19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

הגברת נתניהו צודקת

חמי דורון מחזק את גב’ נתניהו וקורא לליכודניקים לתת יחס אחר לילדי העובדים הזרים

השבוע פורסם כי הגב’ שרה נתניהו פנתה אל שר הפנים בבקשה שיעצור את גירוש 400 הילדים הזרים הנמצאים בישראל, ולא נמצאו ע”י הועדה שהקימה הממשלה, כמי שראויים להישאר בארץ.

היום בשעות הצהריים נודע לי כי פנייתה זו של הגברת נתניהו עוררה סערה בקרב חברי ליכוד המקושרים באמצעות הרשת החברתית  “פייסבוק”. רוב הדוברים תקפו אותה על התערבותה בנושא באופן עקרוני אולם רובם כמובן תקפו אותה מטעמים “אידיאולוגיים” דהיינו מדובר בקבוצה של גויים המסוכנים לכלל ישראל בכלל ולמדינת ישראל בפרט.

אי אפשר שלא להגיב על דברים אלו בשתי הרמות, וזאת בכוונתי לעשות להלן. עם זאת, למען הגילוי הנאות אני מצהיר בזאת כי איני מכיר את הגב’ נתניהו באופן אישי, ומעולם לא שוחחתי איתה.

 הגב’ נתניהו איננה רק אשתו של ראש הממשלה אלא גם אזרחית מדינת ישראל בעלת דעות משלה, ויש לה כמובן את הזכות להביע אותן בדיוק כמו לכל אדם אחר. נכון הדבר שמעמדה מחייב אותה במידת הזהירות, אולם אין ספק כי במקרה זה פעלה הגב’ נתניהו  נכון כאשר פנתה אל שר הפנים במכתבה, כי זאת ראוי לזכור. בידיו הסמכות!!! יתרה מכך, אם הייתה פונה לבעלה, ראש הממשלה, נקל היה לתאר את מחול השדים התקשורתי אשר היה מתעורר.

כעת אתייחס לנימוקים “האידיאולוגיים אותם הביעו חברי ליכוד רבים. נדמה לי כי חלק גדול מחברי הליכוד שכחו כי מפלגת הליכוד הינה “מפלגה לאומית ליברלית” , דהיינו יכול אדם להחזיק בדעות לאומיות ועם זאת להיות ליברלי לא רק במובן הכלכלי אלא גם במובן האנושי והחברתי. דומני כי לכך כיוון זאב ז’בוטינסקי את ייסד את תנועת בית”ר, אולם לצערי הרב, חלק גדול מאיתנו לא מבין את המשמעות של המושג “ליברלי” ,אשר יש לו מקום של כבוד בשמה של המפלגה.

אינני יודע כמה מחברי הליכוד טורחים כלל להעיף מבט אל לוח העץ הקבוע בכניסה למצודה, שם חקוק קטע מתוך נאומו של מנחם בגין ז”ל מיום 14.5.1948 לאמור: “… זכור כי גר היית בארץ מצריים ומציווי נעלה זה ייגזר יחסנו אל המיעוט החי בקרבנו…”

חברים יקרים עם יד הלב, האם כך נוהגים אנשי הליכוד כאשר מדובר בילדי העובדים הזרים? דומני שלא, אולם כך ניסתה הגב’ נתניהו לפעול, אז מה רע בכך?

לצערי הרב, פנייתה של הגב’ נתניהו אל שר הפנים לא תישא כל פרי, מכיוון שמדובר באחד האנשים החשוכים והגזענים ביותר הנמצאים במערכת הפוליטית הישראלית. אדם אשר מהלך אימים על העם והממשלה אם אלו לא יאמצו את דעותיו ההחשוכות (בכל תחום דרך אגב), אדם הקובע כי הומוסקסואליות היא מחלה וכי העובדים הזרים מייבאים מחלות. נשמע לכם מוכר? אכן כן, כך כתבו על היהודים באירופה פעם ותראו למה זה הביא.

לעצם העניין מדובר בסה”כ ב- 400 ילדים אשר אינם מכירים שום דבר חוץ ממדינת ישראל, רואים בה את ביתם וקשורים בטבורם אל המדינה הזו. יתר על כן, מהמתבגרים שבהם אנו רואים את המעורבות החברתית העמוקה שלהם את רצונם לתרום לחברה הישראלית ואת שאיפתם של רבים מהם להתגייס לצה”ל ולשאת בנטל כמו רובנו. אז מה רע בכך? ביחוד כאשר ממול עומד שר הפנים המייצג ומהלל כנופיות של משתמטים אשר מסרבים לצאת לעבודה ,רוצים לחיות על “חשבון הברון”,ולא לקחת חלק בנטל הצבאי המוטל על ילדינו ועלינו.

צא ולמד,  איזה נזק מהותי לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, יכולים להוות 400 ילדים אלו? התשובה ברורה. שום נזק רק תועלת. נכון, מדינה זכאית וחייבת לשמור על צביונה הלאומי, אולם אם רוצים אנו לשנות את כללי המשחק, וטוב שכך, הדברים צריכים להיות צופים פני עתיד. דהיינו ידעו עובדים זרים החל מהיום כי אם יחליטו להקים משפחה יאלצו לצאת מיידית את הארץ ולחזור למדינתם. אין בכך כל פסול, אולם זה מהיום והלאה.

לכן טוב ונכון עשתה הגב’ נתניהו כי השמיעה את קולה בנושא, אולי יעודד הדבר גם חברי ליכוד אחרים אשר בתוך תוכם יודעים כי מידת הרחמים והצדק, שהן חלק מהותי מהזהות היהודית, מצדיקים השארת הילדים במדינת ישראל.  ועדיין לא הזכרתי את הנזק התעמולתי העצום אשר יגרם למדינה מפעולת הגירוש. גב’ נתניהו אל תוותרי, במקרה הזה את פשוט צודקת.

 

 

הכותב: חמי דורון, כיהן כח”כ בכנסת ה- 16 וכיו”ר ועדה ממונה בטייבה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משמעותה האמיתית של ההצבעה באו”ם

אריק זיו ויזר

משמעות החוק הפולני

רז גרנות

פרשיות השבוע – “מטות ומסעי” : ארץ ישראל שייכת אך ורק לעם ישראל

אלי כהן

דודו חיים – המנוע שמחזק את הגברת נתניהו

אלי חזן

חשוב למנות שופטים ושוטרים – פרשת שופטים

עינר אביב

“איך מתמודדים עם קוצר רוח” ?

עזריאל צפר
דילוג לתוכן