32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

האם ירושלים תימכר לחרדים ?

במערכת הפוליטית גוברת הסברה כי אריה דרעי יתמודד לראשות עיריית ירושלים. הערך המוסף הוא שהוא עלול לזכות בתמיכת המפלגות המסורתיות הגדולות 

 

אמנם, הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו רק ב – 22 באוקטובר אך בעת האחרונה עולה ביתר שאת סוגיית המתמודדים לראשות עיריית ירושלים. 

שהרי, עיר הבירה עומדת במוקד העניין המרכזי של השחקנים בזירה הפוליטית. בהקשר הזה צריך לזכור כמה דברים : 

א. ניר ברקת זכה בבחירות בפעם שעברה הודות לפילוג המחנה החרדי ולגיוס כללי של המחנה החילוני – מסורתי. 

ב. ניר ברקת אכזב לא מעט מתושביה החילוניים של ירושלים. ראו למשל נושא הסעות הילדים במוסררה-דבר שהעלה את חמתם של תושבי העיר המגיעים ממצב סוציו אקונומי נמוך. 

ג. אחת הידיעות המעניינות ביותר היא שראש העיר עומד לחתום על עסקה עם החרדים ולפיה הם יתמכו בו ויקבלו תמורת התמיכה אתנן גבוה. 

אין אישור לדברים שהועלו בסעיף ג' אולם מי שמכיר את המעורבים יודע שהסכם כזה עלול לרקום עור וגידים. יותר מכך, מזה בדיוק מזהירים הגורמים החילוניים בירושלים. 

ירושלים היא העיר שחוברה לה יחדיו אך תושביה לא מחוברים האחד אל השני כלל וכלל להוציא קבוצות מסוימות. כך למשל יהודים וערבים, חרדים וחילונים ושאר תתי קבוצות. הניהול שלה מורכב מאין כמוהו ומהווה כמעט משימה בלתי אפשרית. מה גם שהירושה שהשאיר אהוד אולמרט בשנת 2003 היית הירושה "כבדה" שיש לה השלכות עד היום. 

 

בעבר עלו שמות שונים בבורסת השמות כמועמדי הליכוד לראשות העיר : רובי ריבלין, דן מרידור, בני כשריאל ויולי אדלשטיין. זהו אינטרס מובהק של ראש הממשלה שראשות העיר ירושלים תהיה נתונה בראשות נציג שלו. 

אבל ייתכן שברקת רוקח דילים לחינם. על פי מידע שהגיע לליכודניק שוקלים בליכוד ובעבודה לתמוך במועמדותו של אריה דרעי. האסיר המשוחרר שעול הקלון כבר לא רובץ עליו עשוי לזכות בתמיכה הזאת של הפוליטיקאים המבקשים להסיר את האיום הפוליטי הכבד. יותר מכך, מי שעשוי לתמוך בדרעי יותר מכל הוא יריבו – אויבו הגדול מש"ס – אלי ישי. שכן, במקרה כזה חטוטרת מעיקה תרד מעל גבו כאשר הוא יצטרך להתמודד עם חטוטרת מטרידה אך פחות – הרבה פחות – אריאל אטיאס. 

 

ומה הסיבה שהליכוד או העבודה יביעו תמיכה בדרעי ? משום ששני הצדדים לא מאמינים בברקת מחד אך מאידך אין להם, בוודאי למפלגת העבודה, מועמד רציני. יותר מכך, גורמים בליכוד אמרו לי אמש כי "אם כבר ברקת מבקש להקריב את החילוניים מסורתיים לחרדים, הווה אומר, למכור את העיר, הרי עדיף שנלך על המקור. יותר מכך, זאת תהיה הזדמנות להדחי את דרעי מהכנסת. וכך, לא היה לנו "קאמבק" כמו שהוא תיאר ובקצב הזה גם לא יהיה".  

 

ואל לנו לשכוח כי הבחירות המוניציפאליות של 2008 היו שעת שבר בליכוד שעה שגורמים בכירים בסניף המקומי ביקשו לתמוך בפורוש הבן והדבר הצית עימות פנימי חריף. בסופו של דבר הוצב עו"ד אלישע פלג במקום הראשון כאשר רוב אנשי הליכוד, ובהם קובי כחלון אחיו של משה – השתלבו ברשימתו של ברקת. כחלון אף מכהן כסגן ראש העיר. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הצטרפו לקול הקורא של מחאה הוגנת של מילואמיניקים

אלי חזן

רמת הלימודים: שינוי היחס למורים

אריק זיו ויזר

גבי אביטל ואלי חזן : ראש בראש על ביטול מבחני המיצ"ב

אלי חזן

נגד השחיתות: להפעיל גם חוקרים

אלי חזן

הסהר ומגן הדוד תחת צלב הקרס

אלי חזן

ירושלים כבר לא בקונצנזוס

אלי חזן
דילוג לתוכן