29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

החינוך הישראלי מול ה”חינוך” הפלסטיני

על ההבדל בין כוחות האור לכוחות החושך



המחנך הדגול יאנוש קורצ’אק אמר כי מי שמבקש לשנות את העולם, צריך לשנות קודם כל את החינוך. הוא לא היה היחידי. גדולי החכמים במסורת היהודית אמרו כי “גירסא דינקותא גירסה היא”. כלומר: מה שילד לומד מגיל הינקות, יישאר בראשו לכל חייו.

מי שיבחן את עיקרי “החינוך” הפלסטיני מול החינוך הישראלי – יוכל להבין מהיכן נובע גל הסכינאות האכזרי של הנוער הערבי הפלסטיני, הפוקד אותנו בחודשים האחרונים. אפשר לומר, כי הילדים והצעירים ספגו את השנאה הבוערת שלהם לישראלים בעיקר מספרי הלימוד.

לפני שלוש שנים, עם תחילת שנת הלימודים 2013 ,החלו ילדים ברשות הפלסטינית ללמוד מספרים חדשים.מחלקת המדינה האמריקאית טענה, כי בדקה את הספרים וכי אין בהם הסתה, ומבחינתה הם מתאימים לסטנדרטים של “החינוך לשלום”. הצהרה זו הכתה בתדהמה מומחים שעיינו בספרים הללו , הנהוגים בבתי הספר של אונר”א והרשות הפלסטינית.  לדבריהם, האמירה האמריקאית מנוגדת למה שכתוב שם.

לדברי המומחים מהמרכז הירושלמי לחקר מדיניות המזרח התיכון, היהודים מתוארים בספרים הללו כשדים, זאבים, חזירים, בבונים וכלבים. הספרים מעודדים את הילדים הפלסטינים לצאת למאבק אלים בישראל. הם קוראים לג’יהאד ולמות קדושים (שהידים) בדרך אל המטרה, שהיא השמדת ישראל. הם רחוקים לחלוטין מלעודד חיים משותפים בשלום ובכבוד הדדי. הספרים דורשים את מימוש זכות השיבה לכפרים הפלסטינים שלפני 1948,ומלמדים שאין לישראל כל זכות קיום באזור. מכאן ברור, כי הילדים  מבינים שאסור לשאוף לחיים לצד ישראל, אלא במקום ישראל.

החינוך הזה שונה לחלוטין מזה הישראלי, המבוסס על הומניזם ועל ערכי התנ”ך. הערכים הללו מלמדים לאהבת הזולת, ליושר, לאי אלימות ולכיבוד השונה. בחינוך הישראלי מוזכרות גם עובדות היסטוריות מבוססות אודות תולדות העם היהודי בארץ-ישראל. עובדות אלו מלמדות, כי העם היהודי התקיים בארץ אלפי שנים לפני בוא הנצרות, ובוודאי לפני בוא האסלאם לכאן בשנת 630 לספה”נ.

לישראל ברור, כי שנאת הערבים ליהודים התקיימה בארץ מאז חידוש הישוב היהודי בא”י ב-1882. השנאה לא החלה עם “הכיבוש” הישראלי של שטחי הגדה המערבית ב-1967 במהלך מלחמת ששת הימים. מלחמה זו יזמו מדינות ערב כדי לחסל את ישראל. מאז תחילת ההתיישבות היהודית בארץ שום תכנית שלום, שנהגתה במוחם הקודח של בעלי רצון טוב מקרב היהודים, ( “ברית שלום” של בכירי הפרופסורים באוניברסיטה העברית בירושלים מייד לאחר היווסדה ב-1920 ) או אישים ידועים בעולם, לא התקבלה על ידי הפלסטינים. מבחינתם – אין על מה לדבר. הקיצוניות  של אז ממשיכה להוביל גם את הקיצוניות האלימה של היום.

סופר אפגאני מפורסם טען לפני מספר שנים כי על הפלסטינים ללמוד לבנות מטוסים במקום ללמוד איך לפוצץ אותם. על ישראל לדרוש מאומות העולם להכיר בסיבה האמיתית למצב שנוצר בינה לבין הפלסטינים. יש לכך גם פן מעשי: השנאה הזאת מיוצאת גם לארצותיהם ומהווה כר נרחב להתפתחויות שליליות. עליהן ללמוד מה שכתוב בספרי הלימוד הפלסטינים ולדרוש מהם – עוד בטרם העברת התקציבים המקיימים את הרשות – לשנות לחלוטין את הכתוב. הם צריכים להבין, כי ישראל היא המעוז האחרון, העומד בפני פריצת האלימות האסלאמית הרצחנית לכיוונן של אירופה וארצות הברית.  שתי היבשות חוות כבר היום את הקדימון למה שעלול לקרות…

* הערה: המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון, זקוק לתורמים פרטיים אשר יסייעו בכיסוי הוצאות רכישת הספרים הפלסטינים, כדי לתרגמם ולהפיצם בארץ ובעולם

( 02-6236368)

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לא אשמת החטוף שערוץ 10 נוקם בנתניהו

אריאל אילוז

מיסוי רכב – משאב לשאיבת צרכני הרכב

ד"ר אביגדור הדר

ישראל – בעלת ברית ייחודית של ארה”ב

אריק זיו ויזר

התקשורת בארץ שמאלנית – הוכחה נוספת

אלי חזן

כאשר עמיר חיבק את שלי

אלי חזן

המדריך למבולבל – על נתניהו ומשבר הגז: 5 סיבות לומר כן לנתניהו ולומר לא למתנגדי ההסכם

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן