26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

האם במבני ציבור יחסכו במים ? – יעקב בן חורין

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת ארדן ,פלסנר, חנין וכבל המחייבת התקנת אביזרים חוסכי מים בכל הברזים הקיימים במבני הציבור וזאת בכדי להקטין את כמות המים העוברת בברז ולחסוך במים .

מחקרים שונים מצביעים על פוטנציאל רב של חסכון במים במגזר העירוני והפרטי האחראי ל כ- 40% מכלל צריכת המים הלאומית. התקנת ה’חסכמים’ במבני הציבור תהווה בנוסף לחסכון במבנים אלו, גם דוגמה לציבור ועידוד להחדרת השימוש במתקנים אלו למגזר הפרטי ולצריכה הביתית.

על פי הצעת החוק תחויב התקנת אביזרים חוסכי מים בכל מבני הציבור. רשות המים תקבע כללים אשר יאושרו על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת להגדרת חריגים מחובת התקנה של מוסד מסוים, במידה ותמצא כי ישנן סיבות מקצועיות המחייבות החרגתו או שינויים בסוג האביזר הנדרש בהתאם למבנה המיועד. כללים להגדרת אביזרים חוסכי מים ייקבעו בתוך 3
חודשים מיום פרסום החוק.

חובת ההתקנה תחול על מבנים בבעלות המדינה ומבנים המושכרים למדינה לתקופה של שלוש שנים ומעלה, כולל תאגידים עירוניים ומבני מוסדות המבוקרים על ידי מבקר המדינה בהם: הכנסת, משטרה, צה”ל, בתי מעצר, רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות, בתי משפט, קופות חולים, אוניברסיטאות ועוד.

יוזם הצעת החוק, ח”כ גלעד ארדן :”אנו נמצאים בעיצומו של משבר חמור במשק המים והתחזיות לעתיד קודרות. הכנרת מתקרבת אל הקו השחור. הצעת חוק זו הנה הכרח המציאות והיא בעלת פוטנציאל חסכון מים משמעותי ביותר למדינה. אנו חייבים להתעורר ולהתמודד עם המחסור החמור הצפוי במים ולקדם יוזמות נוספות לחסכון .”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ד”ר גבי אביטל יתמודד בפריימריס הקרובים בתנועת הליכוד

אלי חזן

הולכים לבחירות

אריק זיו ויזר

לוח אירועים וישיבות ועדות הכנסת ליום שלישי 9.2.2010 – מעודכן!

אריק זיו ויזר

נתניהו לחברי הכנסת: “הציבור הרבה יותר חכם ממה שאתם חושבים”

אריאל אילוז

אדלשטיין : הזמן שחלף לא הקהה את האיבה

אריק זיו ויזר

אושר לקריאה שנייה ושלישית: שוהות במקלטים לנשים מוכות

אלי חזן
דילוג לתוכן