26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

הבועה מכפר אחים התפוצצה כפי שקרסה הבורסה/מאת:יעקב בן חורין

מניה ותיקה העושה את דרכה שנים במחוזות התנועה קרסה הלילה. התחזיות שחזו פרשנים פוליטיים רבים למניה העונה לשם ישראל כ"ץ התגשמו במלואן הערב. בועת ישראל כ"ץ התפוצצה בדיוק כשם שהבורסה קרסה. לא פחות.
להוציא את מלחכי פנכתו שחיו איתו בבועה פוליטית נעימה היה ברור לרבים בתנועה כי ישראל כ"ץ הוא סוס פוליטי מת. זאת, מפני שהוא לא הבין או לא רצה להבין שמספר תהליכים אשר התרחשו במדינת ישראל, ולא פחות מכך – בליכוד, ועיקרם הוא שהכיוון הוא ללכת לפוליטיקה ולפוליטיקאים שיחזירו עטרה ליושנה, פוליטיקה ופוליטיקאים שהבינו כי כל הקווים האדומים נחצו וכי יש לקיים מה שאני הייתי מכנה "ריאקציה" במובן החיובי של המילה לימים בהם לפוליטיקאים היו אינטרסים אישיים אך המדינה והתנועה עמדו מעל הכול.

ישראל כ"ץ איננו מבין שהוא שייך לפוליטיקאים מדור הביניים שהמאיסו את עצמם על העם ועל המפלגה. ההבדל היחידי בינו לבין פואד מהעבודה כפי שבא לידי ביטוי היום הוא שפואד חזק במפלגת העבודה בעוד כ"ץ נחלש בתנועת הליכוד. שניהם זוכים לבוז מהציבור – מספיק להסתובב בשוק אבל גם באוניברסיטאות על מנת לחוש באנטגוניזם שיוצרים שני האישים הללו. התחושה איננה תחושה משקרת כי אם תחושה משכרת – הליכוד חוזר לימי העבר, לימים בהם פוליטיקאים שאינם מהרמה הראשונה נדחפים אחורה ופוליטיקאים מהרמה הראשונה מזנקים קדימה.

ישראל כ"ץ לא זוכר שבליל הבחירות 2006 הוא היה בחוץ ורק ספירה נוספת של החיילים שהעניקו מנדט נוסף לליכוד הכניסה אותו לכנסת. כ"ץ שכח שפורסם בכלי תקשורת שונים שהוא קרא להחלפתו של נתניהו אבל תומכי נתניהו לא שכחו.

עם בחירתו המחודשת המשיך כ"ץ לבחוש בסניפים כמו עסקן קטן. התוצאה הצפויה הייתה שחברי תנועה זועמים עליו ועל שלום שלמה זעם רב בתואנה כי התנהלותם בשנה האחרונה הייתה קלוקלת.
רבים בתנועה זוכרים כיצד ניסה ישראל כ"ץ להחזיר את מפקד הארגזים. אחרים לא שוכחים את המהלכים הקונטרוברסליים מירושלים ועד עכו. כ"ץ, בכל מקום, בחש ובחש ובחש. עכשיו שיאכל את התבשיל שרקח.

הלילה הוא קיבל איתות ממשי ראשון שהמניה ושמה כ"ץ נמצאת בהתרסקות. בכל שנה הוא היה רגיל בחג הסוכות לארח את החברים מהליכוד והוא אף יצר מסורת מסוימת באירוח זה שכן בכל שנה היו מגיעים למעלה מאלף חברים. ואולם, השנה הגיעו כ – 300 חברים בלבד (וזאת על פי ההערכה הגבוהה ביותר). יתר על כן, אף חבר כנסת לא הגיע לראות את המניה מתרסקת. זאת ועוד, יש לזכור כי חלק לא קטן מהבאים לסוכה הם מועמדים לכנסת שינצלו כל במה הניתנת להם ולכן משקלם בהקשר זה קטן.

כאשר משווים בין הסוכה של כ"ץ לבין הכנס אצל סילבן שלום אשר היה מוצלח למדי ו/או לכנס ראש השנה של גדעון סער אשר היה מפוצץ בחברים ובח"כים אחרים או אפילו לכנס של בנלולו בעיר השכנה אשדוד אשר היה הצלחה, מגיעים לפיכך לעובדה שהמניה בהתרסקות.

מועמדים לכנסת שהגיעו לסוכה של ישראל נדהמו לראות את השיממון והנוכחות הדלה באירוע. אחד מהם אף התבטא שלא לציטוט בשמו ואמר כי "זהו סוג האירועים שבהם אני מבזבז זמן ודלק, היה לי עדיף לרדת לאירוע בשדרות".

אני זוכר תקופה אחרת בה המניה של כ"ץ הרקיעה שחקים. תקופה בה אריאל שרון כראש ממשלה ערך קבלת פנים בחווה, במקביל לאירוע של ישראל, אך הוא תמיד התעניין לשמוע שאצל ישראל היו למעלה מאלף איש. אפילו מיד לאחר הנפילה של בחירות 2006 הגיעו אנשים ראה קישור לאתר הארץ.
היו ימים.

עכשיו נראה מה התירוץ של ישראל ?
מה שברור הוא שישראל אף פעם לא אשם.
יותר מאוחר יעלו תמונות מהקריסה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בוסקילה חסר חוליות

אריק זיו ויזר

רמון תמורת גל און,

אריק זיו ויזר

שנה טובה לחברי הליכוד מאיציק דדוש

אריק זיו ויזר

יום הולדת לרפאל טרבלסי – מזל טוב!

אריק זיו ויזר

נתניהו ממשיך במורשת שרון

אריק זיו ויזר

"אל'י" – אזרחים למען ירושלים /מאת:דוד פורטנוב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן