40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

החטא האמריקאי, עונשו ואולי גם תקוותו

בחירות ותהפוכות

אמריקה שלאחר ה- 9 בנובמבר כבר לא תהיה כתמול שילשום, אמריקה מפולגת, פצועה ואלימה צריכה להטריד לא רק את תושביה אלה חלק גדול בעולם. אבל השאלה הקיומית באמת היא כיצד מחזירים לתיבה את רוחות הרפאים שיצאו ממנה.

הדרמה שמביאה את טראמפ להתגורר בבית הלבן ב- 20 בינואר 2017 לא תשכח במהרה, אין להתעלם מכך כי שתי המפלגות לא השכילו להעמיד מועמדים צעירים ולא “גריאטריים” לריצת מרטון קרוב לשנתיים אשר התנצחו והתגוששו בהצגה המכוערת בתבל.

הניתוחים וההסברים המלומדים על איך ולמה יהיה מנת חלקם של היסטוריונים, עיתונאים רציניים (אם קיימים עדיין), וספרי מחקר אשר יתחרו זה בזה.

בהיסטוריה האמריקאית נעשו בחירות שאחריתן מפתיעות כ- קרטר מול פורד, קרטר כאיש דתי התראיין ב”פלייבוי” ולא חשש לומר כי “בלבו הנו חושק בנשים אחרות” וזכה בנשיאות למרות ניסיונות להכפישו. רונלד ריגן ככוכב קולנוע מליגה ו’ זכה להיות נשיא ארה”ב בניגוד לסקרים ולצפיות, ריצ’רד ניקסון אולץ להתפטר בטרם הדחה לאחר שנתיים לכהונתו כנשיא. היו מועמדים נוספים אשר מחוסר כשרות התנהגותית לא הגיעו לכס הנשיאות.

ניתן אולי להסביר כי נסיקתו המדהימה של טראפ באה בתקופה שבה אמריקאים משני עברי המתרס חוו תחושת נבגדות וכעס על ידי המעמד הפוליטי ומצאו רגע זה לבטא עצמם בקלפי. ויתכן כי התוצאה העגומה של שמונה שנות כהונתו של אובמה היה הקטליזטור ברצון לשינוי.

אמריקה קבלה מנה גדושה של חוסר כבוד במהלך הקמפיין על כיעורו המסית ועידוד פחדים שאין זכור כמותו ואשר תפח לרכבת שדים וסחף המונים.

התקשורת המומה וחבולה כי כשלה והחמיצה את עומקה של תופעת טראמפ. הסוקרים ו”המומחים הפוליטיים” למיניהם נחלו מפלה מבישה וכן כל אותם ידוענים “רמי המעלה” אשר התראינו בכל תחנת טלוויזיה גדולה או קיקיונית מלבד הסקר של ה”לוס אנג׳לס טיימס”, שהלך כל הדרך עם טראמפ, חזיתי בראיון שנעשה עם האייקון חיים סבן מתורמיה הגדולים של הילרי קלינטון משמיץ ומייחל לטראמפ תבוסה, כעת כנראה, יסתתר מתחת לרדאר כמו יתר “רמי המעלה”. גם העיתונאי והסופר היהודי אמריקאי תום פרידמן שסיכם ב”ניו יורק טיימס” (ציטוט) “מי אנחנו? התקווה היא שרוב גדול ימעך את טראמפ בבחירות וישלח את המסר שהוא זה שעליו להיות מוגלה מורלית, עם נתיב חזרה לאמריקה רק אם ישנה את דרכיו” כנראה מהרהר באמירתו.

אמריקה קבלה לא רק את טראמפ כנשיאה אלה גם מפלגה רפובליקנית וסנט עם רוב מרשים בקונגרס למרות הסדק שנוצר במפלגה והשיטה הפוליטית שסללה את הדרך לעלייתו של טראמפ.

משמע, סקרים לחוד ומציאות לחוד כשם שפרשנים בודים מליבם ולא מידיעתם.

וכעת, האם נחזה “בהענשת” מְפַנֵי העורף במפלגתו או לפיוס לפחות עם חלקם מתוך הבנה כי יהיה צורך בהצבעתם לעת מצו.

אביגדור



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ההדר הז’בוטינסקאי ומקומו בחברה הישראלית

אלי חזן

פרשת תולדות – מערכת של אהבה ושנאה בין אחים מתחילה בהורים

אלי כהן

כחלון מעוניין להפוך את הקרן הקימת למעין חברת גביה ממשלתית

שמעון שראל רו׳ח

יו״ר הכנסת מודיע: הכנסת תקיים אירועים באמצעות זום

דניאל נחמיה

דדוש עם סער

ליכודניק

ביטן אצל שטגמן

עינר אביב
דילוג לתוכן