22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

ההצעה לשינוי של קהת ואיצקוביץ' : חיזוק המשרתים בצה"ל

לועדת החוקה  של הליכוד הוגשה הצעתם של  חברי המרכז עו'ד סיני קהת ודרור איצקוביץ  לתיקון החוקה בכל הנוגע לבחירה ויצוג של חברי הליכוד אשר השתמטו משרות צבאיי סדיר בצה'ל .
ההצעה לתיקון קובעת כי   כל אדם  ללא הבדל יכול להצטרף ולהיות חבר הליכוד. אך במדה והשתמט משרות צבאי  סדיר  בצה'ל (לא עקב מיגבלות אובייקטיביות כגון: גיל, נכות, ,עיניין רפואי וכ"ו,) לא יוכל להבחר למוסדות התנועה או לייצג את הליכוד בתפקידים ציבוריים /ממלכתיים.  והרי הצעת ההחלטה כלשונה כפי שנמסרה:

הצעה לשינוי החוקה

עו'ד סיני קהת ודרור איצקוביץ מתכבדים בזה להגיש הצעה לתיקון החוקה כדלקמן:

א.    חבר תנועת הליכוד לא יוכל להציג מועמדות ו/או להבחר למוסדות הליכוד  או לכל תפקיד ממלכתי/צבורי אחר מטעם הליכוד במדה ולא  קיים את חובתו הלאומית ולא שרת שרות סדיר מלא (3 שנים נכון להיום) בצבא הגנה לישראל.

ב.    חבר ליכוד אשר לא יעמוד בקריטריון הנ'ל, יוכל להגיש ערעור לבית הדין העליון של התנועה ולנמק את הסבות לשחרורו משרות סדיר בצה'ל.

 

משיחות מקדימות שקויימו עם חלק  ניכר מחברי הועדה  נראה היה שייש תמיכה רבה בהצעה זו וכי תזכה לרוב.   בתאריך ה19 לנובמבר הופיעו סיני קהת ודרור איצקוביץ בפני ועדת החוקה וונימקו את הצעתם בפרוט.   יו'ר הועדה דני דנון נראה ונישמע לא מרוצה מהצעת ההחלטה.  אותנו זה לא הפליא עקב תמיכתו הידועה  והצהרותיו   החיורות במשתמטים החרדים בעבר   וקשריו הפוליטים עם המפלגות החרדיות.  דני דנוןן שניהל את הישיבה קבע שההצעה אינה מתאימה לתיקון החוקה וכי יש להעבירה בנוסח אחר  " עידוד השרות הצבאי"  להצהרת הועידה.  כמו כן ביקש מאתנו לשלוח לועדה תיקון  חלופי בנוסח שעליו הצהיר.   לאחר שחשנו את "דופק" יו'ר הועדה הסכמנו בתחילה להצהרת הועידה אך לא לשינוי הנוסח.  בהתיעצות משפטית עם גורמים בליכוד שלחנו לועדה  שוב  את הצעתנו המקורית ודרישה לתיקון החוקה. דרשנו לקיים הצבעה  בהצעתנו בועדת החוקה. אנו גם ניפנה שוב לועדה ונידרוש הצבעה חשאית  לאור חששם של רבים שם שתמכו בנו להצביע בגלוי וכנגד עמדת היו'ר דנון המבקש הצהרה חסרת שיניים וריקה מתוכן אשר אינה מזכירה כלל את המשתמטים מצה'ל.    אנו סבורים שהליכוד איבד את הדור הצעיר בין היתר עקב התמיכה  והשחרור במהלך שנות שילטונו  של רבבות  המשתמטים החרדים. קבלת הצעתנו המונעת ממשתמטים  משרות צבאי בצה'ל להיבחר למוסדות התנועה ולייצג את הליכוד בתפקידים ציבוריים /ממלכתיים תהוה בשורה לדור הצעיר המקדיש שנים מחייו ודמו לצה'ל ולמדינה. אם בחוקת המפלגה הגדולה בישראל יאסר על משתמטים לייצג את התנועה במוסדותיה ובתפקידים אחרים מטעמה ,יהיה כאן תמרור אזהרה להשתמטות שהולכת והופכת לנורמה ולהרגשת הפרייריות שחשים צעירים רבים המשרתים בצה'ל.

והרי הודעתנו כפי שנמסרה לועדת החוקה באמצעות  איציק פול , יועץ סגן שר הבטחון דני דנון:

 

בהמשך לישיבת ועדת החוקה בה התבקשנו  להגיש את הצעתנו שוב  הננו פונים
לועדה כדלקמן:
א.  הננו מוסרים את הצעתנו  המקורית כפי שהיא לועדה ומבקשים הצבעה של ועדת
החוקה על הצעתנו המצורפת בזה.
ב. לא מצאנו לשנות/לחדש או להוסיף שינוי כלשהו בהצעה המקורית מאחר ואנו רואים בה הצעה צודקת , נכונה ומוסרית ולטובת הליכוד.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הצעת נתניהו עברה בועדת החוקה

אריק זיו ויזר

אלי שלום : ברוכים הבאים במצודת זאב

אלי חזן

הילולה עם פורום מדברים מהשטח בטבריה

אריק זיו ויזר

ישיבת חברי מרכז ופעילי התנועה במגזר הלא יהודי

אריק זיו ויזר

מירי רגב:אני חברת ליכוד

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף קרית מלאכי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן