30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

האם הליכוד מוכן לחזור לשלטון.

שחני דחקה את אשר, נתניהו שוב מזניח את השטח, הליכוד מדבר על משילות אך בפועל אין הכנה לעברת חוקי המשילות .

לאחר המון זמן, יש שיאמרו יותר מדי זמן קיים ביום חמישי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ראיון עם ברדוגו בערוץ 14. זה היה ראיון שבו ראינו נתניהו מאוד נחרץ על מהלך החזרה לשלטון. ברדוגו ראיין את נתניהו בצורה מצויינת. יש לומר ביושר :  מדובר באחד מטובי המראיינים בתקופה החשוכה בעולם העיתונות. נתניהו מדבר על חזרה לשלטון תוך שהוא נהנה מסקרים מחמיאים כאשר גוש המחנה הלאומי מגיע ל – 60 מנדטים.
אך בפועל נתניהו יכול לאבד את ההישג הזה רק בגלל הזנחה של הכנה למערכת הבחירות. הליכוד מזניח את כל הדרכים לנצח את הבחירות הבאות. מה שאנחנו רואים הוא כי אין הכנה של הקשר עם השטח בליכוד. הליכוד באופן מסורתי לא בקשר עם בוחריו ותומכיו אלא רק כאשר מכריזים על מערכת בחירות. פתאום מתעוררים ואז משלמים מיליונים למערכת הנעת בוחרים. אך הבעייתיות היא שאי אפשר בתוך שלושה חודשים להפעיל מערכת כזאת. מערכת הנעת בוחרים צריכה לפעול מיום סיום הבחירות ועד הבחירות הבאות. כך במשך כל מערכות הבחירות האחרונות הליכוד נפל עם מערכת האלקטור – מערכת שנפלה בשתי מערכות בחירות .
כל זה לא היה קורה אם הליכוד היה מקים מערכת כזאת ביום יום. הצגתי את הנושא ליו"ר המזכירות ישראל כץ. הוא הקשיב אבל לא עשה כלום בנידון. דוד שרן הציג להנהגת הליכוד מצגת להפעלה הנושא ולא נשמעה תגובה .

אחר כך הדבר ימנע מאיתנו הקמת ממשלה כאשר יהיה חסר לנו מנדט או שניים. נתניהו כבן של היסטוריון צריך לזכור שאימפריות נפלו כאשר הראש היה מנותק מהעם.

הנושא השני החשבו בהקשר הזה הוא שאין הכנה למה יקרה ביום הניצחון. כיצד בעת הקמת הממשלה יעלו חוקי המשילות וכיצד יעבירו אותם בפועל : 
חוק פיצול בג"ץ, חוק פיצול היועץ המשפטי, חוק בחירת השופטים, חוק הורדת החסינות מפרקליטי המדינה, הקמת וועדת חקירה על המשטרה והפרקליטות בנושא תפירת תיקים לפוליטיקאים ומריחת תיקי העבריינים שמגיעים תחת חסות הפרקליטות.
אסור להגיע לבחירות מבלי שחוקי המשילות לא יהיו מוכנים להגשה עוד לפני הקמת הממשלה .מה שברור הוא שאם לא מעבירים את החוקים האלה אין טעם בחזרה לשלטון, כי כל הפוליטיקאים יפחדו לפעול, כי מעל ראשם יהיה איום הפרקליטות.
אשר חיון
עם הכניסה של אשר חיון ללשכת נתניהו עלה שביב של תקווה שתקופת חני נגמרה. כלומר שיקח כמה זמן אבל היא לא תישאר עוד. היו שתלו תקוות בכך שזאת שמררה לכל סביבת נתניהו והליכוד את החיים תלך הביתה. היה נראה שנתניהו עובר לידה מחדש לסביבת כאשר לסביבתו הגיעו ליכודניקים שורשיים וביחד עם אשר חיון הוקם צוות תקווה כאשר היה ברור כי עם חני הם לא רוצים לעבוד.

אבל חני לא הפסיקה וכך השבוע הלך ראש המטה אשר חיון וההערכה היא שגם אחרים יעזבו ככל שהיא תשאר באזור. איזה פספוס נתניהו. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לבני עולה ומעמד האישה יורד – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

הליכוד לאן

אריק זיו ויזר

תל חי רובי

אריק זיו ויזר

קבינט המלחמה צריך להתמקד בלחימה , לא ביום שאחרי !

אריק זיו ויזר

הנגבי : יש חיים אחרי ההפסד לכץ

אריק זיו ויזר

נתניהו לא שרון, ארדן לא כחלון, בנט לא כץ!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן