19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ההשפעה האירנית במזרח התיכון מתפשטת כמו “סרטן ממאיר “

כך אמר נשיא מצריים חוסני מובאק בתזכיר סודי. ידיעה בלעדית של גיל שמואלי לאתר ליכודניק

נשיא מצרים חוסני מובארק תיאר בתזכירים סודיים את התפשטות ההשפעה האירנית במזרח התיכון כ”סרטן ממאיר ” וכי הוא רואה באיראן – איום אסטרטגי יסודי על מצריים ומדינות ערב הסוניות .

תזכיר זה נשלח כמסמך סודי משגרירות ארה”ב בקהיר ולוושינגטון ב- 28.04.2009 בו תיאור דאגתו של נשיא מצריים חוסניי מובארק את נפילת משטרו של סאדם חוסיין בעירק כניצחון שיעי וכנפילת החומה העירקית של סאדם כמי שבלמה עד כה את התפשטות המהפכה השיעית ביתר שאת .

על פי מובארק – הוא רואה את “היד השיעית” של טהרן נעה בקלילות בכל רחבי האזור, “מהמפרץ ועד מרוקו,” כמו כן נודע כי מצריים רואה בתוכנית הגרעין האיראנית איום אסטרטגי ארוך טווך וקיומי על מצרים ועל האזור כולל תמיכה בארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה כמו כן נודע כי לאחר ששירותי הביטחון המצריים חשפו תא של פעילי חיזבאללה, בתוך סיני מוכן לפעולה נגד מצריים – העבירו שרותי הביטחון המצריים מסר ברור לאירנים באמצעות ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן כי אם אירן תמשיך לפעול בתוך שטח מצרים, מצרים תתערב ותפעל בתוך אירן נגד השלטון האירני ! .

 המצרים חזו מראש כי הממשל האמריקאי החדש יעסוק בנסיון לדיאלוג עם איראן, אך יתאכזב מהם כבר בסוף 2009 או בתחילת 2010 כאשר רק אז יבין נשיא ארה”ב כי איראן לא תפסיק את פעילותה בתחום ההעשרה הגרעינית



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כל זאת לא חדש לנו, בסרט הזה כבר היינו ואפילו יצאנו בהפסקה

אריק זיו ויזר

הזירה הארכיאולוגית: מאבק על הזהות

אלי חזן

רק בישראל ?

ביירות בעיני המקצוען

אברהם (אבי) אילון

עוזי לוי על נאום נתניהו באו”ם

אלי חזן

פרשת תצוה – מיהו המנהיג האמיתי הפועל למען העם ?

עינר אביב
דילוג לתוכן