21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

הג’סטה של שבח שטרן לא עבדה על ביבי./ יוסי שחר

לקרוא לכנס הפורום הלאומי בליכוד שנערך בשבוע שעבר “הצלחה” זה נפנוף בצ’ק ללא כיסוי. מבחינתי כחבר בפורום היו לכנס מטרות משניות ועיקריות. אני מבקש להתייחס לשתים מהן שאני רואה אותן כמטרות עיקריות הקשורות אחת בשנייה: האחת – חיזוק העובדה כי בפורום חברו יחד גוונים שונים של רקע ודעות בליכוד כדי עשייה משותפת, מעשה שלא קורה כל יום וזאת מעבר לבלה בלה, המבחן האמיתי ליחד הוא בעשייה. וכאן הכישלון מספר אחד והחמור מכיוון שהוא נעשה על ידי שותף בפורום תוך התנהלות שתלטנית פוגעת. לפרק את היחד בעשייה המשותפת הראשונה זו יהירות, חוסר אחריות וקוצר הבנה, כאילו כל החיבור והקמת הפורום נעשה לשם פעולה יחידה: הכנס, והוא – הכנס – יפתור את כל הבעיות ואחריו יבוא גואל, או לחילופין המבול. מנהיגות יהודית בליכוד היא חלק מהפורום. לא אחלק ציונים למשקלה האידיאולוגי, הערכי, הארגוני ומנהיגותי, מנהיגות שנבחנה לא פעם מעשית ודמוקרטית בליכוד ובהדגשה דמוקרטית בלא מעט הצלחה. כן, יש חילוקי גישות בפורום. מנהיגות יהודית, שאני חבר בה ואם מותר לי להיות דוברה, רואה בהקפאה סימפטום. המחלה עצמה היא הקמת עוד מדינה פלסטינית בארץ ישראל, הרס וטרנספר יהודים ממנה, בפעם השלישית על ידי ראשי ממשלה מהליכוד: מנחם בגין ז”ל 1982 בימית, אריאל שרון 2005 בגוש קטיף, ופעם שלישית חלילה וחס בעתיד הנראה לעין על ידי בנימין נתניהו. יש לראשי ממשלה מהשמאל קופת שרצים לא קטנה בנושא, אך עד היום לא העזו להרוס ישובים ממש. הסתפקו בשיווק ההרס בקמעונות במאחזים לצאת ידי חובה. הליכוד בשלטון עובד בעיקר בסיטונות ובגדול. כל נושא ההקפאה הוא הסיפור של העז: תקפיא, תפשיר כמה היום, כמה מחר, נתעסק עם הספירה עם הסימפטום, כדי שיאפשר למיטשל את נתניהו להכין את חדר הניתוח לכריתה המתוכננת. את האמירה הזאת הבסיסית, הכל כך פשוטה ואמיתית ואת דוברה משה פייגלין מנע בחוצפה שבח שטרן שאמור לייצג את טובת ההתיישבות. וכאמור לא רק את הדעה פסל. גם את דוברה, כדי לשלם מפרעה על חשבון לביבי שהתנגדותו והתנהלותו כלפי משה פייגלין לא צריכה לא הוכחה ולא הסבר. בכל מקרה, לי אין את הכישורים המקצועיים לכך.
המטרה השניה: השתתפות החכ”ים. מישהו כבר התחיל לספור. לא את הבתים המופשרים. עוד לא, את הח”כים והשרים שישתתפו בכנס בלי פייגלין. לא עוד כנס מחאה: דרישה לשינוי, כנס לחיזוק ראש הממשלה. לאור התפנית הדרמתית נספרו כבר 16 ח”כים ושרים שיכבדו את ראש הממשלה בבואם לכנס ועוד ידו של החיזוק נטויה. ורשימת המשתתפים יצאה מלפני הכנס ושימחה וצהלה באמצעי התקשורת: עוד אחד, מרד בליכוד. והאולמון במצודה, חציו מלא בציוד ואנשי תקשורת, כולם דרוכים לתחילת ההצגה הטובה בעיר. ובירושלים השלמה עדיין, במשרד ראש הממשלה כבר מזמן לא חייכו שם, והנה עכשיו אחרי סיום הטלפונים לשרים ולח”כים, האוירה השתנתה. יש חיוך על הפנים. כבר מזמן לא היה במשרד איזה ניצחון קטן לרפואה .
נחזור למצודה שלא נפסיד את הקטע. התקשורת מתקפלת. מזמן לא עשו להם כזאת פדיחה. לא מרד ולא גרביים.
הג’סטה של שבח שטרן לא עבדה על ביבי. הוא לא רוצה לא חיזוקים ולא נעלים .
אני לא מבין. לא תופס. אני בכפר מימון גמרתי בית ספר ואתם אחיי מנהיגי ההתיישבות נשארתם באותה כיתה. מדהים. לא יאומן .
לארבעת החכים שהגיעו בכל זאת
ציפי חוטובלי
מירי רגב
יריב לוין
דני דנון
כל הכבוד!

ולכל עם ישראל, כתיבה וחתימה טובה !



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יותר נשים יותר טוב/מאת:אריק זיו

להציל את החמאס עכשיו !

אריק זיו ויזר

תוצאות בחירות בסניף הליכוד לוד למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

המים כמחיר אשליית השלום /מאת:פואה מיכאל

אריק זיו ויזר

60 לגבורת אליהו טיליוף בקרב מָלְחָה / מאת: שולה טיליוף

אריק זיו ויזר

אהרון גוזלן אירח את “לב המרכז”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן