21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

הוגשה הצעת חוק מהפכנית המעניקה העדפות בקבלה לעבודה ובתנאי שכר ליוצאי צבא ומבטלת העדפות שניתנו עד היום לבני מיעוטים

ח”כ יריב לוין (הליכוד) ומשה מטלון (ישראל ביתנו) הגישו הבוקר את הצעת חוק זכויות התורמים למדינה, המעניקה מעמד מיוחד של “תורם למדינה” למי ששירת בשירות צבאי או לאומי, ולמי שהינו בן משפחתו של אדם שמסר את נפשו על הגנת המדינה או שהוכר כנכה כתוצאה מפגיעה במהלך שירותו.
החוק המוצע מבטל שורה של הוראות חוק קיימות המחייבות מתן שיוויון אבסוליטי בקבלה לעבודה ובתנאי שכר, וכן מבטל את ההעדפה הקיימת היום לבני מיעוטים בקבלה לעבודה בשירות המדינה. החוק המוצע מחולל מהפך בתחום זה תוך מתן העדפה לתורמים למדינה על פני כל קבוצת אוכלוסיה אחרת.

על פי החוק המוצע, מתן העדפה לאדם בשל היותו תורם למדינה, לרבות העדפה בקבלה לעבודה, בתנאי שכר, במתן שירות ובהזמנת שירות, לא תיחשב כהפליה אסורה. כן מותנית ההעדפה בקבלה לעבודה בשירות המדינה הניתנת כיום לאוכלוסיות שונות דוגמת אוכלוסיות המיעוטים, בכך שהמבקש להתקבל לעבודה עונה להגדרת “תורם למדינה”.

בנוסף, מעגנת הצעת החוק לראשונה את זכותם של סטודנטים שתרמו למדינה להעדפה בקבלה למעונות סטודנטים, ושמה קץ למצב האבסורדי בו יוצאי צבא אינם מקבלים דיור במעונות בעוד מי שאינם משרתים בצבא ומתחילים את לימודיהם בגיל צעיר, נהנים גם מהזכות לדיור מוזל במעונות. כן קובע החוק המוצע כי לתורמים למדינה תינתן עדיפות גם בהקצאת קרקעות לבניה למגורים.

ח”כ יריב לוין הוסיף: “מטרת חוק זה היא ליצור משוואה ברורה: מי שתורם למדינה – מקבל ממנה. מדינת ישראל מצויה במאבק קיומי מתמיד, אשר כל אזרחיה אמורים ליטול בו חלק. אולם, זה שנים ארוכות מתקיים חוסר שיוויון הולך וגדל בנשיאה בנטל ההגנה על המדינה ובתרומה לה. מנגד, התקדש במדינת ישראל עקרון שיוויון הזכויות האבסולוטי, תוך שבשורה של דברי חקיקה עוגנו הוראות המונעות מתן העדפה כלשהי למי ששרתו את המדינה והקריבו למענה ואף ניתנת העדפה למי שנמנעים מלשאת בנטל כלשהו. מדינה חפצת חיים חייבת לאמץ עקרון שיוויון אמיתי, במסגרתו מוענקות זכויות למי שממלאים חובות, וניתנת הכרה הולמת למי שתורמים למדינה ופועלים להגנתה ולחיזוקה.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ביקור שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין בלונדון

הרמת כוסית עם שרי הליכוד ביום ג’ הקרוב ברעננה

אלי חזן

רחובות בסימן צוברי ומזרחי

אלי חזן

תמונות מהכנס להחזרת המרכז לעשייה

אריק זיו ויזר

ח”כ אקוניס ליו”ר הכנסת: “ציין במליאה את יום פטירתו של בגין”

אריק זיו ויזר

המאבק הבא של רגב : דיור לזוגות צעירים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן