29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ההונאה של ארדן אין ביטול האגרה

האגו של האחים, דוד הנחלאוי ליצהר, מדינה יהודית ודמוקרטית  , ועידה מתוך הסכמה

יהודי וגם דמוקרטי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא הולך למהלך שעיקרו חוק יסוד מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. גורם המקורב לנתניהו אומר : “מצד אחד קפצו גורמים מהשמאל שטוענים כי חוק יסוד מדינה יהודית עומד  בניגוד למדינה דמוקרטית, טענה זאת מראה כי הם אינם מדברים מתוך ליבם כי אין שום ניגוד ברור שבין מדינה יהודית ומדינה דמוקרטית”.

מה שברור הוא שאחרי שטענו אותם רודפי השלום כי מי צריך שהפלסטינים יכירו במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי, הרי זאת הכרה פנימית שלנו, עכשיו כאשר נתניהו הולך בתלם שלהם הם מתנגדים ומגלים התנגדות. אז כאשר אותם גורמים טוענים כי הם יתנו רשת ביטחון לנתניהו למהלך של שלום הם לא מתכוונים לכך באמת.

מה שברור הוא כי אפשר להגיע להסכמה פנימית שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית אך אותם גורמי שמאל לא מתכוונים שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית אלה מדינה כל אזרחיה.


בליכוד

 

יש עידן חדש. מתחיל להיווצר אמון בין ראש הממשלה וסגן שר הבטחון דני דנון, זהו המשך בתהליך שהחל עם כניסתו של ארי הרו כראש הצוות של נתניהו. הרו הוא איש ליכוד וותיק. לפני שהחל לעבוד עם נתניהו כיהן כמנכ”ל הליכוד בארה”ב. ארי, שלא כקודמיו, הוא ליכודניק בנשמתו והוא רואה בשרות של נתניהו כשרות נטו למען נתניהו ולא למען אינטרסים אישיים.

אל ארי הצטרף כיועץ פוליטי קובי צורף שכיהן עד לעת האחרונה כיועצו של יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין. תהליך זה הביא ליצירה של אמון חוזר בתוך הליכוד וכך גם הצליחו להגיע להסכמה עם דנון לסדר יום מוסכם כאשר ברקע החיבור המחודש עם ישראל כץ מחזק את נתניהו בליכוד וכך הצליחו הצדדים להגיע להסכמה מתוך כבוד ולא מתוך הורדת ידיים.

עכשיו הגיע הזמן להחליף את המנכ”ל הכושל גדי אריאלי אשר בשנים האחרונות הרס כל חלקה טובה בליכוד והיה מגורמי החלשת נתניהו והליכוד. גדי אריאלי היה אחד הגורמים ליצירת  אי האמון שנוצר בין דנון וגם עם מבקר הליכוד שי גלילי.

השבוע אמר תומר אשוואל מראש העין שהגיש בקשה להקמת סניף בעיר שלו אך אפילו תשובה שלילית לא קיבל. זה מראה כיצד גדי מתנהג. הוא פשוט פוגע בכל חלקה טובה בליכוד, הגיע זמן מנכ”ל חדש.


אחים נלחמים על בכורה

 

השבוע היינו עדים לבשורה טובה למדינת ישראל : חברת אינטל הודיעה על שדרוג המפעל החדש שלה במפעל שלה בקרית גת. כזכור, בסיבוב הקודם אינטל הלכה לאירלנד. עכשיו היא מקימה את המפעל שלה פה בישראל, אך כאשר יש אירוע כזה אתה מצפה שהשרים האחראים להצלחה ישבו במסיבת עיתונאים משותפת ובה יודיעו לעם היושב בציון על הבשורה  אך אחים ביחד ואגו לחוד. כך כבר במערה בראשונה בנט הודיע כפרומו על בשורה טובה בקרוב. לפיד ראה את דף הפיסבוק ואץ והוציא הודעה לתקשורת. ואיך נאמר כבר בעבר : “ככה לא בונים חומה”


דוד הנחלאווי

 

גיבור השבוע היה דוד הנחלאווי. חייל צעיר עמד מול התגרות של גופי שמאל וטרוריסטים. בואו לא נשכח : הוא הרחיק ממנו את המתגרים. צריך להבין. את הסרטון העלו גופי שמאל. הם העלו סרטון ערוך ומבויים אך מה שברור הוא כי החייל נהג כראוי .

התנהלות דובר צה”ל צריכה להיבדק. החברה  שם לא נהגו כפי שצריך ורק יצרו העצמה של האירוע, מנגד ראינו פתאם התפרצות של תמיכה של גורמי ימין משיחי למען דוד הנחלאווי. הוא הפך יקירם אך מעניין אם דוד יוצב ביצהר אז האם הם יגנו עליו או הוא שיהפוך להיות מטרה להתנפלות.

