29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

האם סורייה חוזרת לשלוט בלבנון תחת הכשר של סעודייה ?

עדכון חדשות  בלעדי לליכודניק מאת : גיל שמואלי , חבר הליכוד העולמי

על פי הודעה רשמית מטעם ארמון הנשיאות בלבנון צפוייה להתקיים פגישת פיסגה היסטורית  של מלך סעודייה עבדאללה בן עבדול עזיז עם נשיא סורייה באשר אל אסד אחרי נתק של שנים  והתדרדרות היחסים בין שתי המדינות מאז 2005 בעקבות רצח ראש הממשלה הלבנוני לשעבר רפיק חרירי.
השניים צפויים להיפגש בארמון בעבדא כאורחי כבוד של נשיא לבנון מישל סולימן בפגישה מתוקשרת שנועדה להוריד את המתח בלבנון לראשונה מאז 2005 , בעקבות הגשת כתבי אישום כנגד אנשי חיזבאללה ע”י בית הדין המיוחד של לבנון בסוגיית רצח ראש ממשלת לבנון – רפיק אל חרירי . החצים שהופנו כנגד סוריה בעבר בגין אישום ברצח רפיק אל חרירי – עברו בצורה מתואמת בעקבות החלטת ביתן הדין המיוחד לחיזבאללה , ובכך נסללה דרכה לשליטה המחודשת של סורייה בלבנון בהסכמה שקטה של סעודייה ומחנה ה- 14 במרץ – זאת מתוך מטרה לנטרל את שליטת חיזבאללה ואירן בלבנון , צעד שגרם לסדקים ולמתיחות בקשר בין האייתולות באיראן לנשיא סורייה באשר אל אסד שהודיע לאיראנים  כי לבנון היתה ועודנה חלק מ”סורייה הגדולה” וכי הסכם טאייף הישן(
اتفاق الطائف)עדיין תקף במשמעותו כי כל התקפה על לבנון כמוה כהתקפה על סורייה ,  מי שהודיע כי ישקול הצטרפות לפגישה הוא האמיר הקטארי נהאר שייח חמד בן ח ‘ליפה אל’תאני ובכך רמז כי גם קטאר מוכנה לשקול את חזרתה של סורייה ללבנון .

יש לציין זו הפעם הראשונה מאז 26 באפריל 2005, לאחר 29 שנות נוכחות סורית בלבנון ולאחר שסורייה החזירה 14,000 חיילים מתוך אדמת לבנון,  והעברת כל בסיסי הצבא והמודיעין הסוריים לידי ממשלת לבנון , ו”מהפכת הארזים” בה מראה סורייה בצורה גלוייה כוונות אמיתיות לחזור ולהשפיע בנחישות במתרחש בשטח הלבנוני .

 

כל הזכויות בחשיפת הידיעה לגיל שמואלי – חבר הליכוד העולמי  , נהריה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אמץ דיפלומט עתידי

אריק זיו ויזר

הסטודנטים מחכים לטרכטנברג

אלי חזן

150 צעירים בכנס פתיחת הקמפיין של קבוצת תגר בבית שמש

אלי חזן

צעירי הליכוד במצעד זכויות האדם – גם לציוני מגיעות זכויות אדם

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד בצפון חיים מתמיד

אלי חזן

מה שיועץ יכול להוביל – גרסת שלומי וריאט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן