23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
בחירות 2013

הדיל של בנט ונתניהו

 בנט בראשות הבית היהודי הוא פתרון של מפלגת לווין של הליכוד. בנט הוא ליכוד ב’. עיון קצר בהצהרות של בנט ואיילת שקד מלמד כי בנט מדבר על תוכנית מדינית. כשהתוכנית שלו היא גירסא משופרת “לנאום בר אילן”

“האקדח המעשן” זה לא רק מושג משפטי הלקוח מהטרמינולוגיה הפלילית, אלא הוא מושאל לא פעם לעולם הפוליטי. כעיתונאי, יד ההשגחה העליונה מזמנת אלי אין ספור סיפורים חלקם נכונים יותר חלק סתם בועה וחלקם סתם ‘יהודים טובים’ המבקשים ”להיטיב” עם גיבורי העלילה. תמיד אתה מחפש את ”האקדח המעשן’, את קצה החוט.

הבוקר מפרסם העיתונאי זאב קם במעריב כי שלום שלמה היועץ הפוליטי לשעבר של נתניהו מייעץ לנפתלי בנט יו”ר הבית היהודי. קם חושף עוד ששלום שלמה לא רק מייעץ אלא גם בוחש ומערבב בזירה הפוליטית, “בשבועות האחרונים ניהל שלמה את המשא ומתן לאיחוד בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ונכח גם בכמה אירועים פוליטיים שארגנו אנשיו של בנט. לאחר שניהל מולנו את המשא ומתן לאיחוד עם הבית היהודי, הפך שלמה ליועץ הפוליטי של המפלגה”, כך כותב קם. את האישור לדברים קיבל קם מח”כ אורי אריאל, הניצב במקום השני ברשימה המאוחדת. “זה היה מהלך טבעי מבחינתו, לאחר שייעץ לבנט עד לאותו איחוד”.

ההיכרות של בנט ושלמה היא מהלשכה של הבוס הקודם הלוא הוא מר נתניהו. השניים הכירו כשביבי כיהן כיו”ר האופוזיציה. אולם בהמשך נפרדו דרכיהם של נתניהו ובנט. על הרקע של חילוקי דעות שנוצרו ביניהם, יותר מאוחר גם דרכיהם של נתניהו ושלמה נפרדו. שלום שלמה פרש מלשכת נתניהו ופנה לעסקים. אך שלום שלמה המשיך לשמור על קשר חם עם בנט .

שלמה, ליווה את נתניהו חמש שנים, הוא שימש כיועצו הפוליטי של נתניהו במהלך הקדנציה הנוכחית בראשות הממשלה. לשלמה נזקף ‘חוק מופז’ הוא היה הגורם המרכזי מטעם נתניהו שעמד מאחורי החוק שנועד לאפשר לשבעה חברי כנסת להתפלג ממפלגתם. מאוחר יותר היה שלמה גם בין אלה שעמלו על הניסיון לפצל את קדימה, כשנה לאחר הקמת הממשלה. ניסיון זה כשל ברגע האחרון.

אלא שהפריימריז בליכוד הסתיים בדיוק לפני מספר שבועות. שלום שלמה עבד במטה של השר גלעד ארדן. שלמה הוא בשר מבשרה של תנועת הליכוד הוא גדל בצילו של גיל סמסנוב שמנהל את קמפיין הליכוד לכנסת ה-19. בנוסף לכך בין שלום שלמה לגיל שפר מערכת יחסים קרובה וחמה.

אלא שמתברר כעת כי שלמה הוא אדם שלא מפסיק לבחוש בקדירה הפוליטית הקשר בינו לבין נתניהו לא נותק, בין השניים קיימים ערוצים שונים ושלמה נשלח לפעמים למשימות כאלו ואחרות. בניגוד לבנט שלמה לא עזב את לשכת ראש הממשלה בטריקת דלת. כיום הכל ברור מדובר ככל הנראה בטריק נוסף של נתניהו לדאוג כי גם מצביעי הימין יישארו בכיס שלו מפלגתו של בנט, בכדי שהיא תהיה מפלגת הלוויין של נתניהו. ישנם מצביעים בציבור הדתי לאומי שלא יכולים להכניס את הפתק מחל, נתניהו מכיר בעובדה ולצורך כך הוא מוכן לשתף פעולה עם בנט.

בנט בראשות הבית היהודי הוא פתרון של מפלגת לווין של הליכוד. בנט הוא ליכוד ב’. עיון קצר בהצהרות של בנט ואיילת שקד מלמד כי “פינוי מגרון היא לא סיבה לעזיבת ממשלה” בנט מדבר על תוכנית מדינית. התוכנית שלו היא הגירסא משופרת “לנאום בר אילן”.

בעבר אמר פעם מרן מאור ישראל הגאון רבי עובדיה יוסף שליט”א באחת מדרשותיו מפד”ל הם ראשי תיבות: “פתי מאמין לכל דבר”. מאוחר יותר שמעתי מאחד ממורי באקדמיה במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן שאמר: “זה לא מפד”ל זו מפז”ל”

בנט ואנשיו מצטיירים כאנשים ישרים אצלם אין אחד פה ואחד בלב. הציבור שיתמוך בבנט לא יודע שאורי אריאל וחבריו מהאיחוד הלאומי הם לא חזות הכל. בנט מדבר דברים ברורים חושב שתקשיבו לו רגע לפני שאתם תומכים בו, בנט ביחד עם חבריו מהאיחוד הלאומי הם בגדי נתניהו החדשים.

שטח מנומנם

פעילים בליכוד רותחים מזעם על נתניהו “השטח ישן” הם אומרים בשיחה שקיימתי עם מספר מנהלי סניפים בליכוד הם סיפרו לי שהשטח ישן “אין מודעות אין סטיקרים בסניף ישנה תרדמה מוחלטת” נתניהו מורדם על ידי סקרים המראים כי אין חלופה שלטונית מהווה איום ממשי לשלטונו. הוא לא ממהר לשום מקום.

אבל אם לשפוט לפי השטח שם העניינים לא בדיוק כפי שנתניהו רוצה שהם יהיו במהלך השבוע קיימתי מספר שיחות עם פעילי ליכוד בליכוד מסבירים כי קיימת מחלוקת אמיתית עם נתניהו, נתניהו מאמין בקמפיין ארצי בלי לרדת לשטח. ליברמן סבור אחרת ליברמן מאמין בשטח ורק בשטח. כך יוצא שסניף מסיום בליכוד קיבל תקציב  ממפלגת הליכוד על סך 35.000 ₪ בלבד מדובר בעיר בעלת 250.000 תושבים בעוד ליברמן מאמין כי בעיר הזאת יש פוטנציאל עצום לכן מתקציב ישראל ביתנו השקיעו בעיר הזאת 400.000 ₪.

מנהלי סניפים מספרים על פעילים המוגדרים על ידם “כבולדוזרים” שעברו לעבוד עם הבית היהודי. את אותם מנהלי סניפים הרגעתי אל דאגה בין כך הכל נשאר במפלגה…

צחי הנגבי קיבל את ניהול מטה יום הבחירות של הליכוד כיצד יצליח הנגבי לנהל מטה נטול תקציבים? שואלים בליכוד.

השטח רוצה לראות יותר כיצד נתניהו משתף את השרים שלום וכץ. נתניהו לא מבין שהתוצאות בפריימריז גם אם אין להם משקל במפתח מינויי שרים בהחלט יש להם משקל ברמת השטח.

אז נכון שבסוף השבוע הופצו תמונות של נתניהו ושלום אוכלים פלאפל וגם היו ליצנים שערכו את התמונה והוסיפו בועה קטנה מפיו של נתניהו שהוא אומר למוכר “תשים לו הרבה חריף” ומחייך לעבר סילבן.

הכותב משמש פרשן פוליטי בעיתון ‘יום ליום’



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אקוניס השתלט על מעוז השמאל

אלי חזן

מבחן חולון למטה הבחירות

אריק זיו ויזר

אקוניס הוביל את המהפך במוסינזון

אלי חזן

“אנחנו כאן כדי להישאר” – ראיון עם ח”כ יריב לוין

אלי חזן

דה ליברמן נייט סער וארדן

אריק זיו ויזר

הליכוד של אוחנה זכה ב – 50% מהקולות בבחירות דמה בחצור הגלילית

אלי חזן
דילוג לתוכן