19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

הדרך לשחרורו של החייל גלעד שליט

חשיבותם של המחבלים האסורים בבתי הכלא בישראל , בעיני ההנהגה הפלסטינית ומשפחות הרוצחים, הינה מעל ומעבר לכל נושא מרכזי אחר . יש בידי הצעה מעשית לממשלה בישראל כיצד לפעול ומיד על מנת להשיב את החייל החטוף גלעד שליט הביתה .
ממשלת ישראל הכושלת והעומדים בראשה לרבות ראש הממשלה אהוד אולמרט וממלאת מקומו ציפי לבני , פעלו באופן רשלני וחובבני בכל הקשור לשחרורו של גלעד שליט עד כה . הם ביצעו כל טעות אפשרית לרבות בחירתם להפריד את הטיפול בשחרורו של שליט , מהשבתם הביתה של החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר זכרונם לברכה ובכך “לזנוח” את המשא והמתן מול החמא”ס ולהעדיף את ניהולו מול חזבאללה ושחרורו של סמיר קונטאר הסמל הרצחני , לידיהם המחבקות של רב המרצחים נסראללה וארגונו הטרוריסטי חזבאללה .
בעשותם כך הוכיחו חוסר מנהיגות, רפיסות ואוזלת יד אשר העלו את “מחירו” של גלעד שליט ועיכוב שחרורו לזמן בלתי ידוע .
לא רק זאת , בימים האחרונים המלחמה שלא פסקה לרגע שבה והתלקחה באזור עוטף עזה ,אשקלון , שדרות והמועצות האזוריות בדרום מערב ארצנו.
אומנם בחודשים האחרונים נראה היה כי “שקט” שורר באזור אך לכל מי שמכיר את ארגוני הטרור , ברור היה כי ה”שקט” הזה הינו מקסם שווא אשר מאפשר הערכות חדשה של צבא החמא”ס ובראשו אסמעיל הניה .
ארגון החמא”ס היה במצב של כניעה כאשר החליטו מנהיגי ישראל באופן אומלל ותמוה לקיים הפסקת אש עם הרוצחים בדרום . בעשותם כך אפשרו את העברתם באופן גלוי ונסתר של אמצעי לחימה רבים ומגוונים והכנת תשתיות הטרור לסיבוב נוסף של ירי ללא מעצורים לעבר אזרחים חפים מפשע אשר כל רצונם לחיות חיים שקטים ושלווים בבתיהם . בנוסף , זמן זה אפשר הקמת מערכת הגנה אשר תקדם את צה”ל באם יוחלט על פעולה קרקעית רחבה.
בימים האחרונים ה”גראדים” וה”קסאמים” שוב נוחתים באשקלון, שדרות ועוטף עזה , הצבע האדום שוב מהדהד באוזניהם של אזרחינו המופגזים אשר רבים מהם חיים עדיין בבתיהם לא מיגון ובטחון אישי ומופקרים לגורלם .
הממשלה בישראל המשיכה במדיניות של “שב ואל תעשה” כפי שעשו קודמיהם באזור הגבול עם מדינת חזבאללה במשך שש שנים עת אפשרו לנסראללה להערך במרחבי דרום לבנון ולבצע את חטיפתם של רגב וגולדווסר, רציחתם של חבריהם לסיור ובכך לסלול את הדרך למלחמת לבנון השנייה , מלחמה ראשונה מול אויב אשר לא הסתיימה בנצחון חד וברור של צה”ל .מלחמה אשר נמשכה מספר שבועות והפכה את העורף לאזור מוכה טילים , ללא הגנה על אזרחים מבולבולים אשר רבים מהם החליטו לנטוש את בתיהם בחפשם את בטחונם במרכז הארץ. בכך גרמה ממשלת ישראל לאובדן כושר ההרתעה , אובדן הבטחון האישי של אזרחי המדינה והעלאת קרנו של נסראללה בקרב מנהיגי מדינות ערב .
הצעתי לקידום שחרורו של החייל גלעד שליט הינה כי על ממשלת ישראל ליטול בעקביות ובדבקות את ניהול המשא והמתן מול החמא”ס ובכך להפסיק להיות מובלים לדרישותיהם.
על ממשלת ישראל , לדעתי , לפרסם ומייד בכל אמצעי התקשורת האלקטרונית והכתובה של הפלסטינים את שמותיהם ותמונותיהם של מחבלי החמא”ס אשר נמצאים מאחורי סורג ובריח בבתי הכלא בישראל, אותם מחבלים אשר ישראל החליטה לשחרר , 450 במספר אשר לא היו מעורבים במעשי רצח של ישראלים ובכך להעביר את מרכז הכובד למגרשם של הפלסטינים ובעיקר של בני משפחותיהם, אשר מצפים לשחרורם ומבקשים לראותם מהר ככל האפשר חופשיים בבתיהם .
אני משוכנע שכאשר יתפרסמו שמות ותמונות המיועדים לשחרור בקרב הציבור הפלסטיני וכל אם פלסטינית תדע באופן חד משמעי ומוחשי שבנה כלול ברשימת המשוחררים מבחינתה של ישראל , אותה אם פלסטינית לא תשקוט ולא תנוח ותעשה הכל על מנת שבנה ישוב הביתה ומהר .
יוזמה ישראלית זו תגרום ללחץ בלתי פוסק של משפחות המיועדים לשחרור על ממשלת החמא”ס לביצוע עסקת חליפין מיידית אשר תאפשר סוף סוף את השבתו של גלעד שליט הביתה .
ביוזמתה זו תחדל ממשלת ישראל מלעמוד בדרישות מוגזמות ומחירים גבוהים וכואבים בתמורה לשחרורו של שליט.
הכח המשפיע הפלסטיני יכביד את השפעתו על מנהיגי החמא”ס לבצע את העסקה.
לאחר שכשלו עד כה כל הנסיונות לשחרורו של גלעד שליט יש לפעול בדרך זו כי כל יום שעובר מרחיק את השבתו של גלעד שליט לחיק משפחתו , כל יום שעובר מעלה את “מחירו” ודרישות החמא”ס הופכות להיות בלתי אפשריות .
השבת חייל חטוף הינה ערך עליון ומסר לכל לוחם בסדיר ובמילואים שכאשר יוצאים לקרב יש על מי לסמוך.

אהוד יתום לשעבר ראש אגף בשב”כ וחבר כנסת
ומתמודד ברשימת הליכוד לכנסת ה – 18 .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוטובלי ושלום מילאו את כפר סבא

אלי חזן

אביב חזן”אנחנו חייבים לעמוד איתנים מאחורי מר’ נתניהו”

אריק זיו ויזר

לא לממשלת שיתוק לאומי

אריק זיו ויזר

הליכוד הופך שובך יונים.אסף חפץ מצטרף לליכוד

אריק זיו ויזר

בוגי על מגרון

אלי חזן

ההצלחות המקומיות של הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן