26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הפסקול של מלחמת השחרור

"הדרך הנכונה והמנהיגות הנכונה זה הליכוד ונתניהו"

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער השתתף ביום שישי בצהריים בפאנל בחירות שאורגן על ידי המועדון המסחרי והתעשייתי עם ח"כ צחי הנגבי מקדימה ואופיר פינס מהעבודה. סער הדגיש שיעד עצירת ההברחות לא הושג והוא המפתח למניעת התעצמות החמאס.

מתוך האתר של יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער 

להלן דבריו המלאים :

המבצע בעזה והשלכותיו

המטרות של המבצע, "עופרת יצוקה", היו מטרות די מוגבלות. קודם כל צריך לומר כמה דברים שעליהם בטוח אין מחלוקת. טוב שהתבצע המבצע הזה וטוב שקרה מה שקרה. אם לא היינו יוצאים אליו היינו ממשיכים בתהליך השחיקה שהגיע כבר ל – 70 טילים ביום תוך כרסום בדימוי הכוח של ישראל. אין ספק שהחמאס ספג מכה ואין ספק שראינו שיפור בתפקוד צבא ההגנה לישראל ושל ההיערכות שלנו כמדינה בעורף במהלך המבצע הזה בוודאי בהשוואה למלחמת לבנון השנייה. השאלה החשובה היא להסתכל על הבעיה על ציר הזמן : האם פתרנו או שינינו באופן מהותי את המציאות ?

1 . אינני שותף להערכה של צחי (הנגבי) שיהיו כאן של שנים של שקט בחזית הדרומית. 2 . השאלה היא מה קורה לשני נתוני היסוד? אחד באמת זה יעד שהממשלה לא הצהירה עליו, למרות שהיו שרים בממשלה שכן חשבו שצריך לעשות את זה והוא להפיל את שלטון החמאס. זה יעד שהוא משנה מציאות אבל הממשלה הצביעה על יעד אחר שהוא מינימאלי אבל חשוב שהוא הנושא של חסימת ההברחות של ציר רפיח וציר פילדלפי שהוא בעצם בין החלק של רפיח לבין החלק שבשליטת החמאס. וזה המפתח לבלימת ההתעצמות של החמאס. כלומר, כל עוד המקום הזה לא אטום אז אנחנו במצב רע. נכון שאנו לא יכולים לרדוף אחרי כל טיל שיוצר במחרטה בעזה אבל כל עוד הציר הזה פתוח אנו יודעים ולא משערים שיעברו דרכו טילים ארוכי טווח מהסוגים שעברו במהלך התהדייה בשנה האחרונה והגיעו לגדרה ולבאר שבע – טונות של חומר נפץ – טילים נגד טנקים, טילים נגד מטוסים וכל דבר אחר שאיראן תחליט להבריח. ומי שראה אתמול את הכותרת הראשית בעיתון "הארץ", כותרת ברורה מאוד, "ההברחות חודשו", הברחות של דלק, של מזון ושל אמצעי לחימה. והמשמעות היא אחת : היעד לא הושג, היעד של עצירת ההברחות שהוא המפתח למניעת התעצמות של החמאס – לא הושג. זה היעד שהממשלה קבעה. עכשיו יש שאלה כבדה מאוד והיא איך אתה מתמודד כרגע עם המצב ? אני לא בטוח שבטווח הארוך אני רואה מענה שאין בו מרכיבים ישראליים כי היה לנו הסכם עם המצרים מ – 2005 שבו עובה הכוח המצרי וגם היום מדברים על עיבוי והתוצאה היא שההברחות גדלו פי כמה – זאת אומרת שזה לא נתן את המענה. אפשרות אחרת, פחות הרמטית עם פחות סיכון שכולל אותנו ואגב זה יכול להיות בכל מיני אמצעים – זה לא חייב להיות חיילים, זה ליצור איזושהיא משוואה על הברחות כמו על ירי טילים. לישראל יש אחוז גדול מאוד של ידע על הברחות שמתבצעות בזמן אמת או קרוב לזמן אמת והמשוואה צריכה להיות הואיל ותמיד שהמנהרות יוצאות באיזשהוא בית שעל כל הברחה כזאת יתרומם באוויר בית והוא יותר לא יהיה קיים והוא יכול להיות תמריץ די טוב למי שמתפרנס מהברחות להפסיק עם זה. אבל אם אנחנו לא נשים כיעד את הנושא הזה, את הפסקת ההתעצמות של החמאס, אנחנו נמצאים במלכודת אסטרטגית, עם שעון מתקתק מהסוג ששאלנו קודם איפה היינו שש שנים עם החיזבאללה בלבנון, עם טווחים אולי יותר קצת יותר קרובים אבל בסופו של דבר עם תהליך שנקרא לו "לבנוניזציה מואצת" של הטריטוריה הזאת שהיא ממש קרובה לפה, ממש על סף הבית. וכן, אם אמרתי שצריך באופן חריג להתייחס לכל הברחה אז בוודאי על כל שיגור של טילים ויכול להיות שאם היינו מקימים משוואה אחרת של תגובה, לפחות אחרי הנסיגה החד צדדית מעזה, שהיא כלשעצמה הייתה משגה של מדיניות, אז לא היינו מגיעים עד הלום ולכן חשוב להגיב בזמן אמת על מנת למנוע שחיקה הדרגתית בכוח ההרתעה.

