18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

הדלק של הדלק

אלי חזן במספר הערות על ההתנהלות של הכנסת ושל חברי הכנסת לרגל סיום מושב הקיץ

התשישות של הח”כים –

מושב הקיץ של הכנסת נסתיים ונבחרי הציבור שלנו יוצאים לפגרת הקיץ. צריך לשים לב, הם אינם יוצאים לחופשת הקיץ כי אם לפגרה שבמהלכה מי מהם ייקח מספר ימי חופשה וינוח. הציבור חושב לתומו שהח”כים נחים ונופשים בפגרות – הציבור איננו יודע עד כמה הוא טועה. שהרי, רבים מהח”כים ממשיכים לעבוד בצורה אחרת. ח”כ שלא ימשיך לעבוד במהלך הפגרה, לא ימשיך ליצור, לא ייפגש עם חברי תנועתו ואולי יותר מכל ח”כ שלא ימשיך לחשוב בצורה יצירתית יימצא את עצמו בחוץ. כי זה המצב בעידן הפריימריס. אתמול במזנון הכנסת, בין ההצבעה על חוק הוד”לים לבין הדיון על 40 חתימות, ישבה לה חברת כנסת מסוימת לסעוד את ארוחת הצהריים ומבט על פניה הסביר הכל : היא עומדת “לשפוך לגר”. העייפות שניכרה על פניה יכלה לחשוף את התלאות שעוברים הח”כים במהלך היום יום בעבודתם. אמת. יכולים לבוא ולטעון כי יש מי שעובד קשה מהם. למשל תאילנדי בחממה. אבל צריך לזכור כי הקושי שבו נתקלים מחוקקינו הוא קושי מסוג אחר שלעיתים קשה לבטא אותו אבל מי שנמצא במערכת מבין אותו היטב.

 

לבני וסער – מצאו את ההבדלים

אתמול, לקראת סיום הדיון על 40 חתימות עלתה לנאום יו”ר האופוזיציה ציפי לבני. מפגן של נהי, של בכי ושל חוסר מבט פנימה אל תוך עצמך לא נראה כאן כבר שנים. לבני פשוט ייללה על הדוכן. היא תקפה את ראש הממשלה וראוי שתעשה זאת כי היא ראש האופוזיציה. אבל יש בהתקפות בכדי ניסיון כיסתוח על עובדה אחת : נתניהו לא כשל כראש הממשלה, לבני כשלה כראש האופוזיציה. שכן, ניתנו לה כלים פרלמנטריים נוחים יחסית להפיל את הממשלה. היא אף העריכה שממשלת נתניהו השנייה לא תחזיק מעמד יותר משנה. אבל היא פשוט לא מצליחה לדגדג את הקואליציה ודווקא טיעוניה מצמיגים את ערוותה הפוליטית וזאת משום שהיא עומדת כמעט מדי שבוע, מדברת על כשלונות הממשלה אבל היא לא מצליחה לפגוע בחומה שנקראת ממשלת נתניהו. כנראה שהרף שקבע לה גדעון סער, רף של הפלת ממשלה מתוך מפלגה של 12 מנדטים בלבד – גדול עליה.     

 

עם הרבה בכי וטונה של נהי – שרון גרסת 2011 בדמות ציפי לבני –

מכל מקום, לבני האשימה את נתניהו בהאשמות שונות ומשונות וזרקה הערות חסרות שחר. כך למשל טענה שנתניהו פופליסט וזרקה מספרים פופוליסטיים כאשר טענה כי 150.000 הם יותר מ – 65. יפה. לאחר שהבינה שאמנם 28 זה יותר מ  – 27 אבל השיטה הפרלמנטארית קובעת ש – 65 הם יותר מ – 28 מנסה יו”ר האופוזיציה לחזור למספרים אבל הניסיון הזול לא ימנע את מה שרבים יודעים. בקרב המפגינים לא היו 150.000 איש. היו פחות מכך. על הפולישטיק של העצמת מספרי מפגיני שמאל כמו ה – 400.000 המזויפת עלינו כבר מזמן. היא גם מוכרחה לזכור כי 150.000 איש הם נגד קדימה ולאו דווקא נגד נתניהו משום שרבוים מהאתגרים עימם נתניהו נדרש להתמודד הם פרי הבאושים של ממשלת קדימה. לבני צריך לזכור למשל הייתה שרת שיכון בממשל שרון השנייה ויש לה אחריות למצב אף על פי שהיא מתעלמת ממנה. אגב, בכל טיעון שהיא תעלה נגד נתניהו אפשר למצוא את האחריות שלה. מה שכן, לבני חוזרת, חזור וטעון, שהיא חלק ממורשת שרון. מספיק להיכנס לחדר סיעת קדימה בכנסת כדי להבין את הגלוריפקציה שעושים חבריה למייסד התנועה בבחינת להיאחז בקרנות המזבח – ככה זה כשאין לך מה להציע – אתה מבליט את האחר. שרון אמר ללא בכי וללא נהי אבל לבני אתמול נאמה עם המון בכי והמון נהי. אולי באמת על מצבה הנואש שלא מצליח להשתנות.

