26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

החיזוק לרגב מפורום מנוף

פורום מנוף לשרה רגב: “מחזקים את ידייך במאמצים לקדם מדיניות שתפתח את השווקים התרבותיים גם ליוצרים שאינם מהאליטות המבוססות. תמכי בביטול חוק הספרים המזיק”.

 

פורום מנוף, חוג הצעירים הלאומי-ליברלי בליכוד, שלח הבוקר מכתב לשרה רגב בבקשה שתתמוך בביטול חוק הספרים, ביטול שיזם בתחילת הקדנציה הנוכחית ח”כ יואב קיש.

“החוק המדובר מחיל התערבות ממשלתית אגרסיבית מאד שתפקידה לשמר את כוחם של הסופרים הותיקים והמוכרים, תוך הדרת סופרים צעירים מהשוק. תוצאותיו כבר התבררו כקטסטרופה אמיתית המתבטאת בצניחה חדה במכירת ספרים בכלל וספרי ביכורים בפרט, הוצאת מספר קטן ביותר של ספרי ביכורים ונזקים כלכליים לעסקים העוסקים בהוצאת ושיווק הספרים. זהו חוק שאינו תואם את חוקת הליכוד הלאומית-ליברלית הדוגלת בחירות הפרט וכלכלה חופשית וכמובן כזה המשרת שכבה דקה של אליטה ספרותית ותיקה ומבוססת “, כך נכתב במכתב ששוגר.

“חוק הספרים נולד בחטא”, מספר מייסד הפורום, פעיל הליכוד ברק הרשקוביץ. “כל מי שמבין מעט בכלכלה צפה את האסון הגדול מראש. שוק הספרים לפני החוק דווקא תפקד נהדר והציע ספרים במחירים נמוכים לצרכנים, דבר שגם אפשר לסופרים חדשים לפרוץ ולהגיע למדפי הספרים של עם הספר. ההתערבות הגסה במחירים, בתצוגת הספרים ובמבצעים שיכולות להציע הרשתות חיזקה כמובן, כמו בכל התערבות גסה בשוק החופשי, אליטות תרבותיות חזקות ומבוססות. שהרי אם פעם לקוח יכל לקחת ספר ביכורים חדש כחלק ממבצע של ארבעה או שלושה ספרים במאה ש”ח – היום אין לו את האפשרות הזו”.

הנתונים המצטברים לשנת 2014 כבר מצביעים על פחות ספרים חדשים שהוצאות הספרים מוכנות להוציא, פחות רכישות של ספרים בכלל וקפיצת מחירים עבור הצרכן הממוצע.

בתחילת הקדנציה הציע ח”כ יואב קיש את ביטול החוק ואילו השרה רגב הקימה ועדה מקצועית שתבחן את הנושא. “אנו מברכים על הרוח הרעננה שמביאה עמה למשרד התרבות והספורט השרה מירי רגב. השרה מחויבת לגיוון תרבותי ושוק תרבות פלורליסטי ופתוח בו לכל אמן, גם אם אינו מהאליטות הנכונות, סיכוי להגיע לתודעה. ביטול חוק הספרים מתבקש על מנת ליישם מדיניות זו בשוק הספרים”, אומר הרשקוביץ.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רק קינן הביע עמדה

אריק זיו ויזר

דבר יו”ר תא לביא לקראת הבחירות באוניברסיטה העברית מחר

אלי חזן

הלביאים מתארגנים

אלי חזן

מגבירים את הדיאלוג : קבוצות צעירי ליכוד נפגשו בכנסת עם נבחרים בתנועה

צעירי הליכוד במצעד זכויות האדם – גם לציוני מגיעות זכויות אדם

אריק זיו ויזר

נשיאות צעירי הליכוד התכנסה לראשונה מזה 11 שנים; בקרוב תכונס ועידת צעירי הליכוד

דילוג לתוכן