ושלא יגידו להבדיל.


מאולמרט ועד אלשייך

 

אהוד אולמרט, מי שהצליח להגיע לתפקיד הרם ביותר במדינת ישראל, מבין כי עכשיו המלחמה שלו היא למזער נזקים. הוא אומנם הודיע כי יעתור לעליון כנגד ההחלטה של השופט רוזן ולטענתו שולה זקן סחטה אותו. נו, לטענה הזאת יש תשובה ברורה. מדוע אתה אולמרט לא הגשת בעת הסחיטה תלונה במשטרה?

אם ננסה נזכור אז נגלה שרק לפני קצת יותר משנה אולמרט עוד דיבר על חזרה לזירה הפוליטית, אחת הבעיות העיקריות היא שאנחנו הפכנו את נושא השחיתות לא לפי עמידות של הערך הציבורי אלה רק אם זה פלילי.

המבחן צריך להיות האם זה אתי לנהוג כך? רק אצלנו עבריינים יכולים לחזור לזירה הפוליטית. לחשוב שאולמרט שקיבל מעטפות בפרשת טלנסקי, יצא זכאי ויכול היה לחזור לזירה, עכשיו זה כבר שונה כי יש ראיות חדשות בעקבות ההסדר עם שולה זקן.

כך נראה כי אולמרט לא יצא מהסיפור הזה. אך יש לומר את האמת : מדינת ישראל מוכיחה כי אצלה אין מי שעומד מעל החוק אומנם נשאר עוד זירה שבה הצדק לא קיים.

במערכת המשפט יש את הגיבנת הגדולה שהיא סוחבת על גבה : הסיפור של השופטת לשעבר ורדה אלשייך. היא ביצעה שינויים בפרוטוקול של דיון בבית המשפט שלה, הוכח שביצעה זיוף , זאת עבירה שיושבים עליה בכלא. שוררות שמועות שורדה ובן הזוג שלה היו לכאורה גוזרי קופונים לא קטנים. אחד הסיפורים המפורסמים הוא שהיא הייתה הזרועה של אסם לחיסול קונצרן פיקנטי. אלי זוהר, האיש של אוסם וחבר אישי של השופטת ורדה אלשייך, דאגו לטענת משה בדש לחיסול פיקנטי. מה שמדהים הוא מי שעמדה וסינגרה על אולמרט הייתה ורדה אלשייך. האם גם פה עמדה החברות עם אלי זוהר? אם מערכת המשפט רוצה להראות נקייה ולקבל אמון הציבור היא צריכה לדרוש לבדוק את טענות בדש כי אם נכונות הטענות של משה בדש אז חלק גדול מיוקר המחייה בישראל נוצר בידי השופטת לשעבר ורדה אלשייך.


מקור ראשון

 

בסוף השבוע יכלו לנשום לרווחה עובדי העיתון. הממונה על ההגבלים אישר את הקנייה ע”י אדלסון. היה עיכובים בנושא אך בספו של יום ההחלטה הייתה נכונה ומקור ראשון, עיתון עם פוטנציאל מצוין, טוב שאושר ולא עוד כלי תקשורת שנסגר.


רשות השידור

 

מתברר כי השר ארדן הונה את הציבור כאשר הודיע על ביטול האגרה אך מתברר כי הוא לא מבטל את האגרה. הוא פונה לדבר המיושן שנקרא אגרת הרדיו ורוצה לקחת את ההפרש מתוספת של אגרת רדיו ברכב .

כלומר כאשר ארדן הופיע והודיע על ביטול האגרה הוא פשוט תכנן להכניס את היד שלו לכיס אחר שלנו.

שר התחבורה ישראל כץ הודיע כי יתנגד למהלך של העברת הגבייה של האגרה מציבור הנהגים .

נראה כי בקדנציה הזאת ארדן איבד משהו. כך היה עם המשרד להגנת העורף שהיה ברור שלא יוכל לקבל סמכויות, וכך בכל הסיפור של האגרה. ארדן רצה להיות כחלון וגם בזה נכשל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברק רוצה פירוק הליכוד

אריק זיו ויזר

נתניהו לוחץ או לחיץ

אריק זיו ויזר

כלוב הזכוכית של נערי האוצר

אריק זיו ויזר

אוויטה פרון אשכנזי

אריק זיו ויזר

אבו מאזן כחלק מעגל הזהב

אריק זיו ויזר

9 אחרי המלחמה

אלי חזן
דילוג לתוכן