המשבר הכלכלי והורדת מיסים

אני רוצה להתחיל עם מה שאופיר (פינס) סיים איתו. 1 . אין זמן שהוא לא טוב להוריד מיסים. תמיד זה זמן טוב להוריד מיסים. 2 . הזמן הכי טוב להוריד מיסים זה בזמן של משבר כלכלי. איך אני יודע שמפלגת העבודה לא למדה שום דבר ? אני פשוט … בכלכלה זה הדבר הכי מדהים, לא למדו שום דבר. יש להם חוב של 140 מיליון ₪ למפלגה – קודם כל תתחילו לטפל בחוב של המפלגה.

אני רוצה להסביר בצורה פשוטה. בקדנציה הקודמת, בלב המשבר בכלכלי, בלב המיתון, באינתיפאדה, בה נתניהו כיהן כשר אוצר הוא החליט להוריד מיסים, כל סוגי המיסים : מס הכנסה – זה היה 64% גג ליחיד, מס חברות, מיסים עקיפים, מע"מ. מה עשתה ברוך השם מפלגת העבודה שהייתה אז באופוזיציה ? בדיוק מה שאופיר פינס אז אמר – איך אנחנו יכולים ? מאיפה נביא את הכסף ? זה יפגע בהכנסות המדינה. מה אנחנו אמרנו ? הפוך ! זה יעלה את הכנסות המדינה ממיסים מכיוון שזה ייתן תמריץ, זה יגדיל את מרווח הרווח, זה יגדיל השקעות, זה יזרים צריכה, זה יזרים השקעות. הרי אנו חיים בעולם תחרותי שבו ההון מוזרם למקום בו יש רמת מיסוי נמוך. הוא לא הולך למקום בו יש רמת מיסוי גבוהה. עכשיו בעיקר כאשר יש משבר עולמי אתה רוצה להחזיר ישראלים ולהעלות יהודים ארצה. אז בוא תוריד את העלויות לעסק, תגדיל את הרווחיות שלו, תיצור שוק שהוא אטרקטיבי ואז תעלה את ההכנסות ממיסים אתה לא תוריד אותן. מדובר על תוכנית רב שנתית שתתפרס על פני כל הקדנציה, על פני ארבע שנים ואגב גם הממשלה הנוכחית שמפלגת העבודה הייתה בה עוד אינטרוואל בזמן התוכנית של נתניהו הורידה מיסים גם בקדנציה הזאת – אחד הדברים שהם לא הצליחו לפגוע בהם. ולכן אם נלך ל – 20% הפחתה מהמס של היום ונלך דווקא למשלמי המס או לאלו שמרוויחים את המיסים מקרב השכבות היותר חלשות שעוברים את סף המס אבל אין להם הכנסה גבוהה כי שם כל שקל פנוי זה שקל שכמעט כולו הולך לצריכה שמזרים למשק אנרגיה אנחנו נעשה דבר נכון באופן הדרגתי ואנחנו נעשה את זה ! אנחנו נעשה את זה בדיוק כמו בפעם הקודמת וזה יעבוד כמו שזה עבד בפעם הקודמת. לצד זה צריך לעשות עוד שורה של דברים ואני אגיד את זה רק במהירות בגלל הזמן : 1 . טיפול במשבר האשראי – אנחנו תוך זמן מהיר מאוד מהרגע שנקים ממשלה תוצג תוכנית מפורטת. אחד הדברים הראשונים שנתניהו יביא כראש ממשלה זה נושא של טיפול במשבר האשראי, אני לא רוצה להיכנס לפרטים. שימוש בערבויות האמריקאיות שנשמרו ליום סגריר ועכשיו זה יום סגריר. אפשר לעשות בהם שימוש זה לא כסף חדש – 4 מיליארד דולר. הגדלת התקציב של המדען הראשי בתמ"ת בצורה משמעותית – הדבר הזה יצליח לשמור על תעשיית ההי טק שהיא קטר כלכלי והיא גם תמשוך ישראלים שחוזרים בתקופה הזאת ויזמים מחו"ל. והדבר האחרון הוא להמשיך תהליך שנקטע בממשלה הנוכחית והוא תהליך של הרפורמות במשק הישראלי והרפורמות הן אלה שהביאו את הצמיחה בסופו של דבר ואגב ננקטו רפורמות מאוד קשות בתקופה כלכלית קשה וזה עבד. כמו כן, רפורמה במקרקעין, בוועדות התכנון והבנייה – גמישות של הליכים, זריזות של הליכים, שקיפות של הליכים ותדירות אחרת לגמרי של ההתכנסויות של ועדות התכנון, זמן מקסימאלי של דיונים וגם ההעברה של בעלות מהפוזיציה הזאת של חכירה שכל אחד מכיר אותה, הדבר הזה הוא דבר חשוב ביותר והוא גם כן ידחוף את הכלכלה שלנו. אלו הדברים העיקריים שנעשה.

הצבעה לליכוד

נכון שאין דיון ציבורי אמיתי בהרבה מאוד נושאים פשוט לתקשורת אין עניין בזה. אנחנו קיימנו לפני יומיים מסיבת עיתונאים בנושא של מעמד האישה. הצגנו תוכנית של הכרה בהוצאות טיפול בילדים וקיבלנו החלטה לא לענות על שאלות בנושאים פוליטיים או לתקוף כי מה שעניין את העיתונאים זה לתקוף אבל זה לא קיבל שום ביטוי וחבל כי זה השיח היום וקשה מאוד לפרוץ אותו. אפשר לפרוץ אותו באמצעות האינטרנט כי שם אין את התיווך של התקשורת אבל בתקשורת ההמונית זה מאוד קשה. אני חושב שמי שרוצה שמדינת ישראל תמשיך בכיוון שבו הולכת מדינת ישראל בשנים האחרונות – לא צריך להצביע ליכוד, מי שחושב שאנחנו הולכים בכיוון נכון מבחינה ביטחונית, מדינית, חינוך, בטחון פנים – צריך להצביע לקדימה או למפלגת העבודה – אין היום גם גל כך הרבה הבדלים ביניהם וזה יהיה בסדר גמור – הוא יקבל את מה שהוא ביקש. אני חושב שהמדינה נמצאת בתהליך של היחלשות הדרגתית אבל מואצת כמעט בכל תחומי החיים ואנחנו ראינו איך מקודמות תפיסות מאוד לא ריאליסטיות בתחום הביטחוני – כל הרצף שמההינתקות וציר פילדלפי וההבלגה והסכם התהדייה עם החמאס ביוני 2008, הרי ככה הגענו עד הלום וצריך לנתח איך הגענו עד הלום ואם זה היה נכון או לא נכון ? אנחנו ראינו שבשתי חזיתות בהן בוצעו נסיגות חד צדדיות – בלבנון וברצועת עזה – הפכו לחזיתות הכי חמות עם חטיפות, עם טילים, עם ארגוני טרור שמשתלטים על הוואקום שהשארנו מאחורינו ואנחנו רואים שבמקומות בהם צה"ל נמצא יש שקט יחסי. גם בשומרון ויהודה, גם ברמת הגולן ולא יכולנו להגיע לחיסול מתקפת המתאבדים אם לא היינו נכנסים לתוך הערים הפלשתיניות ביהודה ושומרון – צריך להסיק את המסקנות מהדבר הזה.

צריך גם מנהיגות וכאן נכנס המרכיב האישי. צריך לבחור במישהו או במישהי שיש לו את היכולת להתמודד עם האתגרים הביטחוניים הענקיים ועם האתגר הכלכלי שהא גם ענקי ואנו עומדים בפני אחת השעות הקשות של המדינה : מהנושא האיראני שהחמאס והחיזבאללה הן גרורות שלו עם האיום בהתגרענות ועם משבר כלכלי ענק. מי הוכיח שהוא יכול להתמודד עם משבר כזה בעבר ? אז אני יכול להתווכח עם צחי (הנגבי) אל אין לו שום קשר למציאות. דרך אגב, קופות הגמל נמצאות בבורסה מאז שנות ה – 80. כאשר הבאנו לכנסת הזאת, בשנה הזאת, ב – 2008, לפני פרוץ המשבר, הצעה לפרוס רשת ביטחון או להגביל את היכולת להשקיע בבורסה של קרנות הפנסיה אתם הצבעתם נגד, אני מניח שגם אתה אם אני אלך לבדוק במחשב, ואילו אנחנו הצבענו בעד. וגם יש דברים, אגב שקראו בכל העולם ואפשר ללמוד מהם ובין הדברים האלה צריך להבחין בין חוסך מאוד וותיק לבין חוסך צעיר. למשל קופות הגמל שמאז שנות ה – 80 נמצאות בשוק ההון מתוך 20 שנה היו להן תשואות ריאליות חיוביות.

המסקנה בשורה אחת : צריך דרך נכונה וצריך מנהיגות נכונה. אין היום מנהיגות אחרת שיכולה לבצע את זה חוץ מהמנהיגות של נתניהו ואין היום מפלגה אחרת שיכולה לעשות את זה חוץ מהליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הסרט של גדעון סער (147) שלא תרצו להחמיץ

אריק זיו ויזר

תומכים בנתניהו מצביעים בסקר YNET

אריק זיו ויזר

פארס – קורבן של השיטה – תמיר מורג

אריק זיו ויזר

כלכליסט – אקוניס צריך ללכת

אריק זיו ויזר

רוב עמלו בידי הממשלה

אריק זיו ויזר

הישראבלוף של ממשלות ישראל והרשות הפלסטינית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן