19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

הגדלה משמעותית לתקציב התרבות לשנים 2009-2010

לאחר דיונים ממושכים עם משרד האוצר הצליחה שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת, להשיג תוספת משמעותית לתקציב התרבות לשנים 2009-2010.

השרה לבנת ניהלה בשבועיים האחרונים מאבקים במטרה להרחיב את תקציב התרבות, מעבר לסכומים שנקבעו בהסכם עם מוסדות התרבות, במטרה לתת מענה למספר נושאים דחופים שלא נלקחו בחשבון בהסכם. לפני ישיבת הממשלה הודיעה השרה כי בכוונתה להצביע כנגד תקציב המדינה אם לא יינתן המענה התקציבי הדרוש לנושאים אלה.
בעקבות מאבקה של השרה לבנת נוספו לתקציב המשרד 12.5 מליון ₪ לשנה בכל אחת מהשנתיים הקרובות, (מהם 5 מליון ₪ לשיפוץ מוסדות תרבות), ו- 7 מליון ₪ לשימור אתרים ב-2010. בנוסף, השיגה השרה לבנת תוספת לבסיס התקציב של 2 מליון ₪ לשנה לתמיכה בספריות לעיוורים.
סך הכל יתווספו 14.5 מליון ₪ ב-2009 לסכום שנקבע בהסכם (456 מליון), ו-21.5 מליון ₪ בשנת 2010 מעבר להסכם (461 מליון).
השרה לימור לבנת:
“להשקעה בתרבות יש חשיבות עצומה לעיצוב דמותה של החברה הישראלית. התוספת שהושגה תאפשר למשרד לחזק את הפעילות התרבותית בפריפריה, לשפר את תשתיות התרבות במדינה ולשמר אתרים בעלי חשיבות לאומית. גם בעתיד נמשיך ונפעל כדי להבטיח את מקומה הראוי של התרבות בסדרי העדיפויות של הממשלה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר סער: “לישראל עומדת הזכות להגנה עצמית”

אלי חזן

זכויות סטודנטים הורים עוגנו באופן רישמי בחוק

אריק זיו ויזר

תגובת דנון: לפרסום אמש כי ציפי לבני התערבה בהענקת תעודת זהות לביתו של אבו עלא

אריק זיו ויזר

שר החינוך מרחיק את השמאל הפוסט ציוני ממשרד החינוך – בן זאב

אריק זיו ויזר

נס בני המאה

אלי חזן

ביקור שר האוצר יובל שטייניץ וח”כ ציון פיניאן בבית שאן ועפולה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן