19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

?האם נתניהו יצעד במצעד האיוולת

הסופרת היהודית אמריקאית הדגולה, ברברה טוכמן, פרסמה ב – 1983 את מה שייהפך לימים לרב מכר, את הספר “מצעד האיוולת”, שבו ניתחה בצורה מקורית ומרתקת שורה של מקרים היסטוריים והתנהלות המנהיגים הרלוונטיים באותם מקרים. הניתוח, שלעניות דעתי הכי מעניין, הוא הניתוח של הכנסת הסוס לעיר על ידי אנשי טרויה. אותו סוס ענק מעץ שבתוכו הסתתרו אויבי טרויה וממנו יצאו להשתלט על העיר.

סיפור הסוס הטרויאני אקטואלי היום בהקשרו הפוליטי. שכן, מזה תקופה ארוכה ישנה קריאה נואשת מפובליציסטים ערכיים וציוניים לציפי לבני ולבנימין נתניהו לחבור יחדיו לממשלת אחדות.

 

אקדים ואומר, ממשלת אחדות ליכוד – קדימה – עבודה היא דבר נדרש ואידיאלי עבור מדינת ישראל אולם הכוונות השליליות של ציפי לבני ושל גורמים חתרניים בקדימה הופכים את האופציה הזו רעה. לא רק לליכוד אלא גם למדינת ישראל.

 

עיתון “הארץ” פרסם היום כי לבני  מוכנה להיכנס לממשלת אי הכניעה לחרדים. הכול טוב ויפה. למה שנאמין לה? למה נאמין שמהרגע שהיא תיכנס לממשלה היא באמת תישאר בה ולא תחתור תחת נתניהו?

עוד לא יבשה הדיו בעיתון הארץ, וכבר בן כספית מספר לנו כי לבני נפגשה בהסתר עם ליצמן, כן זה מפרשת הקברים של חדר המיון בברזילי.

 

הרי, ציפי לבני זו האישה שחתרה תחת אולמרט. לבני הייתה זו שבגדה באידיאולוגיה של עצמה (שוב, יש לומר) כאשר אמרה לפלשתינאים דברים ברוח הבאה : “אל תחתמו עם אולמרט על כלום – אני אתן לכם יותר”.

ומי יודע ? אולי אמרה לליצמן : “אל תוותר, אני אתן לך בית חולים באשדוד ולעזאזל אשקלון”

 

 

זאת ועוד, צריך לזכור מי נמצא מימין ללבני : חיים רמון ואייל ארד. צמד החמד הפוליטי המהווה פצצה מתקתקת לכל ממשלת אחדות. האחד, מונע משנאה אישית כלפי נתניהו ואילו השני, נרקומן של קומבינות פוליטיות. בפנתיאון פוליטיקת הקומבינות הישראלית יש לחיים רמון מקום של כבוד.

רמון הוא אבי הרס שירות הבריאות הממלכתי. מאז שעשה רפורמה בבריאות יותר אנשים לא מקבלים שרות ואלה שמקבלים נאלצים לשלם כל מיני תוספות שונות ומשונות. כך נוצר מצב שמעבר למס הבריאות, החולה משלם על תרופות ושירותים בכל מיני קומבינות. המצב כיום הוא שמערכת הבריאות קורסת ואילו חיים רמון ? הוא בריא ומחייך, הרי את השירותים הטובים שלו הוא יקבל.

 

רמון היה האיש שהלך להשתלט על ההסתדרות. אמת, מצד אחד פורר את מפלגת העבודה בהסתדרות שלא השאירה חלקה טובה אחת שם. רמון ניצח ופירק את ההסתדרות. יש לציין כי עמיר פרץ החל בשיקום ההסתדרות, ועופר עיני ממשיך את התהליך בצורה מדודה, אך כל מי שהיה מעורב זוכר רק שבמקום חיים חדשים להסתדרות רמון גרם לכך שהחיים יהפכו לחולים.

 

נמשיך הלאה : רמון חבר לעומרי שרון בתהליך ההינתקות ההרסני. לא אכנס לתהליך עצמו אלא אומר ואדגיש רק כי רמון מחייך בדרכו אל הבנק ואילו המתיישבים בוכים בדרך אל ביתם שכנראה לעולם לא יהיה קבוע.

 

 

המפץ הכושל

רמון היה אבי המפץ הגדול. הוא קיווה לחולל שינויים מרחיקי לכת. הרעיון היה לדעת רבים נכון אבל הביצוע, אוי הביצוע, כישלון. מיותר להרחיב במילים על קדימה, אומר רק כי המפלגה שמבחינה פוטנציאלית אמורים להיות לה 60 מנדטים של המרכז הישראלי, יש לה רק 28 מנדטים וגם זה על בסיס מהלך השחמט שעשה השמאל לעצמו בשעה שמצביעי מר”צ מסורתיים נתנו את קולם לאנשי הימין של קדימה וככה בעצם מחקו את כוחם הפוליטי. הכול, בשם השנאה האווילית לנתניהו.

 

 

 

ולסיום לגבי רמון, צריך לזכור כי הוא מחובר לאריה דרעי ושניהם יחדיו יוצרים יצור כלאיים אידיאולוגי. כולם מדברים על הסחטנות החרדית מנתניהו אולם הם שוכחים כי האב הרוחני

רמון גם אחראי בצורה עקיפה או ישירה – תלוי איך מתסכלים על זה, לתלות הליכוד בחרדים. שכן, המפץ הגדול שהוא חזה דילל את כוחן של המפלגות הגדולות שהפכו להיות תלויות בחרדיות. יוצא מכך, שרמון אחראי גם לתהליך וגם לתוצאותיו ההרסניות.

 

אם כן, ככה יעשה רמון לממשלת אחדות. לבני תיכנס לממשלה ורמון ביחד עם ארד יפעילו את המוקשים עד להפלתו של נתניהו.

 

 

נתניהו – אל תצעד במצעד האיוולת הפוליטי אלא אם כן לבני תסכים מראש לחתום על כניסה לקואליציה עד סוף הקדנציה החוקית של הממשלה ולא פחות מכך, תרחיק את רמון וארד מהזירה בדיוק כשם שישראל מצפה שבמידה וישראל תחתום על שלום עם סוריה היא תתנתק מהחיזבאללה, מאיראן ומהחמאס.

 

 

שבת שלום

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אטומים באוצר

אריק זיו ויזר

נעלמה הילה מעל שליט

אריק זיו ויזר

הרכבת לירושלים מזווית שספק אם תחשבו עליה

אריק זיו ויזר

זקני הליכוד והקופון של אדלר/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

לבני, מה עם החוב ?

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

דילוג לתוכן