22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

האם קהיר בוערת?!

אחרי טוניסיה ולבנון, שוטפות המהומות גם את מצרים.

גל המהומות וההפגנות ששטף את לבנון וטוניסיה, הגיע כעת גם למצרים ומאיים להטביע אותה. הגם שהרקע להפגנות ולמהומות בשלוש הארצות הינו שונה, עדיין – שלושתן חולקות את אותו אזור מחייה , דהיינו – המזה"ת.

הרקע, כידוע, למהומות בלבנון הינו – פוליטי, בעוד הרקע להפגנות ולמהומות בטוניסיה ובמצרים הינו – המשבר הכלכלי בו שרויות שתי מדינות אלה. במצרים , כך מדווחים אמצעי התקשורת, מלוות המהומות במעשי וונדאליזם והצתות, עם מספר לא מועט של הרוגים, כשבנו של מובאראק, ומי שנועד לרשת אותו בבוא היום – כמאל מובאראק, נמלט ללונדון. השלטונות במצרים נוקטים יד תקיפה כנגד המפ]גינים, ועצרו עד כה כ-900 איש,. צעד נוסף אותו הם נוקטים כדי לדכא את המהומות הוא – מניעת גישה מהמפגינים לכל אמצעי תקשורת שהוא, כולל – לרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר.

עד כה , מקובל היה להניח כי , שלטונו של חוסני מובאראק הינו שלטון איתן ויציב, ואולם אם לא ישכיל לדכא את גל הצונאמי הזה שמאיים להטביע את מצרים בים של מהומות, ולא יצליח להשתלט על התבערה שפשתה בארצו ואשר מאיימת לאכל כל חלקה טובה בה,  הרי שתקפות ההנחה הזו תהא מוטלת בספק. מובאראק חייב לנקוט כל אמצעי אכיפה שיש בידו על מנת להשתלט על האש שפרצה בארצו, והמאיימת להתלקח ולהבעיר את האזור כולו.

זהו מסוג הדברים שאתה יודע כיצד הם מתחילים , אבל – לעולם אינך יודע כיצד הם מסתיימים, או למה הם עלולים להוביל.

אנחנו, כאן בישראל, צריכים לקוות ולהתפלל כי אש המהומות תשכך עד מהרה ושלא תבעיר את האזור כולו. מן הידועות הוא כי במצבים מעין אלה, תמיד יימצאו ארגוני טרור בינלאומיים כדוגמת אל-קאעידה וחיזבאללה , שינסו לתפוס טרמפ על המהומות ולנצלן לצרכי האינטרסים הצרים שלהם.

ועוד לא אמרנו מילה על – אירן.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האמנם -ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד?!

אריק זיו ויזר

אני מציעה להחליף את השם של המצודה ל"מפקדת קינג – ג'ורג' " -טוקבק שהוקפץ -שוש לוי

אריק זיו ויזר

העיסקה להצלת שליט או – העיסקה להצלת לבני/מאת: שוש הלוי

אריק זיו ויזר

Enough is – enough ! – 2

אריק זיו ויזר

מחווה ליהורם גאון, לרגל יום הולדתו ה -70/מאת: שוש הלוי

אריק זיו ויזר

המעט הזה לא ישביע את הארי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן