27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

הארץ נגד האלוף עמידרור

מישנה: רק בישראל יכולים הטועים לשמור על מפלס היהירות, ורק בישראל כלבי השמירה של הדמוקרטיה, מנסים ליירט כל מינוי של אדם שהכיפה שעל ראשו מלשינה על השקפתו.

אני שם את ידי באש, אם עיתון הארץ היה עושה לאלוף (במיל.) דני רוטשילד, את מה שעשו אתמול לאלוף (מיל.) יעקב עמידרור. דני רוטשילד כמי שכיהן בעבר כ- “נשיא המועצה לשלום וביטחון”, נמצא בצד “הנכון” מהסיבה הזאת הוא ברשימת “הטובים”. עמיתו, יעקב עמידרור נמצא בצד “הרעים”.

 

השמועות על המועמדות של עמידרור לתפקיד שפינה עוזי ארד (ראש המטה לביטחון לאומי), עוררה מישהו בעיתון, לחפש בארכיון איזו ידיעה שניתן בעזרתה (לנסות) ליירט את המינוי.

 

קבלו ציטוט: “האלוף עמידרור: צריך להכניס כדור בראש לחייל שאינו מסתער” (הארץ / 2.3.11). מי שקרא את הידיעה הבין שמדובר בציטוט מלפני שנה, שבעדינות ניתן לומר עליו “לא מדויק”, ובעיקר לא מטריד!! בסוף הכתבה קראנו את תגובתו של האלוף: “יש מדינות שבהן נהוג להוציא להורג חיילים שלא הסתערו, ויש שנהוג להעמיד לדין. אנחנו מעמידים לדין. אני חושב שעלינו להיות מהמדינות שמעמידות לדין”.

 

יעקב עמידרור מתבטא בנושאים שהוא מבין בהם לעיתים קרובות. כמי שעוקב ומקליט אותו, אני מתפעל מהדיוק של הערכותיו. אין לי ספק שמי שנבר בארכיונים יאשר את מה שכתבתי. העובדה שהכותרת בהארץ הביאה “ציטוט” חסר משמעות לחלוטין, מוכיחה שלא מצאו משהו אפקטיבי.

 

לא במקרה הזכרתי את האלוף דני רוטשילד. שניהם, רוטשילד ועמידרור (ביחד עם ישראל חסון), השתתפו בתוכנית טלביזיה בטרם נעקרו יישובי גוש-קטיף וצפון השומרון. שניהם הביעו הערכות מומחים על מה שייקרה אחרי העקירה.

 

במבט לאחור ניתן לקבוע שדני רוטשילד טעה ויעקב עמידרור צדק. לטעות של רוטשילד יש סיבה, כמו שלדיוק של עמידרור יש סיבה. מר רוטשילד, בדיוק כמו בכירי עיתון הארץ, מעריכים את העתיד על סמך נתונים שדמיונם ממציא, ועמידרור מנתח את המצב על פי נתונים שהוא מקבל מהמציאות.

הלכתי לארכיון, התוצאה לפניכם…

 

 

למאמר המקורי ולקטעי הוידיאו שמציגים בדיחה שנקראת רוטשילד לעומת הרצינות שנקראת עמידרור לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

למה אני בז לעמי איילון / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

מפקיר העורף הגדול

אריק זיו ויזר

כמה מילים על חוק מופז / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

גבי גזית, זה בשבילך

אריק זיו ויזר

רהביליטציה (זמנית)

אלי חזן

לשנוא את הכי טוב / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן