32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

האם האו"ם רלוונטי ?

לקראת שבת מעלה יאיר קלויר, צעיר ליכודי ובוגר תנועת בית"ר, את השאלה האם ישראל צריכה להשיאר כחברה באו"ם ובעצם מדוע לא ? 

 

בחודש שעבר התבשרנו על מינוי שגרירה אמריקאית חדשה באו"ם. הדברים שהודגשו בתקשורת הישראלית התמקדו בדעותיה הקיצוניות נגד ישראל. בין השאר היא צוטטה כמי שאמרה ש"יש להפסיק את התמיכה בישראל ולהעביר על חשבונה את התמיכה לטובת ה"מדינה הפלסטינית". היא כמובן מצידה אמרה שהדברים לא נכונים ויש אף דמויות מרכזיות שהעידו לטובתה כי אין לה דבר נגד ישראל אלא להיפך. לדעתי אין זה משנה כלל. בין אם היא תהיה פרו ישראלית ובין אם אנטי זה לא ישנה, או שהיא תהיה שונה מהרוב האוטומטי באו"ם או חלק ממנו בהתאמה.

 

דעתי היא כי האו"ם איבד כבר מזמן כל הצדקה לקיומו, הוא אינו שומר על הסדר והשלום בעולם, הוא אפילו לא משרת אותם ואולי אפילו להפך. האו"ם כבר מזמן הפך להיות במה וכלי בידי הקיצוניים והפונדמנטליסטים, האנטי ישראלים והאנטי מערביים. כל מה שנשאר מהכוונות הגדולות של הקמת הארגון הזה הוא סיסמאות נבובות וריקות מכל עשייה ממשית אלא שהיום מדובר על טקסיות מגוחכת חסרת טעם וחשיבות.

 

פרט למועצת הביטחון של האו"ם בה ישנה חברות קבועה ובעלת זכות וטו של מעצמות העבר של המערב, שקיבעו את מעמדן בעבר ה"פחות מתייפייף" וצדקני, ותודה על כך, אין שם שום זרוע השואפת ליישם את האידיאלים עליהם קם ומתבסס האו"ם. אבל בשביל זה לא צריך את כל האו"ם. הרעיון המקורי אולי היה יפה במהותו אבל היישום עקום לגמרי. הרוח הנושבת היום מהאו"ם, החלטות הארגון וזרועותיו, העשייה והצעדים שננקטים על-ידיו עומדים פעמים רבות אף בניגוד מוחלט ליסודות עליו הוא הוקם ואליהם הוא שאף! האו"ם היום הוא לחלוטין כפי שהיטיב לבטא זאת ראש ממשלתנו הראשון, דוד בן גוריון: "או"ם שמום".

 

אנחנו בישראל סובלים באו"ם מהחלטות אנטי ישראליות ויהודיות. באופן קבוע ישנו שם רוב אנטי ישראלי אוטומטי. זכור לנו המקרה המפורסם של ההחלטה שקבעה שהציונות היא גזענות והנאום האלמותי של חיים הרצוג (שגריר ישראל באו"ם דאז) שבתגובה אמר: "עבורנו, העם היהודי, אין זו אלא פיסת נייר, ואנו נתייחס אליה ככזו". קשה שלא לחוש אמפתיה לאקט הכה סמלי שבו קרע את הצעת ההחלטה על דוכן הנואמים מול נציגי העולם כולו. הרבה לא השתנה מאז. להיפך, זה רק החמיר. לא מדובר רק בהחלטות אנטי ישראליות ויהודיות, אלא גם בהתבטאויות אין סופיות, התלהמויות ויצירת משברים דיפלומטים בלי שיש לנו שליטה על כך. יותר מכך, קולנו אינו נשמע או אף יכול להישמע כמו שצריך באו"ם ומוסדותיו, בין היתר ובאופן מובהק בשל החלוקה ב-1961 של האו"ם והפעילות והחברות במוסדותיו על פי הועדות האזוריות. כמובן שישראל לא יכלה להשתייך לאירופה כי היא במזרח התיכון אבל לא יכלה להשתייך למזרח התיכון בשל התנגדות הערבים וכך ישראל נשארה בחוץ, מחוץ למוסדות האו"ם ולמעשה בלי קול ממשי ויכולת השפעה ממשית באו"ם ומוסדותיו. הדבר נמשך עד שנת 2000 אז התקבלה ישראל כחברה מוגבלת בקבוצת המערב אירופאיות ואחרות אבל גם אז זה מוגבל וללא דריסת רגל ממשית. אפשר עוד להבין כמה היחס השלילי לישראל הוא לא פרופורציונאלי ולא הוגן מהסתכלות בנתון הפשוט הבא: מתוך 10 ישיבות חירום מיוחדות שכינסה העצרת הכללית – 6 עסקו במזרח התיכון. האחרונה אגב נמשכת מאז 1997 והפכה לוועדה כמעט קבוע העוסקת בנושא ה"פלסטיני".

 

אז אני שואל: בשביל מה אנחנו צריכים את זה?!?!? גם אם דעתי נשמעת קיצונית, מתלהמת ובעייתית, אני עדיין שואל: מה יוצא לנו מהארגון הזה בעצם??? רק משברים, כאבי ראש ולב, עצבים, שימוש קבוע באו"ם ומוסדותיו כבמת ניגוח נגדנו והחלטות שונות ומשונות נגד המדינה והעם שלנו. זה מה שיוצא לנו מזה. לא יוצא לנו מארגון זה דבר וחצי דבר.

 

האו"ם הוא ארגון שנס-ליחו, שאין עוד טעם בקיומו ובחברות בו, לעולם בכלל, למערב בפרט ולנו בוודאי ובוודאי שעוד יותר מכולם. ההתעסקות האובססיבית של ארגון זה בישראל יותר מבכל מקום אחר בעולם רק מבהירה לנו שאין לנו מה לחפש עוד באו"ם והיא רק מזיקה לנו ללא שום תועלת. אז מדוע אנחנו צריכים להיות שם?! לכן, אין זה משנה בכלל מה עמדת השגרירה החדשה של ארה"ב לגבי ישראל. בין אם היא בעד ובין אם נגד, היא לא תשפיע על המגמה האנטי ישראלית הברורה, האוטומטית והקבועה שיש שם. גם בנוגע להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם: עמדת ארה"ב נקבעת ע"י הבית הלבן, כך שעמדתה האישית אינה משנה. אבל בכל אופן, גם בנוגע למועצת הביטחון של האו"ם: כבר הרבה זמן ששום החלטה משמעותית ושום הצהרה חד משמעית אינן יכולות לצאת מגוף זה בשל זכות הוטו הנתונה בו לצדדים הניצים. כך שגם הזרוע היחידה שעוד בעלת המשמעות כלשהי, היא חסרת יכולת תפקוד כמעט מוחלטת.

 

לכן אני חושב שעל העולם לחשוב שנית על המשך קיום המוסד הזה, לפחות כל עוד הוא מתנהל כמו שהוא מתנהל היום וכל עוד אין לו כמעט שום קשר למטרות הייסוד שלו. ובינתיים לנו כמדינת ישראל הציונית והיהודית אין, פשוט אין מה לחפש שם. זהו גוף חסר כל טעם ותוכן, בעל מגמה אנטי ישראלית מובהקת ואוטומטית. כדאי אולי שנחשוב שוב למה אנחנו שם בכלל? ולמה אנחנו ממשיכים לבזבז זמן ומשאבים על חברתנו במקום כה עוין שלא מועיל למדינה שלנו בדבר אלא להפך?

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

38 שנים ב"שלטון"

אריאל אילוז

מילותיו האחרונות של אלי כהן : "חבל שלא עשיתי יותר"

אריק זיו ויזר

החברים הנאצים של תמר זנדברג?

אלי חזן

מרידור, הו מרידור

אריק זיו ויזר

בלי נאמנות אין אזרחות. האומנם?

אריק זיו ויזר

יום הכיפורים –איך הפכו ניצחון למפלה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן