22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

האם מנדלבליט הוא התרגיל של נתניהו ?

"התרגיל של נתניהו" – המשפטן הבכיר בועדת המאחזים: הפצ"ר לשעבר אביחי מנדלבליט, איש אמונם של בכירי הפרליטות ואהוד ברק, העומד מאחורי צוי התיחום

זעם במפלגות הקואליציה ובהתיישבות:

ביום חמישי אחר הצהרים היום  נודע כי בכוונת ראש הממשלה למנות כמשפטן בכיר בועדה להכשרת ה"מאחזים" את הפצ"ר לשעבר אביחי מנדלבליט,  איש אמונם  של הגורמים הפועלים  בכל כוחם להרס אותם מאחזים: גורמי השמאל הקיצוניים  ביותר בפרקליטות המדינה, נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר אהרן ברק ושל שר  הבטחון אהוד ברק – שאף אישר לו דרגת אלוף אישית.

 

אביחי מנדלבליט שמיש בתפקיד הפצ"ר מאז שנת  2004,  ובתקופת כהונתו הפכה הפרקליטות הצבאית, כפי שטענו לא מעט גורמים במחנה הלאומי לאורך אותן שנים, למעוז של אנשי שמאל קיצוני ולגוף אשר שיתף פעולה עם ארגוני השמאל הקיצוני פעמים  רבות.

 

לצידו יישב איל גבאי,  לשעבר מנכ"ל משרד רוה"מ. גורמים במחנה הלאומי מדגישים כי הוא יהיה ללא כל אמירה משפטית  משמעותית מול אלוף במילואים והפרקליט הצבאי הראשי,  הנהנה מאמון ורוח גבית מראשי הפרקליטות ומשר הבטחון.

 

בתקופת  מנדלבליט כפצ"ר הוחלו ע"י הפרקליטות הצבאית  שמונה צוים משפטיים המפלים את זכויות תושבי יו"ש היהודים לעומת התושבים הערבים, כדוגמת צוי התיחום  של המאחזים – המאפשרים פינוי  מזורז  של  שכונות-מאחזים, תוך עקיפת  חוקי התכנון והבניה,  ומפלים בהגדרה את המתנחלים  לעומת שכניהם הערבים (עליהם הוגדר כי הצו לא יחול..),   וכן הוחלו  "צוי שימוש מפריע" העלולים  לנשל חקלאים יהודים רבים מאדמתם  תוך אפליה   חמורה בזכותם   של  ישראלים לקנות חזקה בקרקע ע"י עיבוד וחזקה לעומת זכותם של ערבי יו"ש, תוך הסתמכות (הפרקליטות הצבאית!) על ההנחה  שערביי יו"ש חיים תחת כיבוש.

 

במסגרת  הועדה אמור מנדלבליט לחקור ולבחון את  אותם צוי תיחום, אשר אחד מהם הוטל על גבעת אסף..

 

בתקופתו הגיעה הפרקליטות  הצבאית לשיאים חדשים של פעולות כנגד לוחמי צה"ל, כדוגמת סרן  ר', שהועמד לדין  בהנחיית מנדלבליט (לאחר 'תחקיר' התכנית "עובדה")  וזוכה, וכן העמדתו לדין של סרן אדם מלול ובהנחיית הפרקליטות הצבאית לחקור ולהעמיד   לדין לוחמים רבים שהשתתפו במבצע "עופרת יצוקה" לאחר דו"ח גולדסטון.

 

יתר על כן,  בתקופתו הועמק בצורה דרמטית שיתוף הפעולה בין ארגוני השמאל בקיצוני וצה"ל. כך, לדוגמא,   אושרו בתקופתו פעמיים ההרצאות של ארגון השמאל הקיצוני "מחסום ווטש" בפני  חיילי צה"ל, וכן התבטא בראיון ל"הארץ" בספטמבר 2009:  "שיתוף הפעולה עם 'בצלם' הכי בולט. הם עוזרים לנו להגיע לדבר עם עדים, לברר תלונות. הם עושים את שלהם ואני את שלי. האינטרסים לא חופפים, אבל עם כל הביקורת של הארגונים עלינו,מטרתם להגיע לחקר האמת".

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משלבים כוחות אנושיים : השבת הקרובה – שבת ישראלית

אלי חזן

״עם הפנים לירושלים״

מערכת ליכודניק

אופנהיימר וספרד : עתה פרס הניחומים

אלי חזן

תנופה עצורה – סיפורו של מפונה מגוש קטיף

אלי חזן

שישי ישראלי ליכודי מספר 3

עינר אביב

פלג תמיר – יו"ר מכון ז'בוטינסקי – איננו

דילוג לתוכן