 

אקוניס – הדלק שמניע את הורדת מחירי הדלק

בתוך כל  ההפגנות והמחאות לא היה קשה לשים לב כי נתניהו החליט על מהלך אשר מטרתו הוא אי העלאת מחיר הדלק אף על פי שהיו שינויי מחירים בעולם. מי שאחראי על המהלך הזה הוא לא פחות ולא יותר סגן יו”ר הכנסת אופיר אקוניס שעשה חריש עמוק אצל נתניהו בשנה האחרונה והסביר לו כמקור ראשוני על המתרחש בשטח. אקוניס ייצב את מעמדו אצל ראש הממשלה והוא למעשה מתפקד באופן בלתי רשמי כאחראי על הקשר בין נתניהו לבין הציבור. אקוניס למעשה היה הדלק שלא העלה את מחיר הדלק. השאלה עכשיו היא כיצד נתניהו יצליח להתמודד עם יוקר המחייה.

 

פיניאן נשאר בארץ ?

חברי הכנסת שלנו אוהבים לנסוע לחו”ל. בניגוד לביקורת הציבורית אני חושב שהדבר לגיטימי. מעקב אחר פרלמנטים בעולם וייצוגם מחוץ למדינה יכול להוכיח בנקל שחברי הכנסת של ישראל תופסים מקום טוב באמצע בנסיעות לחו”ל. צריך לזכור כי ח”כ שנוסע אחרי הכל הוא מייצגה של המדינה. ובואו נניח שח”כים יפסיקו לייצג את המדינה בחו”ל האם הדבר יועיל? לא. יצא שכרנו בהפסדנו. מה שכן, ישנו ח”כ אחד, אשר לנו ידוע לפחות שהוא אחד, שלא נסע לחו”ל מטעם הכנסת מאז תחילת הקדנציה. את הח”כ הזה לא הכנסת ואף לא גורם ממשלתי מימן. שמו ח”כ ציון פיניאן. פיניאן ייסע במהלך הפגרה עם משפחתו לסין. גם בכהונתו רבת השנים כסגן ראש עיר הוא לא נסע על חשבון משלם המיסים והוא רואה בכך ערך בעל משמעות. ובכלל, הפעילות השקטה של פיניאן מאחורי הקלעים מעידה כי הוא ח”כ מצוין. פיניאן הפך את לשכתו בטבריה ללשכת פניות ציבור שמסייעת לחלכאים ולנזקקים ולאלו שמשרדי הממשלה ומוסדות המדינה עושים להם עוול – וכאלו כידוע לא חסר. פיניאן שווה מעקב.

 

זאב אלקין הוא האס של הליכוד

עוד רגע הכנסת תציין שנתיים וחצי לכהונתה. ממשלת נתניהו השנייה, שכאמור פרשנים ובתוכם יו”ר האופוזיציה לבני, לא נתנו לה יותר משנה, מחזיקה מעמד הרבה יותר מכך. גם המחאה האדירה ברחובות לא משנה, עדיין לפחות, את המצב בכנסת. במקרה הזה ראוי לחפש את יו”ר הקואליציה. האם הוא אחראי הבלעדי ? בוודאי שלא. אבל צריך לזכור כי אם יש יו”ר קואליציה חלש הרי שהיא לא תחזיק מעמד, בייחוד על רקע של גל מחאה ציבורית. ודוגמאות היסטוריות על יו”ר קואליציה חלשים לא חסרות. יו”ר הקואליציה הנוכחי זאב אלקין מאידך מוכיח כי הוא אולי אחד החזקים שהיו כאן בששת העשורים האחרונים. בליכודניק ציינתי בעבר שהוא מצליח להחזיק קואליציה בתנאים בלתי אפשריים אבל ההתמדה מוכיחה כי זו תופעה באמת יוצאת דופן. ח”כים מקדימה לגלגלו ומלגלגים על אלקין. כך למשל יואל חסון אמר פעם במליאה לאלקין : “לך תחזור להיות מורה”. כאילו שמקצוע ההוראה הוא בזוי? אבל אלקין מראה לכולם שהוא מורה מצוין. מאסטר. שורת החוקים הקונטרוורסאליים אך הימניים לעילא ולעילא שהוא העביר מוכיחים כמאמרו של בוז’י הרצוג בארץ נהדרת ש”אלקין שולט”… אני אוסיף ואומר שאלקין הוא האס של הליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דיון בועדת הכלכלה בנושא שידורי הספורט

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת: “גנדי היה נאמן לאמת שלו, לא לסקרי דעת קהל”

אריק זיו ויזר

ח”כ סילבן שלום: “לא היה צריך לשחרר את קונטאר”

אריק זיו ויזר

אלקין עומד על שלו : הועדה בראשה עומד תפעל כועדת חקירה

אלי חזן

כץ נגד שאמה, שאמה נגד כץ – סיבוב שני

אריק זיו ויזר

ח”כ יולי אדלשטיין ליבני צינית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן