21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

הדרך לפשרה רצופה כוונות טובות

ראשי תאי לביא בכל הארץ הגיעו לפגישת המשך לקראת פעילות בשנה הקרובה. הודיה שחר חזרה משם עם רשמים ונזכרה גם בז’בוטינסקי ובבגין 

 

 

בכינוס העולמי השלישי של תנועת בית”ר בפולין בשנת 1938, מחה מנחם בגין על התנהלותה של התנועה הרוויזיוניסטית, שפעלה יותר בציר מדיני מאשר בציר צבאי, ואמר בין היתר בנאומו ש”מצפון העולם חדל להגיב”, “חבר-הלאומים איבד את ערכו” ו”אנו עומדים על מיפתן הציונות הצבאית”. זוהי הפעם הראשונה שהתווכחו המפקדים הצעירים עם מנהיגם הדגול זאב ז’בוטינסקי וביקשו לפעול בדרך צבאית.

בהמשך ביקש מנחם בגין לשנות את הנדר הבית”רי, שנוסח לראשונה על ידי ז’בוטינסקי בכינוס העולמי השני של בית”ר בשנת 1935. הנוסח המקורי היה: “אכין זרועי להגנת עמי, ולא אשא זרועי אלא להגנה” ובגין הציע את הנוסח: “אכין זרועי להגנת עמי ולכיבוש מולדתי”.

ז’בוטינסקי לא התנגד לשינוי הנוסח שהציע בגין, אך תקף בחריפות את התבטאותו באשר לייאוש ממצפון העולם. בתגובה לדברי בגין אמר ז’בוטינסקי, שדבריו נשמעים לו כחריקת דלת על ציריה, השנואה עליו בכל לב, כי על שאר החריקות הוא יכול עוד לסלוח, כי הן לפחות מביאות תועלת.
כמו כן, הוא המשיל משל: לאחר שפרצה שריפה בעיירה, נתייתמו ילדים רבים מהוריהם וחולקו בין אנשים. כעבור זמן מה, לא חפצו האנשים האלה להחזיק עוד בילדים, ולכן הועברו אל בית יתומים. הוא אמר ”הטובים שבאומות יתמכו בכל לבם ברעיון מדינה עברית שתהא כבית יתומים במשל”.  בסיום נאומו אמר ז’בוטנסקי לבגין, “ואחרון אחרון: אם אתה, אדון בגין, אינך מאמין שיש עוד מצפון בעולם, אין לך ברירה אלא ללכת לנהר הויסלה העמוק”.

אמש נפגשו ראשי התאים הסטודנטיאליים במצודת זאב לפגישת המשך, באדיבותה של קארין נוריאלי, סגן יו”ר תא לביא גלעד באוניברסיטת אריאל. נכחו באירוע תאי הליכוד באוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, האוניברסיטה הפתוחה, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון, מכללת קריית אונו, המרכז הבינתחומי הרצליה ואוניברסיטת אריאל. נעדרו מהאירוע: מכון לב ומכללת נתניה.

כמו אז – כך גם היום, הרבה דרמות ודעות שנויות במחלוקת על מנת להתקדם למטרה נעלה יותר. גם משל היה שם, משל הקופים והבננות (מפיו של יו”ר תא לביא גלעד באריאל, אלעד מצוינים), שהכריע את הכף וקבע שיש לשנות את הקיים ולא להתחפר בקיבעונות והנחות יסוד ישנות, בלי לנסות לבדוק את מקורן או לנער אותן מן האבק. מסקנות נוספות מהפגישה? 2 הצבעות, הצבעה אחת שחזרו בה מהכרעתה ועוד הצבעה שנדחתה למועד לא ידוע.  אז מה הצעירים רוצים בעצם? הם רוצים לייצר חזית של אחדות בין כל תא ותא בארץ, דבר שני – הם רוצים תקציב שנתי, שיאפשר להם, בין השאר, הדפסת חולצות תא ארציות ואחידות, ודבר אחרון – וחשוב לא פחות – הם מקווים שבספטמבר הקרוב יבחר יו”ר צעירים שיראה את שאיפותיהם עין בעין.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סטטוס בינגו – הדור הצעיר בליכוד : תומכים בברקת וקוראים להצביע לו ולרשימתו

אלי חזן

מנהיגות צעירה: ראיון עם היו”רים של תא ‘לביא גלעד’ באוניברסיטת תל אביב

אריק זיו ויזר

תא לביא-גלעד נפתח בקריה האקדמית אונו

אלי חזן

מפגש לביא עם השר ארדן

אריק זיו ויזר

כנס ישראל לצעירים

אריק זיו ויזר

בעקבות הפרסום ב’ליכודניק’: השר ארדן טיפל בבעיה

Gilad Trugbild
דילוג לתוכן