזה ושלום עבר חתול שחור גדול. לשלמה יש אוסף חתולים שחורים ובפרפזה צריך לבחון כיצד החתול שומר על השמנת ובדרך הוא מחריב כל חלקה טובה.
ובימים האחרונים אותו בכיר החל להתנהל מול נתניהו ישירות.

דא ליברמן

אפשר לומר המון דברים על אביגדור ליברמן אולם לעניות דעתי הוא צודק בטענתו כי נתניהו לא היה בסדר בכל ההתנהלות שלו בנושא הטורקי. אינני יודע היכן היה ראשו של נתניהו כאשר אישר לפואד להיפגש עם הטורקים מאחורי גבו של שר החוץ. הרי ליברמן לא אשם במצב. ליברמן הוא השעיר לעזאזל של תוצר הזמן הזה והתוצאה של המפגש מוכיחה זאת היטב. טורקיה טענה כי לא היא בקשה את המפגש אלא מי שביקשה זאת הייתה ישראל והיא הציגה לה את הדרישות הקבועות שלה : התנצלות ,חקירה ובקיצור השפלה.
לכן, ברור שלא צריך להיפגש עם הטורקים. לפחות עד שהממשל הגזעני באנקרה ישנה את תפקידו או שבע”ה העם הטורקי יתפכח וישים וולה לארדואן בבחירות הקרבות במדינה.

הזחילה האיטית של קדימה לממשלה
מתברר כי קדימה קיבלה החלטה אסטרטגית להיכנס לממשלה וזאת משום שאי כניסה לממשלה ייצור מצב ששוב ניצני הפילוג יפרחו.
בקדימה חישבו וראו כי אין סיכוי להפלת הממשלה, בייחוד אחרי העברת התקציב הדו שנתי והם רוצים להיכנס לממשלה ולהפיל את נתניהו מפנים.
הרי יש בקדימה מספר קבלני הריסות מוכרים: שניים מהם מוכרים לכולם. רמון ובר און. הם ידאגו למרר את חייו של נתניהו מבפנים. רמון אלוף בלייצר הרס. כל חייו נבנה מהריסה. לכן, הוחלט בקדימה שהדרך לשלטון תיסלל דרך כניסה לממשלה והריסת יסודות השותפים של נתניהו.
בספטמבר נראה איך קבלני ההריסות יהרסו את נתניהו וממשלתו.

הפעם, מבחן בוזגלו לא עמד במבחן המציאות
השבוע נגזר דינו של פיני כהן. כזכור, זרק פיני כה נעל על השופטת בייניש. מעשה חמור ביותר לכל הדעות. אך האם מעשה זה מצריך למצות עם המורשע את כל הדין? האם היה נעשה מיצוי הדין עם למשל היה זורק פיני כהן נעל על איש משמר בתי המשפט, על שוטר, על פוליטיקאי, על עיתונאי או אל סתם אזרח שאינו ביניש? פעמים רבות אנו עדים לתופעה כי מערכת המשפט, כולל השופטת בייניש, נוקטים ביד רכה ולב רחום כלפי פדופילים, רוצחים, נהגים מופרעים (נגיע גם לנהג שהרג את בנו של שופט של חשין|). מאידך,  פיני כהן. אינני מכיר את האדם ואת האירוע אך יש בי דבר המקנן כי פיני שילם לרצות את הגבירה שנפגעה? האם קמה ועדת חקירה שתבדוק מה הביא את המורשע לביצוע מעשה קלוקל זה? האם מערכת המשפט הגיעה למקום שאין ממנו חזרה ? הרי מחר יהיו או אולי קיימים כבר כאלה שמערכת המשפט מתייחסת אליהם וכאלה שמערכת המשפט רומסת אותם.

האם לא הגיע הזמן למנות ועדת בדיקה למערכת המשפט שתבדוק ממה מונעים התהליכים שגורמים לאזרחים לעשות מעשים כפי שעשה פיני כהן? האם הכל כשר בממלכת בייניש או שמשהו רקוב נמצא שם.

האם זרקו את פיני כהן למאסר ממושך רק כדי שאף גורם לא יבדוק מדוע זה קרה?
האם לא היה יותר תקין לבצע בדיקה מקיפה של מערכת המשפט?

נזכר אני בימים של שלטון האינקוויזיציה שם באם פגעת במלך או באיש הדת נגזר עליך היקף העונש. האם במדינת חוק לא אמור להיות דין אחד לכולם? האם הענישה במקרה הזה היא יותר תקבלו מה שאנחנו עושים כי מי שלא יקבל ישלם וישלם ביוקר?
ב – 1976 קבע אהרון ברק, מורה הרוחני של בייניש, את מבחן בוזגלו והוא טען באופן כללי שמערכת המשפט צריכה לשפוט באופן שווה גם את בוזגלו ואת ידלין. ידלין היה פעיל במפא”י שעמד להתמנות לנגיד בנק ישראל ואז התפוצצה פרשת ידלין ובה קבע ברק בהחלטה תקדימית ואוונגרדית: “דין ידלין – כדין בוזגלו”. המשמעות הייתה שאין הבדל בפני החוק בין החזק לחלש, ובהתאמה לאותם ימים, בין מי שנתפס כחזק – אשכנזים ותיקים לעומת החלש – בני העליות החדשות ובעיקר המזרחים.

פסק הדין בנושא בייניש בעצם הפר את עקרון מבחן בוזגלו בתוך בתי המשפט משום שככל הנראה אם היה פיני כהן זורק את הנעל על אחד השופטים הזוטרים הרי שהוא לא היה מקבל מאסר כה ממושך.

ושלא תבינו – את פיני כהן צריך להעניש – אלימות בכלל היא דבר ראוי לגנאי ולענישה. גם מבחן בוזגלו המופר בבית המשפט ראוי לגנאי.

אלוף בן
השבוע פרסם אלוף בן מאמר בעיתון הארץ שהכותרת שלו היא “מועד ב'”. מעניין כיצד יש ל”מוביל דעת קהל”  את החוצפה לקרוא לנתניהו שיעשה מעשה שרון, רבין ועוד אי אילו הוזים מדיניים. לאן הוא רוצה לסובב את רולטת הצעדים המיוחדים? אלוף בן מהווה אחד מאלה שסגדו לאלילי העכשוויזם ובכל פעם זה התנפץ למדינה ועלה בדם רב.

נדהמתי לקרוא כי הוא דורש מעשה מנתניהו אך אינו עושה חשבון נפש בנזק שנגרם למדינת ישראל מכל הימורי השלום שעלו בביטחון המדינה.

אוסלו, התנתקות, קמפ דיוויד של ברק. כולם עלו בדם וגרמו נזק ליכולת העמידה של מדינת ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איש השנה של ליכודניק : אורן הלמן

אלי חזן

מחר בליכודניק : חרדים להשתמטות

אריק זיו ויזר

בנט ופלופ המנהרות

אריק זיו ויזר

הבשורה על פי סער – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

ראש ממשלה מזרחי מתי?

אריק זיו ויזר

טנגו לשלום של ביבי וציפי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן